معاون اول قاضی: هیچکس عمداً روسری خود را بردارد و جلوی باجه پلیس بخندد/ با افرادی که عمداً حجاب را رعایت نمی کنند قاطعانه برخورد می کنیم.

معاون اول قاضی: هیچکس عمداً روسری خود را بردارد و جلوی باجه پلیس بخندد/ با افرادی که عمداً حجاب را رعایت نمی کنند قاطعانه برخورد می کنیم.

معاون اول قوه قضاییه گفت: دستگاه قضایی با افرادی که به دنبال تخریب ارزش عفاف و حجاب هستند برخورد قاطع خواهد کرد.

حجت الاسلام محمد مصدق در مراسم تودیع و معارفه رئیس قاضی استان که امروز در تالار برق منطقه کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به اهمیت واقعه غدیر اظهار داشت: می دانیم که اگر حادثه مهمی رخ دهد، همه آنها روی آن تمرکز خواهند کرد و بارها و بارها خود را تکرار خواهد کرد، بنابراین انکار غیرممکن است. در واقعه غدیر محال است که بزرگان اهل سنت و شیعه بر اهمیت این امر اتفاق نظر داشته باشند.

وی گفت: پیامبر اکرم (ص) حدود 70 روز بعد از غدیر به رحمت خدا رفتند و طبق آنچه گفته شد حداقل 1200 نفر در حادثه غدیر نقش داشتند و سوال اینجاست که چرا این حادثه مهم پس از 70 روز به فراموشی سپرده شد؟

مصدق گفت: در برخی از روایات برخی از یاران پیامبر این واقعه را جدی نگرفتند و با اینکه جمعیت و اصحاب در غدیر بسیار زیاد بودند، مردم ایمان و اعتقادی نداشتند.

وی افزود: مقام معظم رهبری بارها فرموده اند جوانانی که امروز در ایران داریم به دین، دین و پاسداری از دین بسیار بیشتر از زمان پیامبر(ص) اعتقاد دارند. تا زمانی که به گفته های قرآن و پیامبر اعتقاد نداشته باشیم و اعتقاد سطحی باشد، همیشه مشکل داریم.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: در فضای مجازی عنوان شد که نظام هزینه عید غدیر را پرداخت کرده است اما بیشتر خدمات توسط خود مردم انجام شده و این نشان دهنده ایمان بالای مردم به دین است.

وی هدف قوه قضائیه را تحقق انتظارات مقام معظم رهبری و مردم در تحقق عدالت و اجرای عدالت عنوان کرد.

مصدق افزود: دستگاه قضایی زمانی موفق است که بتواند این احساس را در مردم ایجاد کند که دستگاه قضایی در راستای اجرای عدالت و امنیت در جامعه گام برمی دارد.

مشاور معاون اول قضایی با بیان اینکه در دو سال اخیر قوه قضائیه حرکت برنامه ای داشته است، گفت: برنامه های سالانه بر اساس مستندات فوق تعیین می شود و اینطور نیست که جلسات آنی باشد.

وی افزود: برنامه های مدون قوه قضائیه بر اساس اسناد بالادستی از جمله بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است که توسط کارگزاران نادیده گرفته شد و همه قوا مقصر هستند.

مصدق با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم سند و برنامه است، گفت: دولت، قوه قضائیه و قوه مقننه باید به طور قطع پاسخ دهند که پس از انقضای چهار سال چه اقداماتی برای اجرای بیانیه انجام شده و باید برگزار شود. پاسخگو

وی با بیان اینکه باید بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب برنامه ریزی و حرکت کنیم، گفت: یکی دیگر از سیاست های مشترک قضایی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، سیاست های برنامه هفتم، سند تحول قوه قضائیه، محورهایی است که مقام معظم رهبری بیان کردند. بیان کرده است در دو سال گذشته و محورهای در نظر گرفته شده وی رئیس قوه قضائیه است.

