اتحادیه اروپا بسته چهارم تحریم ها علیه روسیه را تصویب کرد


ساعت: 06:40
تاریخ انتشار: 1400/12/24
کد خبر: 1815620

کشورهای عضو اتحادیه اروپا چهارمین بسته تحریمی را علیه مسکو که برخی اشخاص حقیقی و حقوقی روسیه را هدف قرار می دهد، تصویب کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فرانسه که ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، اعلام کرد این اتحادیه با مشورت شرکای بین المللی خود، بسته چهارم تحریم ها را علیه نهادها و افراد دخیل در تجاوز به اوکراین و همچنین چندین بخش از اقتصاد روسیه تصویب کرده است. .


ریاست جمهوری همچنین در بیانیه ای تأیید کرد که اتحادیه همچنین بیانیه WTO را “تعلیق اجرای بند مورد علاقه ترین کشور برای روسیه و تعلیق درخواست بلاروس برای پیوستن به WTO” تایید کرد.

این اظهارات در راستای تصمیم رهبران اروپایی در نشست ورسای برای اعمال مجدد تحریم ها علیه روسیه بود. آنها توافق کردند که در صورت ادامه حمله روسیه به اوکراین، بسته ای از تحریم های شدید وجود خواهد داشت.

از زمان شروع جنگ در ماه گذشته، اتحادیه اروپا گام های دشواری برای هدف قرار دادن رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین، سیستم مالی و الیگارشی قدرتمند او برداشته است. هفته گذشته، کشورهای عضو اتحادیه با اعمال تحریم ها علیه 160 نفر موافقت کردند و محدودیت های جدیدی بر صادرات فناوری ناوبری دریایی و ارتباطات رادیویی اضافه کردند.

آنها همچنین تصمیم گرفتند سه بانک بلاروسی را از سوئیفت حذف کنند. در مجموع، اقدامات محدودکننده اتحادیه اروپا در حال حاضر علیه 862 شخص حقیقی و 53 شخص حقوقی اعمال شده است.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در بیانیه‌ای که پس از این اجلاس منتشر شد، گفت بسته چهارم تحریم‌ها روسیه را بیشتر منزوی کرده و کمک‌های مالی برای جنگ را متوقف می‌کند.

او گفت که اتحادیه اروپا با گروه G7 برای افزایش فشار بر مسکو همکاری خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید