ضوابط رتبه بندی معلمان روز چهارشنبه دولت ابلاغ می شود

ضوابط رتبه بندی معلمان روز چهارشنبه دولت ابلاغ می شود

علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی درباره اعتراضات معلمان در هفته معلم و نظارت بر معلمان بازداشتی گفت: تا زمانی که این قانون در مورد رتبه بندی معلمان گران قیمت تصویب شد. مفاد و مهلت های قانونی رعایت می شود، به عنوان مثال آموزش و پرورش یک ماه فرصت داشت تا این آیین نامه را تدوین کند و در 23 فروردین آیین نامه نگارش و به دولت ارائه شد که باید طبق قانون آیین نامه آموزش و پرورش را بررسی کند.

وی ادامه داد: از معلمان محترم خواهشمندیم به ما اعتماد کنند و مراقب باشند که این قانون کوچکترین تاخیری نداشته باشد. هر اتفاقی در روند رتبه بندی بیفتد طبق قانون خواهد بود و اجازه نمی دهیم به تعویق بیفتد. همچنین از دولت محترم تقاضا داریم که هر چه زودتر این قانون را ابلاغ کند و برای معلمان محترم وقت زیادی برای رسیدن به حق خود نگذارد.

منادی سفیدان افزود: در خصوص معلمان بازداشتی هم من و هم سایر اعضای کمیته مراقب هستیم و خواهیم دید که چگونه می توانیم به حل این مشکل کمک کنیم. برخی هستند که به نظر ما می توان آنها را کاهش داد و باید هر چه زودتر وضعیت آنها مشخص شود تا بتوانند به کلاس برگردند. اما من تعداد دقیق معلمان بازداشت شده را نمی دانم.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت بازنگری و اجرای قانون رتبه بندی گفت: رتبه بندی معلمان اواخر سال 1378 از سوی دولت وقت به مجلس معرفی شد و مورد تایید هیات امنا قرار نگرفت. در پایان سال گذشته وزارت آموزش و پرورش پس از تصویب و ابلاغ به دولت، یک ماه فرصت داشت تا آیین نامه اجرایی خود را تهیه کند که در 23 فروردین 1401 به دولت تسلیم شد و آنجا نیز به کمیسیون عمومی رفت. طی بررسی های آئین نامه ای در دولت حدود 26 تغییر ایجاد شد که در نهایت منجر به یک آئین نامه روان و خوب شد.

وی ادامه داد: دومین جلسه کمیسیون امروز تشکیل می شود و فکر می کنم در این جلسه موانع نهایی برطرف شود و کمیسیون آن را به شورای دولت ارسال کند که اگر اینطور باشد، احتمالا شورای دولت بررسی می کند و در اولین جلسه اعلام کنید.» یعنی اگر کمیسیون امروز بررسی های خود را تکمیل کند، دولت چهارشنبه آن را اعلام می کند.

منادی سفیدان افزود: پس از اطلاع رسانی به شورای دولت در آموزش و پرورش، فکر می کنم تا پایان خردادماه رتبه بندی های تهیه شده توسط کمیته های حسابرسی بر اساس سوابق معلمان گران قیمت که شامل 830 هزار نفر می شود، اعلام شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس درباره اعتبارات لازم برای اجرای این قانون گفت: زمان اجرای رتبه بندی از 30 شهریور 1400 خواهد بود که برای امسال 38 میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده است اعتبار کامل برای اجرای mu است.

وی در خصوص تعداد و افزایش حقوق معلمان گفت: در حال حاضر افزایش 10 درصدی در بودجه مصوب کارکنان دولت اعمال شده است و زمانی که رتبه بندی اعمال شود اعمال خواهد شد که فکر می کنم افزایش حقوق از یک میلیون و 700 هزار تن باشد. به 5 میلیون تن 500. «هزار تن می شود.

دیدگاهتان را بنویسید