هیچ اتفاقی از فیفا نمی افتد/ نتیجه بازی تیم ملی مقابل لبنان میزبان مشهد را قبول می کنم!


ساعت: 22:52
تاریخ انتشار: 1401/01/10
کد خبر: 1818577

یکی از اعضای هیئت مدیره فدراسیون فوتبال گفت: برخی از مدت هاست که علاقه مند به نبض دادن هستند و دوست دارند فوتبال متوقف شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احسان اصولی در خصوص واکنش مسئولان کشورمان به اتفاقات بازی ایران و لبنان در مشهد و اینکه چرا در بیانیه فدراسیون فوتبال اثری از عذرخواهی نیست و این گفته صحت دارد، گفت: ما دو هدف در این دیدار داشتیم. انتقال بازی به مشهد . اولین هدف برگزاری آخرین دیدار تیم ملی در مرحله مقدماتی جام جهانی در مشهد مقدس و در جوار بارگاه علی ابن موسی الرضا(ع) بود و بازیکنان پس از پایان بازی راهی معبد شدند و عبادت خوبی کرد

وی ادامه داد: در راستای سیاست تمرکززدایی و اینکه تیم ملی فوتبال ایران باید در هر نقطه از کشورمان که ظرفیت بازی دارد حضور داشته باشد، خواستیم این فرصت را فراهم کنیم تا به سایر نقاط ایران برود. نه تنها تیم ملی تهران، بلکه تیم ملی کل ایران باشد، این رویکرد را در هیات مدیره دنبال کردیم. کار را از مشهد شروع کردیم، اما شهرهای دیگری مانند اصفهان، تبریز و اهواز نیز اعلام آمادگی کردند. .ظرفیت این شهرها نیز بررسی شده است.

سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: مردم ایران در اقصی نقاط کشور از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب باید تیم ملی خود را نزدیک خود ببینند. در زمان حضور تیم ملی در مشهد، روحیه خوبی در بین هواداران و جوانان ایجاد شد. این روزها مشهد پذیرای بیش از شش میلیون نمازگزار در سراسر کشور است. به یک معنا این فرصتی بود که همه از نزدیک تیم ملی خود را ببینند. حتی زمانی که تیم از پناهگاه به سمت فرودگاه خارج شد، عده ای تیم را همراهی و جمع کرده بودند. این افراد به فوتبالدوستان هم علاقه دارند و دوست دارند ستاره ها، ورزشکاران و قهرمانان تیم ملی کشورمان را از نزدیک ببینند.

وی درباره اینکه بازی را به مشهد بردند تا در ورزشگاه امام رضا (ع) تماشاگر داشته باشند، گفت: نه. این در بیانیه ما آمده است که تا 72 ساعت قبل از بازی گفتیم که بازی بدون تماشاگر بوده است. 72 ساعت قبل از بازی گفتند که هیچ ممنوعیتی برای حضور تماشاگران در ورزشگاه از مقابل مقر تاج وجود ندارد. حتی وزیر بهداشت اعلام کرد که پس از اولین فوران تاج، ورزشگاه امام رضا (ع) می تواند 50 درصد از هواداران را در خود جای دهد. مصاحبه او نیز موجود است.

وی ادامه داد: برهمین اساس بحث بلیت فروشی را مطرح کردیم. 24 ساعت پیش اخطار دادم و نماینده دادستان در کمیسیون نظم و امنیت مسابقات ورزشی شب قبل از مسابقه در مصاحبه هایی هشدار داد که عده ای از بلیت فروشی درآمد دارند و بلیت در بازار سیاه فروخته می شود. حتی شنیده می شود که قیمت بلیت در بازار سیاه به 2.5 میلیون تن رسیده است.

یکی از اعضای هیات مدیره فدراسیون فوتبال در مورد اینکه آیا قبل از اعلام حضور تماشاگران در ورزشگاه برنامه ای برای فروش بلیت وجود داشت، توضیح داد: شرح وظایف و اقدامات فدراسیون کاملاً مشخص است، این موضوع مربوط به فدراسیون نبود و ما داشتیم. به او گفته شود که بعداً فروش بلیط را شروع کنید.

اصولی در خصوص اینکه اسکوچیچ و شاگردانش به دلیل ازدحام جمعیت مشهد با برگزاری مسابقه در این شهر در ایام نوروز مخالفت نکردند، گفت: در این زمینه مخالفتی وجود نداشت و مسئولان، بازیکنان و کادرفنی استان بسیار مهمان نواز و همراهی کردند. فدراسیون فوتبال با حضور تماشاگران در ورزشگاه مخالفت یا اعتراضی نداشت، زیرا ورود هواداران به ورزشگاه خیلی بهتر است.

وی افزود: ما همیشه آماده بودیم تا با بچه ها یار دوازدهم تیم ملی باشیم چرا که نتیجه و روحیه تیم برای ما مهم است.زمانی که قرار بود بازی در مشهد برگزار شود هیچ اطلاعی در این خصوص نبود. از سرمربی تیم ملی همه امکانات به بهترین شکل ممکن در مشهد برای تیم ملی فراهم شد. برخی از مسئولان اجرایی فدراسیون به دلیل استقبال بیشتر از این تیم در مشهد ابراز رضایت کردند.

مدیر اف بی خراسان رضوی در پاسخ به اینکه آیا همه هوادارانی که به ورزشگاه آمده بودند بلیت داشتند، گفت: جام فوتبال در اختیار ماست. سیستم فروش بلیت را راه اندازی کردیم و مبلغ رسمی را تعیین کردیم که فدراسیون بفروشد. ورود و خروج توسط واحد ویژه انجام می شود. باید از آنها قدردانی کنم و از زحماتشان تا زمانی که تیم ملی از مشهد رفتند تشکر کنم. بار سنگینی بر دوش پلیس بود.

اصولی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبات و الزامات موجود بلیت فروختیم. سیستم ما از ساعت 12 روز دوشنبه 28 فروردین شروع به کار کرد. به دلیل ازدحام مردم اما این اقدام با حدود 2 ساعت تاخیر انجام شد. نزدیک به 100000 نفر برای خرید بلیط پشت سایت ایستاده بودند. اعلام کرده ایم که هرکسی بلیت بگیرد به ورزشگاه نمی آید. بسیاری از مردم در روز مسابقه بدون دریافت بلیت پشت در جمع شدند.

وی افزود: با وجود اخطارها از حجم بلیت های جعلی تعجب کردیم. البته مدارک در حال جمع آوری است و قطعا این موضوع حل شده است. ما برای این داستان بحث می کنیم. برخی از خانم ها یا آقایان بلیط هایی با قیمت های عجیب دریافت کرده اند.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در عین حال درباره گناه هواداران گفت: آیا فدراسیون فوتبال سازوکار و ابزاری برای جلوگیری از فروش بلیت های جعلی دارد؟ 24 ساعت قبل از بازی اخطارهای من به هواداران را شنیدید و دیدید که گفتم از منابع دیگر بلیط نخرید. اگر حدود 120 هزار نفر کاندید شوند، بلیت ورزشگاه با ظرفیت 12-10 هزار نفر را بفروشید، قطعاً نمی توانید به دیگران بلیط بدهید. لطفا از جای دیگری غیر از سیستم بلیط فروشی بلیت نخرید و به ورزشگاه نیایید.

اصولی با بیان اینکه چرا تعداد زیادی از مردم بدون بلیت به ورزشگاه آمدند، توضیح کاملی نداد، گفت: ما حرف هایمان را زدیم و دوستان رسانه هم فکر می کردند. چگونه اعلام کنیم؟ من از این سوال حمایت نمی کنم، اما فدراسیون چه ابزاری برای جلوگیری از آن داشته است؟

وی در خصوص نتیجه ای که برای میزبانی بازی ایران و لبنان به میزبانی مشهد خواهد داد، گفت: نتیجه پاس می دهم.

رئیس هیئت فوتبال خراسان رضوی درباره تعریف خود از نتیجه پاس گفت: ما از جمعه تا بعدازظهر سه شنبه درگیر این جریان و روند بودیم. این معیارها دارای میانگین نمره قابل قبولی هستند.

اصولی درباره اینکه آیا عذرخواهی آنقدر سخت است که در بیانیه فدراسیون فوتبال اثری از عذرخواهی نیست، گفت: این بیانیه را تا آخر بخوانید و بند آخر را ببینید. در این بخش نهایتا فدراسیون فوتبال با ابراز تاسف و عذرخواهی و ….. به عنوان سخنگوی فدراسیون از همه اقوام زحمتکش و زیان دیده عذرخواهی می کنم. این درست نیست که ما را به دیوار بنشانند و همه تقصیرها را به گردن فدراسیون بیندازند.

وی در پاسخ به اظهارات نوروزی میزبان فوتبال مبنی بر اینکه فدراسیون فوتبال نباید اظهار نظر موثق داشته باشد و باید مانند همه ارگان های مقصر عذرخواهی کند، گفت: ما به مردم پاسخ دادیم و عذرخواهی کردیم. این بیانیه موثق هم متوجه افراد سودجو و هم کسانی است که از احساسات پاک هواداران سوء استفاده کرده اند. بلیت های جعلی را با قیمت بسیار بالایی فروختند و مردم را متضرر کردند. به این ترتیب آبرو، اعتماد، اعتبار یک شهر و مردم آن را زیر سوال بردند و قطعا با آنها برخورد قاطع خواهند کرد. تاسف و عذرخواهی ما نیز به وضوح در سایت فدراسیون درج شده است.

وی افزود: کلمه عذرخواهی به بیانیه فدراسیون فوتبال اضافه شد. وی گفت: گردنم از موهایم نازکتر است و به رسانه ها پاسخ دادم. من از این مشکل اطلاعی ندارم و نسخه موجود در سایت فدراسیون حاوی عذرخواهی است. باز هم از همه کسانی که مورد سوء استفاده قرار گرفته اند عذرخواهی می کنم.

سخنگوی فدراسیون در مورد توئیت یکی از اعضای هیئت مدیره و احتمال توقف فوتبال ایران گفت: مدتی است که علاقه مند به نبض دادن هستند و دوست دارند فوتبال متوقف شود اما ناظر فیفا در گزارش خود نوشت که ادامه دارد. “. وی در گزارش خود خاطرنشان می کند که طی 72 ساعت طبق مقررات مسابقات تحت نظارت فیفا از قبیل ایجاد امنیت در ورودی، اسکان، سرویس های بهداشتی، آب آشامیدنی و … زیرساخت های لازم در استادیوم من رضا (ع) برای این مدت کوتاه امکان پذیر نشد.

اصولی درباره اینکه آیا فیفا با این تفاسیر با فوتبال ایران برخورد نکرده است، گفت: طبق این گزارش تاکنون هیچ نقطه و تماسی نداشته ایم. ناظر بازی موجه است و خدای نکرده اتفاقی نمی افتد.

وی در خصوص حضور هیات ایرانی در قطر با بیان اینکه باید دیپلماسی ورزشی با اینفانتینو شکل بگیرد تا مشکل خاصی ایجاد نشود، گفت: قطعا این اتفاق خواهد افتاد. من در جریان هستم و دوستان هیئت نیز با رئیس فیفا دیدار خواهند کرد. من تعجب می کنم که چرا برخی از دوستان مشکلات را در بحث های شخصی خود قرار می دهند.

عضوهیئت رئیسه فدراسیون گفت: همه باید در کنار هم و به نفع فوتبال ملی باشیم و اجازه ندهیم.

اصولی در گفت و گو با برنامه فوتبال نوروزی درباره اینکه آیا سکوگریم صد در صد سرمربی تیم ملی در جام جهانی است، گفت: خدا نکند این اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید