اتحادیه عرب آینه ای از وضعیت کشورهای عربی است


ساعت: 19:30
تاریخ ارسال: 05/03/1401
کد خبر: 1885426

رئیس جمهور سوریه که میزبان وزیر امور خارجه الجزایر بود با انتقاد از اتحادیه عرب تاکید کرد که مردم سوریه مواضع الجزایر را فراموش نخواهند کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رامتان لامامارا، وزیر امور خارجه الجزایر که در دمشق به سر می برد، بعد از ظهر امروز دوشنبه (3 اوت) از بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار کرد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که تقویت روابط برادرانه سوریه و الجزایر که مبتنی بر اصول و ارزش های مشترک و نیز تمایل و اراده دو کشور برای توسعه روابط است، مهمترین موضوعات این نشست بود. ملاقات.

لامامار همچنین پیام عبدالمجید تابون رئیس جمهور الجزایر را به اسد ابلاغ کرد که محتوای آن توسعه روابط دوجانبه، ادامه رایزنی ها و هماهنگی بین کشورها در خصوص مشکلات منطقه و همچنین آماده سازی نشست عربی بود. رهبران در الجزایر

اسد ضمن قدردانی از ملت و دولت الجزایر گفت: ملت سوریه موضع الجزایر را در جنگ علیه سوریه فراموش نخواهد کرد و همواره به یاد دارد که الجزایر کشوری برادر و پایبند به اصول و عربیت خود است.

وی با تاکید بر اینکه سوریه به دنبال افق های جدید همکاری با الجزایر است، تصریح کرد: اتحادیه عرب آینه ای از وضعیت عربی است. برای سوریه، محتوا و نتیجه فعالیت مشترک اعراب مهم است.

لامامار همچنین گفت: سوریه عنصر اصلی در میان کشورهای عربی و یکی از اعضای مؤسس اتحادیه عرب است. جهان عرب به سوریه نیاز دارد و برعکس نیست. الجزایر نیز از سوریه حمایت خواهد کرد.

وی تاکید کرد که الجزایر به دنبال توسعه روابط با سوریه است و امیدوار است فرصتی برای برگزاری جلسات کمیسیون مشترک سوریه و الجزایر فراهم شود.

رئیس جمهور سوریه پیش از این درباره نشست الجزایر گفته بود: شاید تنها وزن این نشست این باشد که در الجزایر برگزار می شود. این یک حقیقت است؛ زیرا روابط سوریه با الجزایر در هر شرایطی – از زمان استقلال این کشور از فرانسه تا امروز – روابط دائمی است.

وی با بیان اینکه رابطه مستحکمی بین دو ملت وجود دارد، خاطرنشان کرد: اگر از اتحادیه عرب صحبت کنیم، جدای از نشست الجزایر، موضوع بازگشت سوریه یا عدم بازگشت آن نیست. کلمه بازگشت اشتباه است زیرا سوریه هنوز در اتحادیه عرب است. این تعلیق عضویت است نه خروج، مشکل این است که اتحادیه عرب در آینده چه خواهد کرد، چه سوریه باشد یا نباشد؟

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید