اجرای حکم اعدام 2 نفر از محکومان شهادت روح الله عجمیان

ساعت: 09:40
تاریخ انتشار: 1301/10/17
کد خبر: 1922214

مرکز رسانه های قضایی اعلام کرد: محمدمهدی کرمی و سید محمد حسینی عاملان اصلی جنایت مظلومانه شهید سید روح الله عجمیان صبح امروز 26 دی ماه 1401 به دار مجازات آویخته شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از قوه قضاییه؛ 21 آبان ماه تعدادی از اغتشاشگران اطراف بهشت ​​سکینه و کمالشهر کرج به بهانه شرکت در مراسم اربعین یکی از قربانیان اغتشاشات با ایجاد مزاحمت و پرتاب سنگ اقدام به بستن جاده کرج – قزوین کردند. چوب و مصالح ساختمانی و ضایعات و ماشین ها را تفتیش کردند، اموال عمومی و خصوصی را تخریب کردند و به ماموران حمله کردند.

در وقایع آن روز سید روح الله عجمیان از نیروهای امنیتی به شهادت رسید.

شهید عجمیان بدون هیچ سلاحی به همراه تعدادی از مردمی که به دلیل انسداد بزرگراه در ترافیک گیر کرده بودند به رفع حصر کمک می کردند و در همین حین فقط به دلیل پوشیدن لباس بسیجی مورد حمله شورشیان قرار گرفت و برخی از آنها وحشیانه و بر ظلم او شهادت می دهند.

در پی این حادثه تلخ و ناگوار بلافاصله پرونده ای در دادسرای جنایی و جرایم ویژه کرج تشکیل و بازپرس مربوطه دستورات قضایی لازم را برای شناسایی و دستگیری متهم به اداره کل اطلاعات استان البرز صادر کرد.

در این پرونده مجموعا 16 متهم به دادگاه احضار و کیفرخواست صادر شد و 18 آذرماه جلسات دادگاه انقلاب اسلامی و دادگاه کیفری استان البرز برای رسیدگی به اتهامات دست اندرکاران شهادت روح الله عجمیان و حوات تشکیل شد. آن روز بهشت ​​سکینه کرج.

متهمان در جلسات دادگاه صراحتاً شهادت سید روح الله عجمیان را روشن کردند و به نقش خود در این جنایت اعتراف کردند. علاوه بر این عکس ها و اسناد مربوط به این حادثه در دادگاه به نمایش گذاشته شد.

بررسی اقدامات مجرمانه محکومان

متهم پس از دستگیری همدستان در شهادت سید روح الله عجمیان، در بازسازی صحنه جنایت، نحوه قتل را بازسازی کرد.
همچنین اظهارات و اعترافات متعدد و صریح متهم مبنی بر ارتکاب جرم و شرح صحنه جرم، کشف ادوات و ادوات مجرمانه از متهم، معاینه گوشی تلفن همراه آنان و کشف محتوای مجرمانه، عکس و فیلم منتشر شده پس از پایان روز حادثه برای نحوه شهادت نگهبان شهید سید روح الله عجمیان نیز اتهامات متهم را کاملا ثابت کرد.

روایت محمدمهدی کرمی از روز شهادت شهید عجمیان در جلسه دادگاه

محمدمهدی کرمی متهم ردیف اول پرونده در دادگاه توضیحات کاملی از عملکرد خود در روز حادثه ارائه کرد و گفت: شب 11 آبان بود که یکی از دوستانم به من پیام داد و گفت فردا 12 آبان روز چهلم حدیث نجفی است و ما برای این مراسم حضور خواهیم داشت، بنابراین من هم قصد حضور در این مراسم را داشتم. روز 12 آبان ساعت حدود 11 صبح بود که به ترافیک بزرگراه رسیدم. از ماشین پیاده شدم و با حاضران در محل شعار دادم و به سمت مسئولان سنگ پرتاب کردم. به زیرگذر که رفتم دیدم عده ای آنجا جمع شده اند. پس به این جمعیت پیوستم و شنیدم که فردی فریاد می زند بسیجی بسیجی. بعدها دیدم بسیجی روی زمین افتاده و دو سه نفر بالای سرش ایستاده اند و با سنگ و چوب به سر و صورتش می زنند. همه یکی دو تا زدند و فرار کردند.

وی گفت: در حالی که شهید با دست خالی فرار می کرد، سنگ، چوب و… به سمت او پرتاب شد و افرادی که او را زدند بیش از 30 تا 40 نفر بودند.

وی در ادامه در خصوص اقدامات خود گفت: دستم را روی شانه راستش گذاشتم و او را برگرداندم و سپس با سنگ به سرش زدم. بعد از اینکه به آن سنگ برخورد کردم، سه بار به آن ضربه زدم. بعد دیدم شهید روی زمین افتاده و یک نفر از پهلوی راست و دنده اش می پرد.

وی ادامه داد: پس از آرام شدن همراهان شهید به سمت او رفتم و با پایم یک ضربه به وسط پاها و دو ضربه به زانویش زدم.

در همان زمان فردی آمد و 3-4 ضربه چاقو به شکم و پهلوی شهید زد و بعد از اینکه با چاقو برخورد کرد و از شکم بلند شد، پاهایش را گرفتم و به سمت شرق به زمین کشیدم. در آن لحظه کفش هایش از پایش جدا شد و من با آن 2 ضربه به صورتش زدم و سپس با پای چپم به سر و گردنش زدم و 2-3 ضربه با کفش به او زدم.

در جلسات دادگاه نیز فیلم های ضبط شده و تصاویری از اقدامات محکوم علیه کرمی نسبت به شهید عجمیان پخش شد.

روایت سید محمد حسینی از روز حادثه و نحوه شهادت شهید عجمیان در جلسه دادگاه

سید محمد حسینی فرزند سید حسن دومین متهم این پرونده مردی است که شهید را با چاقو زد.

وی در جلسه دادگاه به تشریح اقدامات خود در هنگام شهادت ادجمیان پرداخت و گفت: من یکی از آخرین افرادی بودم که از بالای سر ادجمیان بالا رفتم، مردم به او فحاشی و لگد می کردند.

وی همچنین در دادگاه صراحتا اظهار داشت: چاقوی خود را دو بار و تا عمق دو بند انگشت به بدن شهید عجمیان فشار دادم و بار سوم نیز کمی به بدن شهید عجمیان زدم.

در رابطه با اقدام جنایتکارانه محکوم علیه حسینی در روز حادثه، متهم دیگر پرونده نیز وی را به‌عنوان عامل ضربات چاقو به این شهید معرفی کرد و با توجه به اینکه سیدمحمد حسینی در آن روز حتی قبل از شهادت، پیراهن قرمز بر تن داشت. شناسایی و دستگیری. متهمان دیگری که قبل از وی دستگیر شده بودند، همگی اظهار داشتند که فردی با لباس قرمز چند ضربه چاقو به شهید زده است.

محمدمهدی کرمی در دادگاه هنگام تشریح حادثه در حضور سیدمحمد حسینی گفت: مردی آمد و با 3-4 ضربه چاقو تقریباً به اندازه دو بند انگشت به شکم و پهلوی شهید زد.

قاضی از کرمی پرسید: چه کسی به دنده شهید چاقو زد؟

کرمی به محمد حسینی اشاره کرد و گفت: این مرد با چاقو به شکم و پهلوی شهید ضربه زد.

همچنین عکس ها و فیلم های به دست آمده از روز حادثه حاکی از حضور فعال متهم در زمان انسداد اتوبان تهران – کرج و در جریان شهادت سید روح الله عجمیان است و عکس هایی از زمانی که سنگی در دست داشته است. دست si، نیز منتشر شده است.

در نهایت دادگاه پس از تشکیل جلسات دادگاه ختم رسیدگی را اعلام و در 22 آذرماه نتیجه گیری اولیه در این پرونده صادر شد.

بر اساس محکومیت اصلی محمدمهدی کرمی و سید محمد حسینی، به اتهام فساد در جهان از طریق ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور، تعرض به ماموران امنیتی و جرایم علیه تمامیت جسمانی افراد که موجب تجاوز شدید مردم شده است. نظم و ناامنی در کشور و منجر به شهادت سیدروالله عجمیان به اعدام محکوم شد.

بر اساس این گزارش، احکام صادره پس از اعتراض متهمان در دیوان عالی کشور بررسی شد و رای دیوان عالی کشور پس از رسیدگی دقیق به پرونده در خصوص تجدیدنظرخواهی متهمان پرونده شهادت سید صادر شد. روح الله عجمیان.

با توجه به ادله و مستندات پرونده، دیوان عالی کشور، تجدیدنظرخواهی محکومان محمدمهدی کرمی و سیدمحمد حسینی را نپذیرفت و حکم صادره از سوی دادگاه به استناد بند الف ماده ۴۶۹ ق. قانون آیین دادرسی کیفری

بر این اساس و پس از طی مراحل قانونی و تایید رای دیوان عالی کشور، صبح امروز حکم اعدام محکومان محمدمهدی کرمی و سید محمد حسینی اجرا شد.

دیدگاهتان را بنویسید