احضار سفیر انگلیس به وزارت امور خارجه

ساعت: 16:24
تاریخ انتشار: 1301/10/24
کد خبر: 1922648

در واکنش به مداخلات غیرمتعارف انگلیس از جمله در منطقه امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران، سایمون شرکلیف سفیر این کشور در تهران توسط مدیرکل اروپای غربی به وزارت خارجه احضار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بیانیه ای نوشت: در واکنش به مداخلات غیرمتعارف انگلیس از جمله در حوزه امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران، سیمون شرکلیف سفیر این کشور در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد. وزارت امور خارجه توسط مدیر کل اروپای غربی.

در این دیدار اعتراض کشورمان به دولت انگلیس نسبت به اقدامات خرابکارانه و مغایر با امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران منعکس شد.

مدیرکل اروپای غربی وزارت امور خارجه با اشاره به اطلاعات موثق دریافتی از تله در نظر گرفته شده برای علیرضا اکبری از طرف انگلیسی، خاطرنشان کرد: دولت انگلیس باید مسئول برقراری ارتباطات نامتعارف باشد که منجر به حمله به امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و حمایت های بی مورد و شرارت عامل جاسوسی با ادعای روابط مبتنی بر احترام متقابل سازگاری ندارد.

مدیرکل اروپای غربی با تاکید بر اینکه اقدام قاطع برای حفظ امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران منوط به رضایت سایر دولت ها از جمله انگلیس نخواهد بود، تصریح کرد: ادامه این گونه اقدامات غیرقانونی و مجرمانه در هیچ یک از این دو کشور قابل تحمل نیست. در غیر این صورت، دولت انگلیس باید عواقب آن را متحمل شود و مسئولیت ادامه رویکرد غیرمتعارف و مداخله جویانه خود را بر عهده بگیرد.

در ادامه توضیح داده شد که طبق قوانین مدنی جمهوری اسلامی ایران تابعیت مضاعف قابل قبول نیست و دخالت و اظهارات مخرب انگلیسی ها به این بهانه بی اساس است.

مدیرکل اروپای غربی در پایان با محکومیت مجدد هرگونه اقدام غیرعادی و تهدیدآمیز در حوزه امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران از سفیر انگلیس خواست هرچه سریعتر وضعیت لندن را منعکس کند.

سفیر انگلیس در پاسخ اعلام کرد که موضوعات مطرح شده را به پایتخت خود منتقل خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید