سخنان کارگری علیه احکام ضد کارگری

سخنان کارگری علیه احکام ضد کارگری

وی ادامه داد: ما به این رقم غیرقانونی اعتراض داریم. تشکل کارگری خانه کارگر نیز برای لغو این مصوبه اقدام کرد. آقای محجوب از ابتدا نسبت به این مصوبه موضع گیری کرده و سپس خانه کارگر به این موضوع رسیدگی قانونی خواهد کرد.

صادقی گفت: تورم نقطه به نقطه 8 اسفند 64 درصد بوده و بر اساس آمار بانک مرکزی نرخ تورم 12 ماهه منتهی به اسفند 46 درصد بوده است که در جلسات دستمزد شورای عالی کار مطرح نشده است. دولت آن را نادیده گرفت و در واقع با نادیده گرفتن ماده 41 قانون کار، دستمزد را 27 درصد تعیین کرد.

قائم مقام دبیر کل خانه کارگر گفت: سال گذشته در حوزه دستمزد با روح کارگران و مستمری بگیران بازی شد. از یک سو می خواستند افزایش 57 درصدی دستمزد کارکنان بخش دولتی اعمال نشود و از سوی دیگر مصوبه شورای عالی کار برای بازنشستگان سایر رده ها اعمال نشود که در نهایت با اعتراض و اعتراض لغو شد. در هر دو مورد

صادقی ادامه داد: دولتمردان امروز از اجماع 27 درصدی صحبت می کنند، چه اجماع؟ تیم مذاکره کننده کارگران متشکل از افراد قوی و متخصص است، اما دولت به قول خود در مورد جلسات دستمزد پایبند است. برخی معتقدند مشکل از نمایندگان کارگری است، اما مشکل از نمایندگان کارگری نیست، بلکه از مسئولانی است که حوزه روابط کار را نمی شناسند.

وی افزود: وظیفه حفظ تشکل ها و منافع کارگری بر عهده خانه کارگر است پس از ما توقع نداشته باشید که حقوق کارگران را حفظ نکنیم. چنین تصمیماتی علیه کارگران و مستمری بگیران امنیت ملی را تهدید می کند و ما با آن مخالفیم.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: افرادی که خانه کار را زیر سوال می برند باید بدانند که موضع ما کاملا مشخص است. خط قرمز ما نظام و رهبری است اما با هیچ دولتی اخوت نکرده ایم. ما با تصمیمات هر دولتی علیه کارگران مخالفیم.

صادقی تصریح کرد: از نظر ما پرونده دستمزد 1402 همچنان مفتوح است زیرا وزیر کار به نمایندگان کارگری قول داده است که اگر دولت نتواند تورم را کنترل و کاهش دهد، جلسات شورای عالی کار دوباره برگزار می شود. اگر این اتفاق نیفتد، دولت نباید از ما انتظار سکوت داشته باشد.

وی تصریح کرد: اگر اعتراضی شده تقصیر ما نیست بلکه مسئولانی هستند که بدون اطلاع تصمیم گیری کردند و شرایط را بحرانی کردند. مشکل اصلی دولت مدیریت بد است. در کجای دنیا بازار ارز و شبکه کارگزاری گسترده وجود دارد؟ چرا دولت ارز 4200 تومانی را با همه احتیاط ها حذف و ارز ترجیحی 28 هزار تومانی را جایگزین آن می کند؟ این تصمیمات دولت است که تورم را افزایش می دهد. وقتی نرخ سپرده بانکی پایین می آید یعنی دولت به مردم می گوید برای زمین و سکه و ارز بروید! چه کسی این تصمیمات را می گیرد؟!

صادقی گفت: چه منطقی وجود دارد که حقوق ها ریالی باشد اما همه هزینه ها دلار باشد؟ دلیل رسیدن به چنین وضعیتی دولت است و تا زمانی که دولت در سیاست خود تجدید نظر نکند، نه وضعیت اقتصادی بهتر می شود و نه تورم کاهش می یابد.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری درباره مستمری بگیران نیز گفت: فکر می کنیم امسال بازنشستگان سال بهتری نسبت به گذشته داشته باشند چرا که با تلاش سازمان بیمه به نظر می رسد اتفاقات خوبی برای مستمری بگیران بیفتد. حرکت هایی برای اعمال 25 درصد باقیمانده تناسب و مشاهده حق اعضای خانواده در سبد هزینه های مستمری بگیران به گفته دولتمردان در حال انجام است و امیدواریم به این مصوبه ادامه دهند و این محاسبات را در سال جاری صادر کنند. احکام سبد بازنشستگی

دیدگاهتان را بنویسید