اخبار داغ امروز برای بازنشستگان

اخبار داغ امروز برای بازنشستگان

حقوق بازنشستگان مبلغی است که ماهانه تا پایان عمر به افرادی که واجد شرایط بازنشستگی هستند داده می شود. حقوق بازنشستگان با در نظر گرفتن میانگین درآمد دو سال اخیر که از حقوق بازنشستگی کسر می شود محاسبه می شود. حقوق بازنشستگان دارای عواملی از جمله شرط سنی و مدت خدمت است که شرط برقراری این حقوق است.1401 حقوق مستمری بگیر برای افراد مختلف و همچنین کمک هزینه بازنشستگی متفاوت است. حقوق بازنشستگی بیمه 1401 مبلغی کمتر از حقوق مستمری بگیران کشور است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اهداف و تلاش دولت برای پرداخت مطالبات مستمری بگیران در لایحه بودجه 1402 خبر داد.

سید سلطان مرتضوی در پانزدهمین جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران و نشست با تشکل های کارگری، کارفرمایی و تعاونی استان مازندران که با حضور استاندار و روسای دستگاه های اجرایی برگزار شد، اظهار داشت: صندوق ها و هزینه های بودجه سال آینده 2 هزار همات است.

وی با بیان اینکه تلاش دولت بر عدم اخذ وام بود، افزود: دولت سیزدهم 87 هزار میلیارد تومان از بدهی سازمان تامین اجتماعی را به بانک های کارگر پرداخت کرد.

مرتضوی با بیان اینکه با خلق پول نمی توان تورم را کنترل کرد، گفت: برای تعیین دستمزد باید با سه جانبه گرایی به توافق عادلانه برسیم.

دبیر تعاون، کار و مراقبت اجتماعی گفت: سیاست دولت رشد خرید خدمات است و 120 درصد منابع تأمین تکمیلی و 80 درصد شرح خدمات را برای مستمری بگیران افزایش داده ایم.

مرتضوی با بیان اینکه باید آموزش کارگران را جدی بگیریم و نظام کارآموزی راه اندازی کنیم گفت: نرخ بیکاری در استان مازندران کمتر از متوسط ​​نرخ بیکاری در کشور است و این قابل تقدیر است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در هشتمین جلسه کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه گذاری استان مازندران با بیان اینکه اشتغال آفریننده رونق و رمز عبور مشکلات است، گفت: مسئولان باید شبانه روز تلاش کنند. ایجاد شغل برای افراد جامعه

وی یکی از وظایف مهم دولت را ایجاد اشتغال دانست و افزود: در دهه 90 رشد اقتصادی کشور منفی بود و بدهی های گذشته زیادی وجود دارد که صندوق بازنشستگی و چندین بخش دیگر 420 بدهی دارند. هزار میلیارد تومان.

مرتضوی بیانات مقام معظم رهبری در خصوص توجه به اقتصاد دانش بنیان برای عبور از مشکلات کشور را مورد تاکید قرار داد.

وی چالش های اقتصادی کنونی را ناشی از عدم توجه مناسب به اهمیت تولید دانش بنیان عنوان کرد و اظهار داشت: دولت سیزدهم مردم تمام تلاش خود را برای تحقق تاکیدات مقام معظم رهبری به کار خواهد گرفت.

مرتضوی اشتغال دانش بنیان را یکی از مهمترین اولویت ها می داند و می افزاید: استان مازندران با دارا بودن همه ظرفیت ها باید اشتغال را در کشور التیام بخشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ارتقای اشتغال در بخش کشاورزی در استان خبر داد و ادامه داد: اشتغال دریایی به توسعه اقتصادی مازندران کمک می کند.

مرتضوی با اشاره به اینکه در سال 1402 باید در دو بخش گام های بلندی برداریم ادامه داد: اشتغال از تبصره 18 و بازگشت به چرخه تولید واحدهای راکد اولویت اصلی در سال آینده است.

دیدگاهتان را بنویسید