من کشورهای یمن را تشویق می کنم، آتش بس را تمدید نمی کنم


ساعت: 11:46
تاریخ انتشار: 07/09/1401
کد خبر: 1900355

دبیرکل سازمان ملل متحد در بیانیه ای اعلام کرد: من به شدت طرف های یمنی را تشویق می کنم که آتش بس را تمدید نکنند، بلکه شرایط و مدت آن را مطابق با پیشنهاد هانس گروندبرگ، فرستاده ویژه من و همه طرف های مسئول در یمن تعیین کنند. از جمله نیروهای دولتی در حال استعفا و متحدان آنها، و من نیروهای مرتبط با جنبش انصارالله و حامیان بین المللی آنها را تشویق می کنم که صلح را به جای رفاه انتخاب کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خبرگزاری شینهوا، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در بیانیه ای اعلام کرد: از دوم آوریل دو بار آتش بس بشردوستانه در یمن را تمدید کردم تا به طولانی ترین دوره آرامش نسبی از زمان آغاز درگیری در سال 2015 دست یابم.

گوترش تصریح کرد: من قویاً طرف‌های یمنی را تشویق می‌کنم آتش‌بس را تمدید نکنند، بلکه شرایط و مدت آن را مطابق با پیشنهاد هانس گراندبرگ، فرستاده ویژه من و همه طرف‌های مسئول در یمن، از جمله نیروهای دولت مخلوع، توسعه دهند. متحدان آنها و همچنین نیروهای مرتبط با جنبش انصارالله و حامیان بین المللی آنها را تشویق می کنم تا صلح را برای رفاه انتخاب کنند.

دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین تاکید کرد: آتش بس فواید و کمک های قابل توجهی را برای مردم یمن در مناطقی که به شدت به آنها نیاز داشتند، از جمله کاهش قابل توجه خشونت و تلفات در سراسر این کشور به همراه داشته است. آتش بس همچنین امکان انتقال محموله های سوخت از طریق بندر حدیده، بندر اصلی دریای سرخ و همچنین از سرگیری پروازهای بین المللی در فرودگاه صنعا را برای اولین بار در شش سال گذشته فراهم کرد.

وی افزود: برای اجرای کامل آتش بس همچنان در برخی زمینه ها از جمله دستیابی به توافق بر سر بازگشایی راه ها در تعز و سایر استان ها تلاش بیشتری لازم است.

در همین راستا گوترش از همه طرف های این درگیری طولانی خواست تا از این فرصت استفاده کنند.

دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: اکنون زمان مناسب برای اقدام بر اساس دستاوردها و از سرگیری عملیات سیاسی جامع برای دستیابی به یک راه حل مذاکره برای پایان دادن به این مناقشه است و سازمان ملل متحد از هیچ تلاشی برای حمایت از طرف های یمنی در این زمینه دریغ نخواهد کرد. جهت.”

دیدگاهتان را بنویسید