اتحادیه عرب نگران عدم تمدید آتش بس در یمن است


ساعت: 18:00
تاریخ انتشار: 1301/07/10
کد خبر: 1900737

دبیرکل اتحادیه عرب بدون اشاره به صدها نقض آتش بس از عدم تمدید آتش بس توسط ائتلاف متجاوز ابراز تاسف کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آتش بس در یمن که برای سومین بار متوالی تمدید شد، امشب پایان می یابد و ائتلاف متجاوز سعودی – اماراتی به مفاد آن پایبند نبوده و آن را بارها نقض کرده است.

هیئت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن عصر دیروز (شنبه) با صدور بیانیه ای در خصوص آتش بس در این کشور تاکید کرد که ائتلاف متجاوزان به دنبال دوری از حملات نیروهای یمنی است و هیچ قصدی برای صلح ندارد.

شبکه خبری روسی الیوم امروز یکشنبه گزارش داد که احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب بدون اشاره به صدها نقض آتش بس توسط ائتلاف متجاوز، از عدم تمدید آتش بس ابراز نگرانی کرد.

این در حالی است که اتحادیه عرب در آغاز جنگ تمام عیار ائتلاف ساوی علیه مردم یمن به طور کامل از تجاوزات ائتلاف سعودی دفاع کرد و تاکید کرد که از این تجاوزات حمایت می کند. هرچند این حمایت ها در جریان تجاوز به یمن به طرق مختلف ادامه داشته است.

ابوالغیث بدون اشاره به جنایات ائتلاف سعودی علیه مردم یمن گفت: «وضعیت خطرناک انسانی در یمن یک اولویت فوری است». پایان آتش بس، بحران را برمی گرداند.

وی از جنبش انصارالله یمن خواست تا منافع یمن را در نظر بگیرد و برای تمدید آتش بس در یمن تلاش کند تا بار آسیب ملت یمن کاهش یابد.

دبیرکل اتحادیه عرب ضمن استقبال از تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای تمدید آتش‌بس در یمن، بر «تقویت آتش‌بس بشردوستانه در یمن برای مدت طولانی‌تر» تاکید کرد و گفت: آتش‌بس باید شامل موضوعات بیشتری باشد.

آتش بس دو ماهه در یمن از 13 آوریل امسال (1401) آغاز شد. اما در 12 ژوئن، فرستاده سازمان ملل متحد اعلام کرد که طرف های متخاصم یمن با همان شرایط توافق اولیه موافقت کرده اند و آتش بس برای دو ماه دیگر و سپس تا 2 اکتبر (10 مهر) تمدید شده است.

در این مدت دولت صنعا برای کاهش رنج مردم یمن با آتش بس موافقت کرد و ائتلاف سعودی همچنان به محاصره یمن ادامه می دهد و هر روز آتش بس را با حملات خود نقض می کند.

دیدگاهتان را بنویسید