افرادی که پروتکل ها را رعایت نمی کنند اجازه ورود به مترو و اتوبوس را ندارند!


ساعت: 14:21
تاریخ انتشار: 14/30/1400
کد خبر: 1809668

استاندار تهران بر جلوگیری از ورود افرادی که اصول بهداشتی را رعایت نمی کنند به مترو و اتوبوس ها تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن منصوری در جلسه ستاد مبارزه با کرونا در تهران با قدردانی از زحمات تمامی دستگاه‌های فعال علیه آمیکرون به‌ویژه دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: گزارش‌ها نشان می‌دهد برخی از ولیعهدها بی‌نظم هستند. لذا از همه استانداران تقاضا دارم این جلسات را به صورت منظم برگزار کنند. زیرا این یک تکلیف قانونی است و از طرفی عدم برگزاری جلسات مدیریتی ما منجر به آسیب می شود.

وی افزود: در جلسه امروز شنبه ستاد ملی تاج و تخت مقرر شد برای هر مورد و منطقه ای محدودیت هایی اعمال شود. به همین دلیل نمی خواهیم در استان تهران بخشنامه ای صادر کنیم تا محدودیت یا تعطیلی جهانی داشته باشیم، اما در سطح شهرستان ها فرمانداران و مدیران شبکه بهداشت و درمان در صورت مشاهده وضعیت بحرانی می توانند با هماهنگی اداره کل کشور اعلام کنند. محدودیت های. تصمیم بگیرید. بنابراین مصوبات و محدودیت های ما در استان تهران موضوعی، اقتضایی و منطقه ای خواهد بود.

وی ادامه داد: بر اساس تصمیم ستاد ملی تاج و تخت 12 محدودیت در کشور برای یک هفته دیگر تمدید شد. نکته دیگر اینکه در زمان بیماری تاج بخشی از زیرساخت های بهداشتی و درمانی تکمیل و نوسازی شد که در این راستا بیمارستان ملارد با 160 تخت در بعثت رسول افتتاح می شود اما استانداری برای تکمیل تجهیزات بیمارستان باید 10 میلیارد تومان کمک می کرد. این بیمارستان.دیوان محاسبات اعلام کرد که این موضوع باید در مصوبات ستاد تاج در استان تهران که امروز انجام شد، قید شود.

وی تاکید کرد: تزریق نوبت سوم واکسن همچنان نیاز به بررسی جدی دارد. گزارش های علمی دقیق نیز اثربخشی این دوز واکسن را نشان می دهد. به همین دلیل رسانه ها و مردم باید این امر را در دستور کار خود قرار دهند و واکسیناسیون کودکان و کودکان بالای 5 سال مصوبه ستاد ملی تاج و تخت است که باید با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی به صورت جدی پیگیری شود.

استاندار تهران در بخشی دیگر از سخنان خود به اقدامات انجام شده برای مقابله با ویروس کرونا در مترو و اتوبوس ها اشاره کرد و افزود: این اقدامات به ویژه در حوزه تهویه مطبوع باید با جدیت اجرا شود و اگر فردی بدون ورود به اتوبوس وارد اتوبوس شود. یک ماسک الف تا جایی که به مترو مربوط می شود، لازم است از ورود افرادی که اصول بهداشتی را رعایت نمی کنند در مترو و اتوبوس ها جلوگیری و از آن جلوگیری شود.

وی افزود: در استان تهران نیز هفت روز موضوع مرخصی افراد مبتلا به آمیکرون در نظر گرفته می شود. این هفت روز مربوط به شروع و پایان بیماری آنهاست که در جلسه امروز به تصویب رسید.

به گفته استاندار تهران، موضوع نمایشگاه ها و برگزاری آن نیز به صورت موردی مورد توجه قرار می گیرد. در برخی موارد مانند ایران پلاس به دلیل حضور زیاد مهمانان خارجی تصمیم گرفته شد تا با رعایت کامل روال بهداشتی برگزار شود اما مجوز عمومی برای برگزاری نمایشگاه را نداده ایم. زمانی که پوست ممکن است آسیب ببیند، به صورت موردی بررسی و تصمیم گیری می شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعاتی که باید به آن توجه شود کمک صحیح است. در پایان سال باید به افرادی که از تاج آسیب دیده اند توجه جدی شود. بسیج و سپاه باید برای آزادسازی منابع برنامه ریزی و چاره اندیشی کنند تا نیازمندان این روزها دستگیر شوند.

منصوری تاکید کرد: مطالبات دانشگاه های علوم پزشکی از بیمه ها نیز باید پرداخت شود. در این راستا از بهداشت و تامین اجتماعی می خواهیم پرداخت های جدی را رصد کنند تا این دانشگاه ها در عید سعید فطر دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید