من عمدا دوپینگ نمی کنم / مسئولیت اشتباهم را قبول نمی کنم


ساعت: 19:55
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1808203

هیچ دلیل و انگیزه ای برای این کار وجود نداشت

دوپینگ اسکی باز کشورمان در المپیک پکن گفت: من عمداً از دوپینگ استفاده نکردم و دلیل و انگیزه ای برای این کار وجود نداشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مثال ب: حسین ساوشمشکی پرچمدار ایران در المپیک زمستانی 2022 نیز مثبت شد تا پرچمدار ایران رسماً المپیک را از دست بدهد.

ساوسمشکی درباره اتفاقات اخیر و مثبت شدن تست دوپینگ گفت: اول از همه بابت اتفاقی که افتاد و باعث ناراحتی همه شد عذرخواهی می کنم. 14 دی در حالی که 80 تا 90 درصد مسابقات مقدماتی را پشت سر گذاشته بودیم، تست دوپینگ دادیم که منفی بود. پس هیچ دلیل و انگیزه ای برای این کار وجود نداشت.

وی گفت: از آنجایی که هر ورزشکاری مسئول موادی است که به صورت غذا، مکمل یا هر شکل دیگری وارد بدنش می شود، من نیز مسئولیت این سهل انگاری همه را می پذیرم. من از مردم ایران عذرخواهی می کنم، زیرا ناراحتشون کردم

وی یادآور شد: توقع نداشتیم در المپیک مدال بگیریم و همه می دانند که در اسکی حتی با دوپینگ هم بالاخره در یک ثانیه بهتر عمل می کنیم، نمی توانیم به مدال نزدیک شویم. البته خود کارمندان هم چنین انتظاری نداشتند. من فقط می خواستم بهترین کار را انجام دهم و به همین دلیل چندین سال تمرین کردم و سخت کار کردم.

ساوه شمشکی گفت: حالا نتیجه همه تلاشم از بین رفته است. من از این موضوع ناراحتم و بزرگترین چیزم این است که از دست 90 میلیون ایرانی ناراحتم و شرمنده ام. من به عنوان نماینده جامعه اسکی اینجا هستم و با یک سهمیه به اینجا آمدم، باید نماینده خوبی می بودم اما همین بی توجهی باعث شد که نماینده خوبی برای ورزش ایران نباشم. سعی کردم بهترین باشم، اما دوپینگ عمدی نبود و کسانی که مرا می شناسند می دانند که هرگز این کار را نکرده ام.

این اسکی باز کشور به ما خاطرنشان کرد: از مسابقات و تمرینات اطلاع داشتم و در تمام سال هایی که در تیم ملی حضور داشتم در مسابقات بین المللی و معتبر مورد آزمایش قرار گرفتیم. در آلماتی قزاقستان هم تیمی ام سوم شد و من چهارم شدم اما از من تست دوپینگ گرفتند. من در ژاپن پنجم بودم، 3 تست اول را ندادند و چهارمی را زدم. بنابراین می دانستم که آنها قطعا در المپیک آزمایش خواهند شد. با توجه به تجربه سال های گذشته و موقعیت ما در اسکی، نمی توانستم عمدا چنین اشتباهی را مرتکب شوم. این قطعا یک تصادف بود و امیدوارم اول مرا ببخشید. من دچار وسواس شدم و این موضوع را خیلی دنبال کردم زیرا نیاز به اطلاع داشتم، بنابراین تمام کمکی که می توانستم برای استفاده از آن در بدن دریافت کردم که باید این موضوع را بررسی کنیم و بدانیم انرژی از کجا و چگونه آمده است. بدن بود.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید