اتفاقی که در مناظره دیشب ماکرون و لوپن افتاد

اتفاقی که در مناظره دیشب ماکرون و لوپن افتاد

روز جدید امانوئل مکرون مارین لوپن را به وابستگی به پوتین متهم کرد، در حالی که لوپن سیاست های اقتصادی و اجتماعی دولت مکرون را زیر سوال برد.

چهار روز قبل از رای گیری نهایی در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، شب گذشته در یک مناظره تلویزیونی از مارین لوپن، نامزد راست افراطی انتقاد کرد. با این حال، کارشناسان معتقدند که حملات ماکرون به لوپن ممکن است همان ضربات مرگبار سال 2017 نباشد. در مقابل، لوپن که بیشترین شانس را برای تبدیل شدن به اولین رئیس جمهور زن فرانسه و تشکیل اولین دولت راست افراطی در تاریخ این کشور دارد. ، طرح هایی را برای مقابله با مهاجرت و همچنین اصلاح اتحادیه اروپا ترسیم کرد. او مکرون را به عملکرد ضعیف اقتصادی و سیاست های اجتماعی بدتر متهم کرد. مکرون در جریان مناظره چندین بار سخنرانی لوپن را قطع کرد تا اینکه یکی از مجریان به او تذکر داد و از او خواست اجازه دهد لوپن صحبت کند.

همانطور که انتظار می رفت، مکرون بی وقفه به مهمترین نقطه ضعف لوپن حمله می کند و به وامی استناد می کند که در سال 2014 از روسیه از حزب لوپن دریافت کرد که در راس آن روابط لوپن با روسیه و دولت پوتین بود. حتی در جایی که لوپن درباره روسیه صحبت می کرد، مکرون به طعنه گفت که لوپن یک بانکدار روسی است. مکرون لوپن در پاسخ به این اتهام، موضع دفاعی گرفت و از سیاست ارسال سلاح به اوکراین حمایت کرد و تحریم نفت و گاز روسیه را به نفع فرانسه در نظر نگرفت. مکرون همچنین به شدت طرح لوپن برای ممنوعیت پوشیدن روسری در انظار عمومی را زیر سوال برد و به دنبال جلب حامیان ملانشون نامزد چپ‌گرا بود و آن را خلاف قانون اساسی خواند و به جنگ داخلی در فرانسه دامن زد. از سوی دیگر، لوپن با خودداری از پرداختن به مشکلات سنتی احزاب راست افراطی از جمله مهاجرت، عملکرد اقتصادی دولت مکرون را زیر سوال برد و به ویژه به طرح وی برای افزایش سن بازنشستگی از 62 به 65 سال حمله کرد.

نظرسنجی ها نشان می دهد که ماکرون با لوپن برتری خود را افزایش داده است و احتمالاً با 54 درصد آرا در مقابل 46 درصد، برای دومین بار به عنوان رئیس جمهور نامزد خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید