حجاب یک تکلیف شرعی است و همه موظف به رعایت آن هستند/ اجازه استفاده ضد انقلاب از حادثه اخیر را نمی دهیم.


ساعت: 09:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۸
کد خبر: 1898170

علمای اهل سنت استان کردستان با تاکید بر لزوم بررسی دقیق علت مرگ مهسا امینی، بر رعایت حجاب تاکید و خواستار برخورد با اهانت کنندگان به قرآن کریم شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کردتودی، ماجرای دروغگویان مرگ دلخراش مهسا امینی که با انتشار دروغ مرگ وی بر اثر ضرب و شتم با تصاویر دوربین مداربسته پلیس رسوا شده بودند، وارد مرحله جدیدی شده و کمپین آتش زدن قرآن و پاره کردن را آغاز کرده است. آیات حجاب را انجام دادند!

در همین راستا معلمان اهل سنت کردستان ضمن محکومیت این اقدامات تاکید می کنند که شیعه و سنی با هوشیاری در برابر این قیام و مقابله با اهانت دردناک به قرآن و مسلمین از دستیابی به اهداف این حرکت مشکوک جلوگیری خواهند کرد.


cba1b9e6 52b6 4867 adad 942cc58eab6d خبر خاکستری


مخالفان و مخالفان رژیم به دنبال سوء استفاده از این مشکل هستند

استاد ملا هاشم نوری امام جماعت اهل سنت کوروه در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، اقدام جریانات ضد انقلاب در آتش زدن آیه حجاب را محکوم کرد و اظهار داشت: ضد انقلاب همواره به دنبال فرصت بوده است. و شرایط ایران اسلامی را به عنوان ابزار استفاده از شرایط».

وی با بیان اینکه همه مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی از حادثه ای که برای مرحومه مهسا امینی رخ داد، نگران و ناراحت هستند، اظهار داشت: موضوع باید از طریق قانونی پیگیری شود.

امام اهل سنت قروه خاطرنشان کرد: خانواده مرحوم مهسا امینی نباید اجازه دهند که ضد انقلاب با سوء استفاده از این موضوع به دنبال سوء استفاده از این موضوع باشد زیرا مخالفان و مخالفان نظام به دنبال این هستند. برای استفاده از این مشکل

استاد نوری ادامه داد: روحانیون استان کردستان احساس می کنند که در غم این خانواده شریک هستند و اگر فردی مرتکب اشتباه شده است نباید این مشکل را به گردن اسلام انداخت و یا این مشکل را بهانه ای برای توهین به مقدسات بیش از بیش از آن قرار داد. 2 میلیارد روح

وی با تاکید بر اینکه اقدام ضد انقلاب سوزاندن قرآن کریم به شدت محکوم شد، افزود: دلسوزان انقلاب اسلامی که دوستداران دین خدا و پیامبر اسلام هستند، اجازه ندهند کسی به کلام خدا توهین کند. و یا با اقدامات خود سوال ایجاد کند.با امنیت کشور باید قاطعانه برخورد شود.


c2c9d719 aeb7 4938 b096 13e1d7e5643d خبر خاکستری


مردم مواظب خود باشند تا با هتک حرمت به اسلام و قرآن به آسیاب دشمن نزنند.

معلم آرمان بختیاری از علمای اهل سنت کردستان در گفتگو با خبرنگار کُردتودی با محکومیت آتش زدن قرآن کریم و همدردی با خانواده مرحوم مهسا امینی گفت: ایجاد تشویش، سوزاندن قرآن، ریختن آن خیابان ها و شعار دادن، دلسوزی با خانواده مرحوم امینی نیست، هدف این است که دشمن به این بهانه وارد عمل شود تا از این طریق به اسلام و نظام آسیب برساند.

ماموستا بختیاری با اشاره به اینکه دشمن از موضوع و با هدف شوم تعرض به ریشه های اسلام سوء استفاده کرد، افزود: مردم انقلابی باید خود را بشناسند و صف خود را از دشمنان انقلاب، خائنان و مردم شرور جدا کنند. هدف این است، این فقط حمله به اساس اسلام، انقلاب و نظام است، تقسیم قضایا تا نتوانند نقشه شوم خود را در این انقلاب پیاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: امنیت امروز کشورمان را به هیچ قیمتی از دست نخواهیم داد چرا که این امنیت ثمره خودداری و خون جوانانی است که روزی به قیمت جان خود آن را به یادگار گذاشتند.

ماموستا بختیاری گفت: دشمن باید بداند که با وجود ملت ایران هرگز به اهداف شوم خود در قبال این انقلاب نخواهد رسید.

وی خطاب به مردم ایران گفت: انقلاب ما بر پایه عدالت است و مردم باید اجازه دهند که فوت مرحوم امینی مشمول قانون شود و با توهین به اسلام و قرآن کوزه در آسیاب دشمن نریزند.