مصدق گفت: سالی که گذشت برای قوه قضائیه بسیار مهم و تاثیرگذار بوده و نوع چالش هایی که در تاریخ ۴۰ سال اخیر با آن روبه رو بوده به ویژه در حوزه اجتماعی و امنیتی بی نظیر بوده است و خدا را شاکریم که با خیرخواهی حاکمیت رئیس قوه قضائیه و تدابیر حکیمانه رهبری و تلاش شبانه روزی سربازان گمنام در وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی خدوم فرجه و تلاش همکاران در قوه قضائیه این تهدید را به فرصت تبدیل کرد.

وی افزود: دشمن در این زمینه برنامه ریزی جدی داشت و قوه قضائیه در مدیریت این اغتشاشات رویکردی هوشیارانه توأم با عقلانیت و در عین حال قاطعیت از خود نشان داد و با رویکرد این سه محور توانستیم دشمن و دشمن را شکست دهیم. حمایت مردمی توانست دشمن را ناامید کند.”

مصدق گفت: پس از این مشکل افراد تحت تعقیب بودند که با پیشنهاد رئیس سازمان و تایید مقام معظم رهبری حدود 90 هزار نفر از سوی رهبری مورد عفو قرار گرفتند که البته همه آنها در زندان نبودند. اما خواستار شد و در تاریخ ثبت شد .

وی گفت: این عفو ​​در زمانی انجام شد که نظام در اوج اقتدار بود و عفو به این دلیل نبود که نظام در مرحله ضعیفی قرار داشت و این رویکرد پدرانه مقام معظم رهبری نسبت به فرزندان مرز و بوم بود. بوهم که مورد غفلت قرار گرفت و احساساتشان مورد سوء استفاده قرار گرفت و مقام معظم رهبری فرمودند اینها فرزندان ما هستند.

مصدق افزود: در مراحل بعدی شاهد استقبال بسیار مثبت از این کار بودیم و این رویکرد پدرانه، رهبر معظم دشمن را ناامید کرد و دشمن از این عفو ​​بیشتر ناراحت شد زیرا این جوانان به آغوش مردم و مردم بازگشتند. خانواده ها.”

وی گفت: بر اساس بیانات امروز مقام معظم رهبری هرکس از هر تریبونی می تواند باعث از هم پاشیدگی وحدت 85 میلیون نفر شود. این امر خداپسندانه نیست و مسئولان نظام باید برای اجرای دستورات مقام معظم رهبری برنامه ای تعیین کنند».

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه امروز بحث حجاب در جامعه ما مطرح است، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند حجاب یک تکلیف سیاسی، شرعی و قانونی است و در آن شکی نیست، اما عده ای می خواهند جنجال ایجاد کنند. در این موضوع و مردم این مرز و بوم را دوقطبی می کنند و یک طرف را محجبه و طرف دیگر را آشکار معرفی می کنند، اما رهبری از این مشکل راضی نیستند.

وی با اشاره به لزوم انجام کار فرهنگی در دانشگاه ها و فراتر از آن گفت: عده ای هستند که با ارتباط با بیگانگان می خواهند این موضوع ارزشمند را از بین ببرند و قوه قضاییه قاطعانه با آنها برخورد می کند.

مصدق با بیان اینکه هرگز نباید اقتدار پلیس را خدشه دار کرد، گفت: نباید عمدا روسری را برداشت و جلوی کیوسک پلیس در خیابان خندید. در این صورت این پلیس نمی تواند نظم و امنیت ایجاد کند و ما صددرصد از پلیس حمایت می کنیم و از اختیارات پلیس تبعیت می کنیم.

وی با اشاره به اینکه ماه محرم فرصت بسیار مناسبی برای افتتاح این فصل و گفتگو با افراد بی حجاب است، افزود: زمانی موفق شدیم که به جای دستگیری 10 نفر حجاب 10 نفر را اصلاح کردیم اما متاسفانه در آنجا بود. افراط و تفریط و در هر دو طرف است.» وجود دارد و نتیجه مطلوب دشمن است؛ اگر گاهی دوستان قصد بدی از افراط و تفریط خود ندارند، اما در واقع میل دشمن است.

دیدگاهتان را بنویسید