اتهامات دبیرکل اتحادیه عرب علیه ایران


ساعت: 11:40
تاریخ انتشار: 1301/08/10
کد خبر: 1907508

دبیرکل اتحادیه عرب در یک اتهام واهی به جمهوری اسلامی ایران مدعی شد که تهران در امور داخلی عراق و یمن دخالت می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب در گفت و گو با شبکه القاهره مدعی شد که اگر بهار عربی نبود، شاهد نفوذ ایران و ترکیه در سرزمین های عربی نبودیم.

وی تاکید کرد که اگر بهار عربی نبود، از سال 2010 شاهد حضور نیروهای خارجی در سوریه نبودیم و هیچ نیروی آمریکایی در سوریه حضور نداشت، بنابراین به اصطلاح بهار عربی را می نامم. “تخریب اعراب”.

علاوه بر این ابوالغیط مدعی است که ایران در امور یمن دخالت می کند و هدف آن تهدید امنیت عربستان است و ما همواره به این موضوع انتقاد داریم.

دبیرکل اتحادیه عرب همچنین گفت: ایران و ترکیه و قبل از آنها آمریکا در امور داخلی یمن دخالت دارند و این به معنای هدر دادن ثروت عربی است و بسیار ناراحت کننده است.

ادعاهای دبیرکل اتحادیه عرب علیه ایران در حالی است که مقامات جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال حل و فصل بحران های منطقه و کشورهای عربی از طریق گفتگو و راه حل های مسالمت آمیز هستند.

ادعای دخالت ایران در امور یمن در حالی مطرح می شود که سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اخیرا در این باره گفته است: ما طرفدار آتش بس در یمن هستیم، البته آتش بسی که منجر به تشکیل یک روند سیاسی برای حل این مشکل شود. بحران ما به برقراری آتش بس در یمن و ثبات آن کمک و تشویق کردیم. مدتی آتش بس برقرار شد اما تمدید نشد. این که آتش بس دوباره در حال شکل گیری است به هر دو طرف این بحران مربوط می شود. طرف یمنی در روند آتش بس خواسته هایی داشت که گویی طرف مقابل (عربستان) عمل نمی کند.

وی ادامه داد: اگر اراده سیاسی در این زمینه از هر دو طرف وجود داشته باشد، ایران بر تمدید آتش بس و تشکیل یک روند سیاسی برای حل این بحران قاطع است و همانطور که گفتم این اراده باید در هر دو طرف و در شرایطی که وجود دارد وجود داشته باشد. فرض می شود مرتکب شده است.

دیدگاهتان را بنویسید