روابط بین‌الملل رئیس‌جمهور نشان از صلح در ایران دارد/ایران در تحریم‌های اتحادیه عرب کریدور هوایی را به روی قطر باز می‌کند


ساعت: 20:16
تاریخ انتشار: 14/03/1400
کد خبر: 1810590

گلمی با بیان اینکه حضور رئیس جمهور در کشورهای مختلف علاوه بر روابط سیاسی حاوی پیام صلح است، گفت: ایران همیشه یاور همسایگان خود بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد گلامی کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هرمز با بیان اینکه یکی از اقدامات شایسته حجت الاسلام رئیسی برقراری ارتباط با کشورهای همسایه است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره خواستار ایجاد صلح و آرامش در سراسر جهان است.

کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان گفت: کشورهایی که دشمنی ندارند و به دنبال ایجاد صلح و آرامش در منطقه هستند و منافع کشور را تهدید نمی کنند، جمهوری اسلامی ایران آماده حفظ روابط با آنها است.

گلمی گفت: ما رژیم صهیونیستی را به عنوان یک کشور به رسمیت نمی شناسیم. در حالی که آمریکا مغرور است، مردم ایران تمایلی ندارند به مقامات خود بگویند با آنها مذاکره کنند.»

وی تاکید کرد: سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران ارتباط با همه دنیا و جهانی عاری از خشم و خشونت است که در آن عزت، مصلحت و درایت وجود داشته باشد.

کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان با بیان اینکه در دولت قبل راهبردش نگاه به غرب بود، گفت: متأسفانه دیدیم کسانی که شریک راهبردی ایران اسلامی در مجامع بین المللی بوده اند به کنوانسیون های غرب بسته شده اند. ‘.

گلمی افزود: اگر کشور ما به سمت شرق بچرخد خوب نیست. ما باید تعادل داشته باشیم و ببینیم به نفع کشورمان است.»

وی با بیان اینکه اکنون برای برقراری ارتباط نیاز به اولویت بندی است، گفت: اولویت اول جمهوری اسلامی ایران توجه و ارتباط با همسایگان است. اگر امروز ما را تهدید کند همسایه و دوست ما خواهد بود.

کارشناس سیاسی هرمزگان ادامه داد: به عنوان مثال در قطر زمانی که اتحادیه عرب و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس قطر را تحریم کردند و کشور در محاصره قرار داشت. جمهوری اسلامی ایران با بازگشایی کریدور هوایی، پرواز به قطر از طریق ایران انجام شد و به صادرات و واردات آن نیز کمک کرد.

گلمی گفت: امروز اولویت صادرات کالاهای ما باید کشورهای همسایه باشد، گفت: اگر کشورهای همسایه امنیت دارند، ما هم در امنیت هستیم، برای امنیت سایر کشورهای منطقه حضور بیگانگان ضروری نیست. . “

وی افزود: فروش محصولات و کالاهای کشور از طریق سه حالت حمل ونقل زمینی، هوایی و دریایی انجام می شود، تحویل به صرفه تر و ایمن تر است و اگر بخواهیم محصولات خود را به کشورهای دورتر ارسال کنیم، هزینه ها بیشتر می شود. -بالا. ” باش.

او گفت: “اگر ما به کشورهای همسایه صادرات داشته باشیم، هزینه کمتری برای ما خواهد داشت. اگر امروز با کشورهای همسایه ارتباط برقرار نکنیم و با دولت‌های هزاران مایل دورتر تماس نگیریم، سرویس‌های اطلاعاتی راحت‌تر می‌شوند.” مرزهای ما قابل دسترسی است.

گلمی با تاکید بر اینکه ایران از دیرباز با همسایگان خود رابطه داشته است، گفت: از نظر فرهنگی شباهت های زیادی بین ایران و کشورهای همسایه وجود دارد. بسیاری از آداب و رسوم مردم جنوب کشور شبیه همسایگان خلیج فارس است.

وی یادآور شد: در حوزه فرهنگی با کشورهای همسایه مشترک هستیم و ارتباط اقتصادی با آنها برای کشور ما اقتصادی تر است و واردات و صادرات ما امن است.

کارشناس سیاسی هرمزگان با اشاره به سفر روز گذشته حجت الاسلام رییسی به قطر گفت: قطر یکی از کشورهای دوست ماست که مردم ایران به ویژه جنوب کشور از قدیم الایام به این منطقه سفر کرده و فرهنگ های مشابهی دارند.

گلمی بیان کرد: در رابطه با دنیا باید بین شرق و غرب تعادل ایجاد کنیم و به یاد داشته باشیم که کدام یک ما را در سختی ها یاری کردند.

وی گفت: سوریه یکی از معدود کشورهای عربی بود که در جنگ ایران و عراق از ما حمایت کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید