قانون رتبه بندی معلمان در مجلس تصویب نشد

قانون رتبه بندی معلمان در مجلس تصویب نشد

صدیف بدری در روز معلم در اردبیل گفت: اگر در 43 سال گذشته پس از پیروزی انقلاب اسلامی سه موضوع مهم در کشور در اولویت قرار می گرفت، امروز وضعیت بهتری داشتیم و نگرانی در بخش های مختلف جایز بود. “

وی با اشاره به لزوم برنامه ریزی کلان بلندمدت و میان مدت در حل مشکلات حوزه امنیتی، بهداشتی و آموزشی گفت: پیشرفت های خوبی در حال انجام است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: اگرچه اقدامات خوبی در حوزه بهداشت و درمان انجام شده است اما هنوز با شرایط مطلوب فاصله داریم و بهتر است کاستی ها برطرف شود. در بخش پیشگیری. .

بدری آموزش و پرورش را حوزه بسیار مهم و حساس خواند و افزود: برنامه های آموزشی در کشور باید نیازمحور و مدام مورد توجه قرار گیرد تا شاهد اصلاح نواقص باشیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود خاطرنشان کرد: سند تحول بنیادین باید از سال 92 اجرا می شد که در آن سال ها فقط صحبت هایی مطرح می شد تا اینکه برای رفع مشکلات معلمان و تامین منابع و بودجه در رتبه بندی اقدام شد.

بدری افزود: نظام آموزشی کشور نباید به عنوان یک نظام مصرفی نگاه شود، بلکه نگاه به سرمایه گذاری در این حوزه یک ضرورت مسلم است و مهمتر از مراکز دانشگاهی باید در اولویت مدارس و آموزش و پرورش قرار گیرد.

وی گفت: دولت ها همیشه مانع اصلی اجرای نظام رتبه بندی بوده اند و سازمان برنامه و بودجه در تامین اعتبار آن کارشکنی کرده است.

بدری با بیان اینکه توسعه برنامه هفتم توسعه کشور در پیش است، ادامه داد: از جامعه فرهنگی انتظار داریم مطالبات اساسی خود را مطرح کنند تا در قالب برنامه هفتم توسعه بتوانیم شرایط مناسبی را برای نظام آموزشی فراهم کنیم تا معلمان جایگاه حساس نسل نسل آینده می تواند موثر باشد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: 43 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، معلمان ما نباید مشکل معیشتی داشته باشند، بلکه بهتر است با ادامه تحصیل، این مشکلات را متناسب با شرایط جامعه حل کنیم. برگزاری دوره های تخصصی برای معلمان «بیایید کاری تحول آفرین در حوزه تدریس پیش ببریم.

بدری افزود: ایام ولیعهدی ضربه مهلکی بر پیکره تعلیم و تربیت و نظام تعلیم و تربیت وارد کرده است و معلمان غیور و متعصب ما باید کمبودهای این حوزه را جبران کنند.

وی نیاز به بهسازی و نوسازی مدارس را دغدغه اصلی برشمرد و گفت: 300 میلیارد تن منابع برای بهسازی و مناسب سازی فضاهای آموزشی اختصاص یافته است که قطعا در تمامی مناطق اردبیل مصوب خواهد شد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی کمبود زمین را مشکل جدی ساخت مدرسه در مناطق 13 گانه اعلام کرد و افزود: زمین مورد نیاز باید با موافقت اهالی در این مناطق تامین و ساخته شود. مناطق.

دیدگاهتان را بنویسید