«هنر انقلابی» باید زیباترین و باشکوه ترین هنر باشد/ وجود محتوای ضعیف در برخی هنرها


ساعت: 14:12
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۷
کد خبر: 1822347

عالیه محرابی چهره سال هنر انقلاب در شعر با اشاره به ضعف محتوایی در برخی هنرها گفت: هنر انقلابی باید زیباترین و باشکوه ترین هنر باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، یزدی عالیه محرابی، شاعر برگزیده جایزه ملی شعر فجر، برگزیده رشته شعر بزرگسال، تداعی و ترویج شعر زنانه با سرودن اشعاری فاخر و جذاب و سرودن اشعار موضوعی موضوعی با رویکرد پاسخگویی سریع. چهره سال هنر انقلاب در عرصه شعر در سال 1400 مطرح شد، وی بیان کرد: عرصه شعر آیینی و آئینی پس از انقلاب اسلامی شاهد برتری، رشد و شکوفایی بوده و حضور زنان در شعر و ادبیات پس از انقلاب قابل توجه است.

وی افزود: از نظر تعداد کتاب های منتشر شده در این حوزه و همچنین نگاه عمیق به سیره اهل بیت(ع) اقدامات بسیار خوبی انجام شده است. به نظر من شعر دفاع مقدس یک ادبیات موضوعی است که با قدرت ادامه دارد.

محرابی با بیان اینکه هنر انقلاب باید زیباترین و باشکوه ترین هنر باشد، گفت: هنر انقلاب در برخی عرصه ها مانند شعر، ادبیات و خوشنویسی که هنرهای اصیل ایرانی است بسیار خوش درخشید، اما در برخی هنرها. ما محتوا یا شکل کمی می بینیم.”

چهره سال هنر انقلاب اسلامی استان یزد در سال 1397 که پنج بار در دیدار شاعران با رهبر معظم انقلاب اسلامی حضور یافت و به شعرخوانی پرداخت، هنر انقلاب اسلامی را هنر با مردم می داند. و برای مردم و دلواپسان و هنر اندک انقلاب اسلامی; آرمان هایی که به قیمت خون هزاران شهید به دست آمده است.

محرابی ادامه داد: هنر انقلاب در کنار درد و رنج و مسلک مردم حرکت می کند و باید به زیباترین و درخور شأن ترین شکل و بیان ارائه شود تا مخاطب را همراهی کند.

شاعر نسل جدید شعر انقلاب با بیان اینکه در عرصه جهاد تبیین قطعا هنرمندان می توانند پیشتاز باشند، خاطرنشان کرد: زبان هنر زبانی رسا، نافذ و نافذ در دل هاست. هنر فناناپذیر و جاودانه است و ظرفی زیبا و دلنشین برای طراوت شراب است که شراب طهارت حق است.

رئیس انجمن «برترین هنر» در شعر با اشاره به استعدادهای هنری و ادبی در کشور، نقش نهادهای فرهنگی و هنری را در کشف و پرورش این استعدادها موثر ارزیابی کرد و گفت: با تقویت انجمن های ادبی، پرداخت بیشتر به این استعدادها انجام می شود. توجه شهرستان ها، برنامه ریزی ویژه برای انتشار آثار جوانان و نویسندگان می تواند گامی در زمینه استعدادیابی و ارتقای رشد هنر دینی و ارزشی باشد.

محرابی، تمرکززدایی از برنامه‌ها و جشنواره‌های ادبی ملی و بین‌المللی از پایتخت به شهرها برای رونق ادبی، ایجاد فرصت برای تعامل با شاعران خارجی به‌ویژه در کشورهای هم‌زبان، تلاش برای ترجمه و انتشار آثار بزرگ ادبی به زبان‌های امروزی، اتحاد هنر و رسانه و ایجاد یک مرکز فرهنگی را با یک هدف که در واقع هر دو بال یکدیگر می شوند را راهی برای ارتقا و ارتقای کیفیت هنر و محصولات ادبی و انتقال هنر در بین مردم می داند.

چهره سال هنر انقلاب اسلامی در حوزه شعر بر این باور است که گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در واقع نقشه راهی برای دستیابی به هنر فاخر و متعالی است؛ در حالی که در سال 1385 به عنوان یکی از مهم ترین راه ها برای دستیابی به هنر انقلاب اسلامی در نظر گرفته شد. هنری زلال که از دل شیفته و عاشق برمی خیزد.

محرابی در پایان گفت: هفته هنر انقلاب اسلامی تنها تجلیل از شهدای سید مرتضی آوینی نویسنده نیست، بلکه بزرگداشت هنر تقدیم به حق است. احترام به هنر که می تواند در برتری زندگی مردم نقش داشته باشد.

عالیه محرابی متولد 1359 در یزد و دارای تحصیلات تخصصی در رشته ادبیات مقاومت است.

وی یکی از شاعران فعال در عرصه شعر انقلاب و شعر آیینی است.

از این شاعر سوارکار که تاکنون با مجموعه شعر «انیمه» در شانزدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر از جمله در شانزدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر بوده، آثار متعددی در حوزه شعر انقلاب و شعر آئینی منتشر شده است.

انتهای پیام/ خ

دیدگاهتان را بنویسید