8b1a4c0f dac3 489f 98e8 da6421651bb9 خبر خاکستری


اهل سنت حرکات تخریبی و سوزاندن حجاب آیه قرآن را به شدت محکوم می کنند.

استاد عبدالرحمن هدایی از علمای برجسته اهل سنت استان کردستان ضمن محکومیت
آتش زدن آیات حجاب در قرآن به بهانه مرگ تلخ مهسا امینی تصریح کرد: این کتاب آسمانی معجزه و هدایت شده از سوی خداوند است و این گونه حرکت ها در واقع کار سلطنت طلبان و اسرائیل است که اهداف ضد امنیتی دارند.

وی با بیان اینکه حجاب دستور قرآن است و زیباترین ویژگی های روسری و حجاب برای زنان ذکر شده است، گفت: این قیام است و قطعا شیعه و سنی باید در مقابل این قیام هوشیار بوده و با دردناک برخورد کنند. توهین ها قرآن و مسلمانان مانع از دستیابی به اهداف این حرکت مشکوک خواهند شد.

وی افزود: اهل سنت این تحرکات مخرب را محکوم کرده و در زیر سایه پرچم غرور آفرین و سه رنگ سبز، سفید و قرمز که عبارت الله اکبر و لا اله مزین شده است، محکم پشت سر اعتقادات خود ایستاده اند. اما خدا

استاد هدایی ادامه داد: موضوع مهسا امینی موضوعی تلخ و نگران کننده است، اما هرج و مرج و خشونت و ایجاد رعب و وحشت به بهانه آتش زدن قرآن و استفاده از تیشه برای ریشه کنی آن به هیچ وجه قابل قبول نیست و باید توسط کسانی که به دنبال این هستند حل شود. ایجاد چنین فضایی

امام جمعه شهرستان بانه خاطرنشان کرد: امروز دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی منتظر چنین حوادثی هستند تا با بزرگ نمایی و نشر اکاذیب اوضاع را ملتهب کنند.


هجمه هایی که امروز علیه حجاب اسلامی می بینیم، فقط حمله به یک لباس ساده نیست، بلکه در واقع جنگی علیه رسالت اخلاقی است.

معلم امید عزتی یکی از اعضای شورای افتایی شهرستان دهگلان در گفتگو با خبرنگار کردتودی با ابراز تأسف از حادثه ای که برای مرحومه مهسا امینی رخ داد، سوء استفاده ضد انقلاب از این جریان را محکوم کرد و اظهار داشت: در این راستا، اهالی شهرستان به دلیل اینکه در حال حاضر در کشور به سر می برند. هجمه هایی که امروز علیه حجاب اسلامی می بینیم فقط حمله به لباس ساده در واقع جنگ با رسالت اخلاقی نیست و هدف دشمن از این موضوع فراموش کردن قداست زن از منظر قرآن کریم است. و سنت رسول الله (ص).

وی ادامه داد: اینجانب به نمایندگی از جامعه روحانیون و طلاب اهل سنت شهرستان دگلان این اقدام زشت آتش زدن قرآن کریم را اهانت به صدها میلیون زن و مرد مسلمان می دانم و از همه می خواهیم. مسلمانان جهان این نوع رفتارها و اعمال را محکوم کنند.

وی افزود: کسانی که مرتکب چنین جرمی می شوند باید بدانند که کلام خداوند در خصوص رعایت حجاب یک تکلیف شرعی است و همه موظف به انجام آن هستند.


6929427e d76a 46e4 9a1d 869edfedc40c خبر خاکستری


سوزاندن قرآن کریم در تمام مذاهب اسلامی مذموم و ممنوع است

استاد امجد محمودی امام جمعه مسجد قبا شهرستان مریوان در گفتگو با خبرنگار کُردتودی در واکنش به آتش زدن قرآن کریم گفت: سوزاندن قرآن کریم در همه مذاهب اسلامی مذموم و حرام است. با افرادی که مرتکب چنین اعمالی می شوند باید به شدت برخورد شود.

وی با مطالبه برخورد مسئولان دستگاه قضایی با اهانت کنندگان به قرآن کریم افزود: به نمایندگی از همه علمای شهرستان مریوان این اقدام را به شدت محکوم می کنم و از مسئولان انتظار برخورد با متولیان آن را دارم.

وی در ادامه با ابراز تاسف از درگذشت مهسا امینی افزود: همه ما از درگذشت این بانوی سگزی نگران و اندوهگین هستیم و اصرار داریم که موضوع را با جدیت بررسی کنیم، اما نباید اجازه سوء استفاده از عوامل ضد انقلاب را بدهیم. این موضوع و توهین به مقدسات دینی است».

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید