اتحادیه های کارگری فرانسه خواستار اعتصاب شدند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اتحادیه های کارگری فرانسه اعلام کرده اند که در اعتراض به طرح دولت برای اجبار کارگران به تمدید دوره کاری خود قبل از بازنشستگی، اعتصاب فراخوان داده اند.

به گزارش روزنامه مورنینگ استار، الیزابت بورن، نخست وزیر فرانسه روز سه شنبه گفت که سن بازنشستگی کارگران این کشور به 64 سال افزایش می یابد. بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط شرکت نظرسنجی آدوکسا، چهار نفر از هر پنج شهروند فرانسوی با این تصمیم مخالف هستند.

کارگران در فرانسه، مانند همتایان خود در انگلیس، با بحران رو به افزایش هزینه های زندگی دست و پنجه نرم می کنند که منجر به موج های متعدد اعتصاب در هر دو کشور شده است.

الیزابت بورن گفت: من می دانم که تغییر سیستم بازنشستگی ما سوالات و نگرانی هایی را در میان فرانسوی ها ایجاد می کند، اما دولت معتقد است که این یک پیشنهاد منصفانه است.

هر هشت اتحادیه بزرگ فرانسه این تغییر را محکوم کردند و خواستار اعتصاب در 19 ژانویه شدند.

فیلیپ مارتینز، دبیر کل کنفدراسیون ملی کار (CGT) که بیش از 700 هزار کارگر زیر چتر خود دارد، از کارگران خواست در 19 ژانویه و روزهای بعد اعتصاب کنند. مارتینز تاکید کرد: آنها “متعهد هستند که از تصویب این لایحه جلوگیری کنند.”

لوران برژ، دبیر کل کنفدراسیون کار دموکراتیک فرانسه، تغییرات پیشنهادی دولت فرانسه در سیستم بازنشستگی را محکوم کرد و آنها را “بی رحمانه ترین اصلاحات حقوق بازنشستگی در 30 سال گذشته” توصیف کرد.

پارلمان فرانسه قرار است ماه آینده بحث های داغی را درباره این طرح برگزار کند که با مخالفت اکثریت احزاب مخالف دولت مواجه شده است.

در ماه‌های اخیر، کارگران بخش‌های مختلف فرانسه و انگلیس در اعتراض به وضعیت معیشتی و تورم و افزایش هزینه‌های زندگی به دلیل بی نتیجه ماندن مذاکرات با مقامات مسئول در خصوص مطالبات خود، دورهای پی درپی اعتصابات را برگزار کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید