احتمال حبس برای اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل استقلال

احتمال حبس برای اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل استقلال

اتفاقات اخیر در باشگاه استقلال بهانه ای شد برای مجتبی فریدونی مدیرعامل سابق باشگاه ذوب آهن که سابقه مدیریت سرمایه گذاری و امور بورسی شرکت ذوب آهن را در کارنامه خود دارد و در روند خصوصی سازی آن شرکت نقش داشته است. درباره اختیارات سازمان خصوصی سازی در عزل و نصب مدیران بیایید در مورد این دو باشگاه صحبت کنیم.

به گفته فریدونی، بر اساس بند 1 ماده 18 قانون سیاست های کلی ماده 44، از لحظه درج نام شرکت در فهرست واگذاری، کلیه حقوق مربوط به اموال شرکت به وزارت امور اقتصادی و اقتصادی منتقل می شود. دارایی و سازمان خصوصی سازی به نمایندگی از وزارت اقتصاد و دارایی متولی آن خواهد بود. اعمال این قاعده خواهد بود اما از آنجایی که تعداد شرکت های واگذار شده زیاد است، معمولا سازمان خصوصی سازی از این حق استفاده نمی کند و این اختیارات را به شرکت مادر تخصصی یا وزارت مربوطه تفویض می کند، اما هر زمان که صلاح بداند می تواند. استفاده از این حق قانونی و اعمال حاکمیت آن. به آرامی

وی در خصوص اظهارات قربان زاده در خصوص معرفی اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل باشگاه استقلال به دادگاه نیز گفت: با توجه به تبصره 2 بند «ج» ماده 17 قانون سیاست های کلی ماده 44 در صورتی که اعضای هیئت مدیره، مدیر عامل یا سایر مدیران شرکت منتقل شوند. اختفای رویدادهای مالی و یا انتشار صورت های مالی نادرست به منظور کتمان وضعیت واقعی شرکت تخلف محسوب و مستوجب مجازات است. در صورتی که سازمان خصوصی سازی مدارک و مستنداتی دال بر کتمان رویدادهای مالی داشته باشد، می تواند اعضای هیات مدیره و مدیرعامل یا هر یک از مدیران را تحت تعقیب قرار دهد.

فریدونی درباره مجازات این عمل توضیح داد: در صورتی که از اطلاعات خودداری کرده باشند طبق ماده ۷۲ به حبس از یک تا سه سال یا جزای نقدی از ۳۰ تا ۳۰۰ میلیون ریال یا هر دو محکوم خواهند شد. در ماده ۷۵ نیز مجازات حبس از ۶ ماه تا دو سال یا جزای نقدی از ۴۰ تا ۴۰۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات تعیین شده است.

دیدگاهتان را بنویسید