طبق دستورات فرجه، طرح حجاب چهار مرحله دارد. از ارسال پیامک به راننده تا عدم ارائه خدمات خودرو از جمله در تراکنش ها، مسافرانی که حجاب خود را در فرودگاه رعایت نمی کنند، اجازه ورود نخواهند داشت.

طبق دستورات فرجه، طرح حجاب چهار مرحله دارد.  از ارسال پیامک به راننده تا عدم ارائه خدمات خودرو از جمله در تراکنش ها، مسافرانی که حجاب خود را در فرودگاه رعایت نمی کنند، اجازه ورود نخواهند داشت.

فرمانده نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آغاز طرح جدید حجاب و عفاف در کشور راه مقابله با بدحجابی و بی حجابی را در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد.

جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد با موضوع حجاب و عفاف در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این نشست سردار کیکباد مصطفی فرمانده نیروی انتظامی استان کوگیلویه و بویراحمد با اشاره به راه اندازی طرح جدید حجاب و عفاف در کشور گفت: نیروی انتظامی به عنوان یکی از 32 سازمان با رعایت حجاب و عفاف وظایفی دارند که ایشان در آن نقش داشتند.

وی گفت: از فرج دستور گرفتیم و آن را جانمایی و به تمام شهرستان ها ارسال کردیم و افسران و نیروها نیز توجیه شدند.

این مقام مسئول در ادامه طرح را چهار مرحله دانست و گفت: در مرحله ارسال پیامک به راننده و در مرحله دوم در صورت مشاهده مجدد خودرو، مراحل 1 تا 4 را در دستور کار قرار داده ایم. خودرو را توقیف می کنیم از جمله در معاملات خودرو امکان پذیر نخواهد بود و در صورت دوم در محل تهیه ابزار لازم توقیف و به پارکینگ منتقل می شود.

وی ادامه داد: در چک دوم اماکن عمومی وجود دارد که اصناف باید آنها را رعایت کنند. در مرحله اول اخطار داده شد اگر قبول کند اشکالی ندارد و در صورت عدم تمکین صنف به مدت یک هفته پلمپ می شود و در مرحله سوم به مراجع قضایی معرفی می کنیم.

این فرمانده ادامه داد: شکل بعدی برخورد در معابر عمومی است که بیشتر متکی به استفاده از سامانه های الکترونیکی و شناسایی چهره افراد است که در نوبت اول پیامک و در نوبت دوم پرونده به مراجع قضایی ارجاع می شود. مرجع الکترونیکی جاده شد.

وی گفت: در فاز چهارم به کشف حجاب در فضای مجازی می پردازیم.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویار احمد گفت: از چند روز گذشته به طور مستمر فرودگاه را رصد کرده ایم. مسافرانی که قصد ورود دارند باید در بدو ورود رعایت کنند و در صورت عدم رعایت، اجازه ورود به فرودگاه را نخواهند داشت.

وی بحث مقابله با این پدیده را زنجیره ای عنوان کرد که شاید پلیس آخرین مرحله آن باشد، گفت: 32 دستگاه بر اساس وظایف خود اقدامات لازم را انجام دهند.

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه علاوه بر اقداماتی که پلیس انجام خواهد داد، موارد دیگری نیز باید انجام شود، ادامه داد: لزوم گسترش مسائل فرهنگی؛ حمایت از نهادهای ذیربط برای طرح های نظارتی به ویژه نظارت یک و دو. تلاش ادارات در زمینه حجاب و عفاف کارکنان که خوشبختانه در استان وضعیت بهتری نسبت به سایر نقاط کشور داریم، جلوگیری از برگزاری تورهای مختلف گردشگری و نظارت بی‌صدا بر واحدهای تولیدی پوشاک است. سایر اقداماتی که باید توسط سایر سازمان ها انجام شود.

این فرمانده همچنین گفت: دستگاه قضایی همواره از حمایت های لازم پلیس برخوردار خواهد بود، در حال حاضر 95 ناظر داخلی و خارجی داریم که در شناسایی افراد به ما کمک می کنند که البته این تعداد اندک است، امیدواریم این تعداد افزایش یابد.

وی با بیان اینکه تاکنون یک هزار و 325 پیام برای کشف حجاب ها ارسال کرده ایم، گفت: از ابتدای اجرای طرح تاکنون حدود 13 پیام ارسال شده است.

وی در ادامه اظهارات خود گفت: یکی از موضوعات مهمی که باید به آن پرداخته شود، حمایت ویژه از کسانی است که می خواهند بدانند و کسانی که می خواهند بدانند چه چیزی نیست، یک نفر دیگر نیز دستگیر و روانه زندان شد.

این فرمانده انتظامی از نهادهایی مانند شهرداری و راهداری نیز خواست تا پلیس از داده های دوربین های خود استفاده کند.

دیدگاهتان را بنویسید