ابهامات جدی در اجرای طرح واگذاری تبلیغات محیطی/ آجورلو اسناد خود را منتشر می کند

ساعت: 13:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۱۳
کد خبر: 1781572

باشگاه پرسپولیس همواره در ایجاد درآمدهای پایدار پیشگام بوده است.

سرپرست مدیرعامل باشگاه پرسپولیس نسبت به طرح مدیرعامل باشگاه استقلال واکنش تندی نشان داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید مجید صدری سرپرست مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در پی شایعه اسپانسرینگ باشگاه و رسوایی توافق مشترک سرخپوشان و دلال باشگاه استقلال، بیانیه ای را در صفحه شخصی خود منتشر کرد که در ادامه به شرح آن می پردازیم.

باشگاه پرسپولیس همیشه در ایجاد درآمد پایدار در فوتبال ایران پیشگام بوده است. به عنوان مثال پرسپولیس برای اولین بار در فینال جام ملت های آسیا 1370 و بازی مقابل المحرق از تبلیغات تی شرت استفاده کرد که البته باعث لغو آن شد. که اخیرا در فوتبال ایران مطرح شده بود، برای اولین بار از باشگاه پرسپولیس به قرارداد مالی تبدیل شد.

در گذشته، باشگاه سعی می کرد کارهای جدیدی برای درآمدزایی انجام دهد، زیرا به صورت خصوصی اداره می شد. از جمله راهی که در دهه 1370 با فروش ستاره های نخبه پرسپولیس به کشورهای اروپایی به روی فوتبال ایران باز شد.

در حال حاضر نیز باشگاه پرسپولیس به عنوان یک پیشگام در درآمدزایی از پتانسیل هواداران خود مطرح می شود و با طرح های نوآورانه ای مانند Ovano و پروژه های دیگری که در آینده معرفی می شود، نقش بسزایی در خدمت رسانی و درآمدزایی برای هواداران داشته است. اما موضوع امروز بحث بر سر این موضوع است که برخی از هواداران پیشنهاد میانجیگری را قبول نمی کنند که با یک باشگاه دیگر در لیگ برتر برای حمایت مالی سالانه و حقوق تبلیغاتی قرارداد سختی منعقد شد.

آنچه قبلا گفته شد این بود که قراردادی مشابه به پرسپولیس پیشنهاد شده بود که به دلیل نبود تضمین کافی برای درآمدزایی مورد قبول قرار نگرفت و مدیر باشگاه که مزایده ای را نیز در دستور کار قرار داد، با تلاش شخصی خود موفق شد مبالغ مربوطه را که متعاقبا اعلام خواهد شد برای امور باشگاه تامین کند.

امروز در جلسه ای با مدیران لیگ برتر فوتبال ایران موضوع تبلیغات محیطی در لیگ مجددا مطرح شد و جناب آقای آجورلو مدیرعامل محترم باشگاه استقلال مجددا با اضافاتی به توضیح موضوع تبلیغات محیطی پرداختند. البته قصد آنها دریافت تبلیغات محیطی مورد تایید ما و باشگاه های دیگر است که از حمایت های دولتی برای درآمدزایی استفاده نمی کنند اما ابهامات جدی در اجرا و مبالغ پیشنهادی وجود دارد.

نکته اینجاست که به نظر می رسد باشگاه استقلال به دلیل مشغله کاری آقای آجورلو که خود تضاد منافع است و با رقابت های لیگ برتر ایران تضاد جدی دارد، نمی تواند برای سایر باشگاه های لیگ برتری تبلیغ کند. اما با توجه به شرایط به نظر می رسد شرکتی که پیشنهاد واسطه گری استقلال را داده است در تلاش است تا تمامی آگهی های لیگ برتر را در اختیار بگیرد و سهام باشگاه استقلال و البته بقیه را بپردازد که همانطور که در بالا اشاره شد قبلا به پرسپولیس پیشنهاد شده است. باشگاه و به نظر می رسد ایده بحث های امروز نیز از همین منبع آمده است. اینکه فردی که قبلا مسئولیت تبلیغات محیطی را بر عهده داشته در مقطعی قصد دارد این فضا را مجدداً به صورت مخفیانه اشغال کند.

این در حالی است که سازمان لیگ شکایت مفصلی از این روند به دلیل قساوت های مکرر ارائه کرده است و امروز گفته شد که حکم 60 میلیارد دلاری برای جبران خسارت آن شخص (یا شرکت) صادر شده است.

با این توضیحات، باشگاه پرسپولیس با تاکید بر به رسمیت شناختن حق تبلیغات محیطی برای سایر باشگاه‌ها، از آقای آجورلو یا کارگزارش می‌خواهد تا مستندات خود را که بر اساس آن درآمدهای برنامه‌ریزی شده محقق شود، به اشتراک بگذارند تا اگر این امر مطابق با منطق بود. و واقعیت این است که باید در این زمینه تصمیم درستی گرفته شود وگرنه به نظر می رسد طرح مبالغ نجومی آنها که به کرات تکرار می شود دلیلی غیر از رضایت کاذب هواداران، فشار بر سایر تیم ها و گرانی آن است. . بدون فوتبال

سابقه این جاه طلبی ها در فوتبال ایران کاملا مشخص است. اگر قرار است حرکتی برای افزایش درآمد صورت گیرد، باید بر اساس واقعیت های بازار باشد، نه خیال پردازی ها و واقعیت هایی که هرگز تحقق نیافته اند».

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید