ضوابط رتبه بندی معلمان تصویب شد/ عزم دولت برای رسیدگی به وضعیت معلمان است


ساعت: 12:39
تاریخ انتشار: 14.03.1314
کد خبر: 1843459

وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت و مجلس و هیات امنای دلسوز طرح رتبه بندی معلمان را به صورت مشترک تصویب کرده اند و آیین نامه نیز در مرحله تصویب است.

به گزارش راه دانا به نقل از اروم نیوز، یوسف نوری صبح جمعه در مراسم افتتاحیه دانشگاه فرهنگیان مرکز میاندوآب با اشاره به اینکه کمبود نیروی کار یکی از چالش های این وزارتخانه است، گفت: برای جبران کمبود معلم. آموزش و تحول. از موقعیت نیروها استفاده کردیم اما همچنان به نیرو نیاز داریم چون نتایج بیشتری داریم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: به دنبال توسعه منطقی دانشگاه فرهنگیان هستیم و میاندوآب از نظر موقعیت جغرافیایی برای این موضوع مناسب است.

وی با تاکید بر مهارت آموزی و ابراز نگرانی از وضعیت آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: متاسفانه وضعیت سرانه آموزش در آذربایجان غربی خوب نیست و همه باید به آموزش و پرورش کمک کنیم.

نوری بحث تاج گذاری و بازگشایی مدارس را دومین چالش آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: در ابتدا بحث بازگشایی مدارس مخالف برخی بود اما با استدلال های منطقی موفق به انجام این کار شدیم.

وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به رتبه بندی معلمان اظهار داشت: ما شعار نمی دهیم بلکه عمل می کنیم. وی گفت: برخی افراد امروز هر روز از رتبه بندی معلمان صحبت می کنند. در آن زمان 10 سال این طرح معطل ماند، اما اکنون دولت، مجلس و هیئت امنا با هم این قانون را تصویب کرده اند و آیین نامه ای در حال تصویب است.»

وی گفت: کسانی که امروز دلسوز هستند چرا رتبه بندی را تایید نکردند و سرانه مدارس، تغذیه دانش آموزان و رفاه معلمان را کاهش ندادند.

نوری با بیان اینکه دولت مصمم به رسیدگی به وضعیت فرهنگیان است، گفت: جامعه فرهنگی جامعه فرهیخته ای است و همانطور که در دوران دفاع مقدس ثابت کردند در دوران ولیعهد نیز فرهنگیان اوج خودسازی را نشان دادند. فداکاری و ایثار.» شاهد بودیم.

وزیر آموزش و پرورش در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه مردم با بصیرت و هوشیاری در همه صحنه ها حضور دارند، افزود:

وی با بیان اینکه شهدا به ما آموختند، گفت: شهید باکری عرصه جنگ سخت را به مدرسه تربیت تبدیل کرد و دفاع مقدس به مدرسه و مدرسه انسان سازی تبدیل شد.

نوری با تاکید بر اینکه باید کاری کنیم که شرمنده شهدا نباشیم، افزود: رسالت ما معلمان در حال حاضر بسیار سخت است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید