جریمه های سنگینی برای دلالان و متخلفان اتحادیه های کارگری در نظر گرفته می شود.


ساعت: 16:43
تاریخ انتشار: 1402/02/25
کد خبر: 1838997

مدیرکل تعزیرات حکومتی در کارگروه از اقدامات مشترک خبر داد.

ارسلان میری گفت: جریمه متخلفان 5 برابر شده است که با گذاشتن پارچه و پلمب قبل از صدور رای نهایی توسط دستگاه قضایی و همچنین نظارت جدی بر کالاها و خدمات غیر یارانه ای برای متخلف اعمال می شود. ، تمامی محدودیت های قانونی برداشته شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از راه آرمان ، ارسلان میری مدیرکل زندان های دولتی کرمان در جلسه کارگروه مشترک تنظیم بازار گفت: هیچ کالا و خدماتی به بهانه گران شدن کالاهای اصلی که یارانه ها حذف شده است.» اصناف سراسر استان باید به کارکنان اتحادیه خود اطلاع دهند که هیچ کالا و خدماتی مجاز به افزایش قیمت نیست مگر اینکه از سوی کمیسیون های انتظامی و تنظیم بازار اعلام شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی به ترکیب گشت‌های نظارتی ویژه اشاره کرد و گفت: نباید به مغازه‌های کوچک رفت و آمد مکرر کرد، بلکه باید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای، عمده‌فروشان و بانک‌های بازرسی غفلت شود، بنابراین ترکیب گشت‌های صنعت و معدن، اتاق اصناف و بسیج مستضعفین برای حفظ آرامش بازار ایجاد شد.

میری با بیان اینکه وزارت صمت در استان مسئولیت بازرسی در استان را بر عهده دارد، گفت: تعزیرات حکومتی وظیفه رسیدگی به تخلفات را بر عهده دارد اما ناظران و بازرسان جهاد سازندگی، بسیج مستضعفبان و سایر نهادهای نظارتی، بنابراین دادستان های سراسر استان را همراهی می کنیم. آماده برخورد با متخلفان در پروژه های بزرگ با این نهاد و در پروژه های کوچک با سایر نهادهای اجرایی هستیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گفت: بازرسی و تایید صلاحیت لوازم و تجهیزات پزشکی با توجه به تخصصی بودن آن به دانشگاه علوم پزشکی محول می شود چرا که در تخصص نهادهای نظارتی تخصصی وجود ندارد.

میری اذعان داشت: دیروز به تمامی اتاق های اصناف استان اعلام کردیم که کالا یا خدمات تغییری نکرده است با این استدلال که کالاهای اصلی تغییر قیمت کرده اند، بنابراین اصناف نباید قیمت کالا را افزایش دهند که به هیچ وجه چنین نیست. قابل قبول است. «متخلفان با مجازات ها و جریمه های بسیار شدید مواجه خواهند شد.

وی ادامه داد: مکانیک ها، تاکسیرانان و… و ذلک نباید به بهانه های واهی برای خود افزایش قیمت اعمال کنند، لذا از تمامی رسانه های دیداری، شنیداری و آنلاین تقاضا داریم به مردم اطلاع رسانی کنند تا اعضای اتحادیه به دلیل تخلفات صنفی دچار مشکل نشوند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی در پایان خاطرنشان کرد: جریمه متخلفان 5 برابر شده است که با گذاشتن پارچه و پلمپ بلوک قبل از صدور رأی نهایی توسط دستگاه قضایی و نظارت شدید بر کالا برای متخلف جریمه می شود. تمام محدودیت های قانونی در صورتی که واجد شرایط دریافت کمک هزینه نباشند حذف می شوند.



انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید