سفیر انگلیس در ایران به وزارت خارجه احضار شد


ساعت: 16:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۹
کد خبر: 1916970

پس از اظهارات مداخله جویانه و سخیف مقامات انگلیسی در مورد مسائل داخلی ایران و حمایت دولت و رسانه های آن کشور از اغتشاشات و اعمال تحریم های غیرمنطقی و ریاکارانه انگلیس علیه اتباع جمهوری اسلامی ایران، به شدت محکوم شد. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در این جلسه تداوم اظهارات مداخله جویانه و بی ادبانه مقامات انگلیسی در خصوص مسائل داخلی ایران و حمایت دولت و رسانه های آن کشور از اغتشاشات و اعمال تحریم های ناروا و ریاکارانه انگلیس علیه شهروندان جمهوری اسلامی ایران مورد تاکید قرار گرفت. ایران بشدت محکوم شد و تاکید شد که تلاش انگلیس و رسانه های لندنی و دولتی این کشور برای دمیدن زندگی مصنوعی در ناآرامی ها راه به جایی نخواهد برد و نتیجه ای جز افزایش نفرت مردم ایران از این کشور نخواهد داشت. ادامه سیاست ضد ایرانی این کشور.

به اطلاع سفیر رسید که جمهوری اسلامی ایران این حق را برای خود محفوظ می دارد که در قبال تحریم های انگلیس اقدامات متقابلی انجام دهد.

در این جلسه اتهامات بی اساس لندن مبنی بر صادرات پهپادهای ایران به روسیه که بدون ارائه هیچ مدرکی مطرح شده بود، به شدت رد شد و یادآور شد که دلیل طولانی شدن درگیری در اوکراین، ارسال سلاح های مرگبار توسط انگلیس و این کشور بوده است. تصمیم سیاسی برای حل این بحران دائماً به تعویق می افتد.

سفیر انگلیس اعلام کرد که در اسرع وقت وضعیت را به کشورش منتقل خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید