اتحادیه اروپا به اتفاق آرا تحریم هایی را علیه روسیه تصویب کرد


ساعت: 21:36
تاریخ انتشار: 14/03/1400
کد خبر: 1810605

نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی گفت این اتحادیه به اتفاق آرا با بسته جدیدی از تحریم ها علیه روسیه موافقت کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سه شنبه شب گفت که این اتحادیه به اتفاق آرا با بسته جدیدی از تحریم ها علیه روسیه موافقت کرده است.

وی پس از نشست فوق‌العاده وزرای خارجه اتحادیه اروپا گفت که تحریم‌ها به روسیه آسیب زیادی می‌زند.

بورل گفت: هدف تحریم ها 27 شخص حقیقی و حقوقی است که در نقض حاکمیت اوکراین دخیل هستند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: هدف این تحریم ها توانایی روسیه برای دسترسی به بازارهای مالی است.

وی گفت: «نیروهای روسی در حال حاضر در خاک اوکراین حضور دارند که به معنای لغو قراردادهای مینسک است.

بورل گفت: ما درخواستی از اوکراین برای حمایت از این کشور در برابر حملات سایبری دریافت کرده ایم و تیمی را برای حمایت از کی یف اعزام خواهیم کرد.

وی افزود: اروپا در زمان بسیار خطرناکی قرار دارد.

وی گفت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در فهرست تحریم های اتحادیه اروپا نیست، اما اعضای دوما که استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناختند در فهرست تحریم ها قرار دارند.

اتحادیه اروپا اعلام کرد که اتحادیه اروپا به دنبال تحریم 351 قانونگذار روسی است که به استقلال دونتسک و لوهانسک رای مثبت دادند.

رؤسای کمیسیون اروپا و شورای اروپا نیز اقدام بروکسل در به رسمیت شناختن دو جمهوری دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین را «غیرقانونی و غیرقابل قبول» خواندند و گفتند که بروکسل اولین بسته تحریمی را بعدازظهر امروز علیه روسیه ارائه خواهد کرد.

آنها افزودند که تحریم ها علیه شرکت کنندگان در این تصمیم و همچنین بانک هایی است که از ارتش روسیه و سایر عملیات ها در منطقه حمایت مالی می کنند. بر اساس این بیانیه، تحریم ها همچنین بر توانایی دولت و دولت روسیه برای دسترسی به سرمایه، بازارهای مالی و خدمات اتحادیه اروپا متمرکز خواهد بود. علاوه بر این، اتحادیه اروپا در نظر دارد با اقدامات مشابه پس از الحاق کریمه به روسیه در سال 2014، اقداماتی را علیه واردات و صادرات دو منطقه جدا شده اعمال کند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید