واکنش نماینده مجلس به تصویب ضوابط قانون رتبه بندی معلمان

واکنش نماینده مجلس به تصویب ضوابط قانون رتبه بندی معلمان

روز جدید نماینده مردم بجنورد در شورای اسلامی گفت: قانون رتبه بندی معلمان در مجلس تصویب شد و آیین نامه آن در دولت تدوین شد اما نمایندگان مجلس در زمان تصویب آن حضور نداشتند. این مصوبه برخلاف مصوبه مجلس است.

; نایب رئیس مجلس گفت: شورای تطبیق مصوبات مجلس حذف معلمان طرح مراحآفرین از قانون ارزشیابی معلمان را مغایر مصوبه مجلس می داند. بنابراین دولت باید در تدوین آئین نامه دقت لازم را داشته باشد.

محمد واحدی نماینده مردم بجنورد در شورای اسلامی ایران صبح امروز (سه شنبه 17 شهریور) در صحن علنی مجلس در تذکر شفاهی گفت: اعضای شورای اسلامی ایران می توانند قانون تصویب و اظهار نظر کنند. در مورد مسائل مختلف کشور در چهارچوب پیش بینی شده در قانون اساسی. اما رئیس سازمان اداری و کار کشور و برخی کارمندان دولت وارد امور مختلفی می شوند که به تصویب مجلس می رسد.

وی افزود: قانون طبقه بندی معلمان در مجلس به تصویب رسید و آیین نامه آن توسط دولت تهیه شد اما نمایندگان مردم در زمان تصویب آن حضور نداشتند. این مصوبه برخلاف مصوبه مجلس است.

وحیدی تصریح کرد: طبق مقررات دولتی زنانی که در مرخصی زایمان هستند در رتبه بندی معلمان قرار نمی گیرند. همچنین معلمان طرح مهر آفرین که 12 سال به صورت قراردادی بوده اند از شمول این قانون مستثنی هستند.

نماینده مردم بجنورد در شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون تطبیق آیین نامه تشخیص داد که با قانون مصوب مجلس مخالف هستند، گفت: مسئولان دولتی علیه مجلس مصاحبه می کنند باید بدانیم که قانون اجرا در بودجه تصویب شده است. این چه دیدگاهی است که خود معلمانی که آموزش دیده اند مشمول قانون نیستند اما معلمانی که تربیت شده اند مشمول قانون هستند. از سوی دیگر، جانبازان شاغل و معلمان شاغل در مؤسسات آموزشی از شمول این قانون مستثنی شدند.

و ادامه داد: اگر نمایندگان مردم در این باره اظهار نظر کنند، برخی می گویند مجلس در کار قوه مجریه دخالت کرده است. بلکه این امر دخالتی نیست و برای اجرای قوانین و تصمیمات مجلس انجام می شود.

وحیدی خاطرنشان کرد: اگر کسی در مورد قانون مصوب مجلس نظر دهد سنگ روی سنگ نمی گذارد.

علی نیکزاد نایب رئیس شورای اسلامی در واکنش به تذکر وحیدی گفت: شورای اجرای مصوبات مجلس حذف معلمان طرح مهرآفرین از قانون رتبه بندی را مغایر مصوبه مجلس می داند. بنابراین دولت باید در تدوین آئین نامه ها، ماهیت کلی ذینفعان و قوانین را در نظر بگیرد.

نیکزاد تاکید کرد: لازم است رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات موضوع مذکور را پیگیری کند

دیدگاهتان را بنویسید