آیت الله ایازی: امروز بحث حجاب سیاسی شده است/ گزارش حجاب همسایه ها; قانونی، شرعی و اخلاقی نیست

آیت الله ایازی: امروز بحث حجاب سیاسی شده است/ گزارش حجاب همسایه ها;  قانونی، شرعی و اخلاقی نیست

یکی از اعضای شورای مرکزی محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: معلوم نیست افرادی از کجا آمده اند که در ساختمان ها گزارش افراد بی حجاب را مطرح کرده اند و مبنای قانونی این حرف ها چیست. این نوع اقدام نه قانونی است و نه اخلاقی.

نکاتی از صحبت های آیت الله محمدعلی ایازی، عضو شورای مرکزی مجمع فضلا و مدرسین حوزه علمیه قم را بخوانید:
هیچ اصل در شریعت ما وجود ندارد که مردم را به تحقیق و تفحص در امور دیگران ترغیب کند تا بفهمند مرتکب یک عمل شیطانی کیست. کسي که مرتکب عملي شود که موجب بدگماني نسبت به دين و يا ايجاد شبهه در جامعه شود، مرتکب گناه شده است و معلوم است که چنين شخصي از توانايي مسئوليت محروم است.

معلوم نیست افرادی که پیشنهاد می کنند بی حجاب ها را در ساختمان ها پرچم گذاری کنند از کجا می آیند و بیان این حرف ها چه مبنای قانونی دارد. این نوع اقدام نه قانونی است و نه اخلاقی.
تشویق مردم به جاسوسی از رفتار خصوصی آنها درست نیست. گزارش مشکل عدم استفاده از حجاب در خیابان منطقی نیست، چه رسد به اینکه فردی بخواهد چنین رفتاری را در قسمت های مشترک ساختمان انجام دهد.

وقتی دوربین ها، جریمه ها و دستگیری ها در ترغیب افراد به حجاب بی تاثیر است، تشویق به جاسوسی در قسمت های مشترک ساختمان نیز بی تاثیر است. اتفاقاً این نوع رفتار می تواند اثرات روانی نامطلوبی داشته باشد زیرا افراد داخل ساختمان را در مقابل یکدیگر قرار می دهد و باعث درگیری بین آنها می شود.

امروز بحث حجاب سیاسی است. مسئولی که بی تدبیری می گوید کار باطل و نادرستی انجام داده است باید تذکر داده شود و در مرحله بعد اگر عمل او باعث بدبینی به دین یا ایجاد بدبینی در جامعه شود مرتکب گناه شده است. روشن است که چنین فردی فاقد مسئولیت است.

دیدگاهتان را بنویسید