احتمال شیوع بزرگ ابولا در اوگاندا


ساعت: 15:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۳
کد خبر: 1901423

مرکز کنترل بیماری‌های نیجریه (NCDC) در بیانیه‌ای نسبت به احیای مجدد ویروس ابولا در اوگاندا هشدار داد و گفت: احتمال انتقال آن به نیجریه از طریق پروازهای بین دو کشور وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش واشنگتن پست، مرکز کنترل بیماری نیجریه (NCDC) در بیانیه ای نسبت به ظهور مجدد ویروس ابولا در اوگاندا هشدار داد و اعلام کرد که احتمال انتقال آن به نیجریه از طریق پروازهای بین دو کشور زیاد است.

در بیانیه این مرکز آمده است: با توجه به افزایش سفرهای هوایی بین نیجریه و اوگاندا به ویژه از طریق فرودگاه نایروبی کنیا و سایر کشورهایی که با اوگاندا مرز مشترک دارند، احتمال ورود ویروس به نیجریه زیاد است.

این سازمان در ادامه هشدار داد که اگر ابولا وارد نیجریه شود، از طریق تجمعات گسترده در داخل کشور گسترش خواهد یافت. به گفته این سازمان، مکانیسم ملی تشخیص ابولا اکنون در نیجریه “هشدار” است.

این سازمان با استناد به تجربه نیجریه در مقابله با شیوع سال 2014 گفت که در صورت شیوع، این کشور دارای فناوری، پرسنل پزشکی واجد شرایط و قابلیت نمونه برداری برای پاسخگویی موثر است.

شیوع بیماری در سال 2014 بزرگترین شیوع ثبت شده بود. در آن سال، ابولا بسیار فراتر از غرب آفریقا گسترش یافت و به اروپا و قاره آمریکا رسید. سازمان بهداشت جهانی در گزارشی تعداد موارد مشکوک، احتمالی و تایید شده را 28616 نفر اعلام کرد و مرگ 11310 پناهجو را در گینه، سیرالئون و لیبریا برشمرد.

مقامات بهداشتی اوگاندا در 20 سپتامبر پس از تایید اولین مرگ ابولا در سه سال گذشته وضعیت فوق العاده اعلام کردند. بر اساس اعلام وزارت بهداشت اوگاندا، تا روز یکشنبه هفته جاری، تعداد موارد تایید شده 43 نفر و 9 نفر جان خود را از دست داده اند.

دیدگاهتان را بنویسید