جزئیات «آینه در آینه» / نگاهی به هنر اعتراضی و انقلابی تشریح شده است

ساعت: 13:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۱
کد خبر: 1799760

در نشست خبری جزئیات نمایشگاه «آینه در آینه» که از برنامه های جنبی چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر است و به بررسی هنر اعتراضی و انقلابی می پردازد، مشخص شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نشست خبری نمایشگاه «آینه در آینه» که به بررسی سیر تحول هنر معاصر ایران (1363 تا 1353) به عنوان بخشی از چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از روز سه شنبه 28 دی ماه گشایش می یابد، روز سه شنبه برگزار می شود. صبح روز 12 ژانویه در موزه هنرهای معاصر برگزار شد.

این نشست با حضور احسان آقایی مدیر موزه هنرهای معاصر تهران، سید عباس میرهاشمی دبیرکل چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، کیانوش متقدی متولی نمایشگاه آینه در آینه و حسن نوفرستی از روابط عمومی برگزار شد.

احسان آقایی مدیر موزه هنرهای معاصر تهران در این نشست گفت: نمایشگاه آینه در آینه عنوان مجموعه نمایشگاه های جدید موزه هنرهای معاصر است که آثار آن با تلفیق موزه هنرهای معاصر تهران گردآوری شده است. گنجینه با دیگران گنجینه در کشور. البته بیشتر این آثار از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران و گنجینه آثار هنری در حوزه هنری است، اما آثاری از سایر مراکز هنری نیز جمع آوری شده است.

وی با اشاره به «آینه در آینه» واژه ای برگرفته از ادبیات، درباره این نمایشگاه توضیح داد: دو سال است که در حال بررسی این پروژه هستیم که درباره هنر اعتراضی و انقلابی دهه های مختلف است. آثار این نمایشگاه مروری است «سالهای (1363-1353) می شود. ما چندین نوع هنر اعتراضی داریم و دوره جذابی است و سالها محققین روی آن کار کرده اند. در این مدت و نمایشگاه. هنر در ایران

آقایی گفت: این نمایشگاه با حمایت جشنواره هنرهای تجسمی فجر برگزار می شود و به اعتراضات هنرمندان مستقل و سپس هنرمندان انقلابی می پردازد. در طول نمایشگاه همچنین جلسات تخصصی داریم که به آثار هنری با مضامین سبکی که با دیدگاه‌های مرسوم متفاوت است نگاه می‌کنند. در واقع ما با چیزی روبرو هستیم که قبلاً هرگز به آن توجه نشده بود.

کیانوش موحدی، متصدی نمایشگاه آیینه در آینه در نشست مفهومی این نمایشگاه گفت: هنر ایران در دهه 50 مسیر جدیدی را طی کرد و ما نیز سعی کردیم آثار مربوط به آن دوره را جمع آوری کنیم.

این پژوهشگر هنر درباره این نوع اعتراض گفت: مشکل ما نشان دادن هنر اجتماعی است که به انقلابی بودن و اعتراضی بودن آثار توجه کرده ایم.

سیدعباس میرهاشمی، دبیر کل چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی نیز گفت: چهاردهمین جشنواره تجسمی فجر چند بخش جانبی دارد که یکی از آنها نمایشگاه آیینه در آینه است. در این بخش و نمایشگاه با نگاهی به حوزه هنر پژوهی سعی کردیم برنامه زمانبندی موزه هنرهای معاصر تهران را به هم نزنیم.

وی گفت: در این نمایشگاه آثاری در ارتباط با رویکرد اعتراضی و انقلابی به نمایش گذاشته می شود و پشت سر آنها بحثی پیرامون موضوعات پژوهشی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید