اختلاس 3.7 تریلیون دینار در عراق/ مصطفی الکاظمی ممنوع می شود


ساعت: 15:06
تاریخ انتشار: 24.07.1401
کد خبر: 1903741

رسانه های عراقی گزارش دادند که وزارت دارایی به اختلاس 3.7 تریلیون دینار از حساب سازمان امور مالیاتی اعتراف کرده است که واکنش های شدیدی را علیه دولت بغداد در آن کشور برانگیخته و خواستار ممنوعیت خروج آنها از کشور شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رسانه های عراقی امروز (یکشنبه 25 مهر) گزارش دادند که وزارت دارایی به اختلاس 3.7 تریلیون دینار از حساب سازمان امور مالیاتی اعتراف کرده است که واکنش های شدیدی را علیه دولت بغداد در آن کشور برانگیخته است.

به گزارش کانال تلگرامی العهد، پس از این خبر شکایتی از نخست وزیر «مصطفی الکاظمی» و تعدادی از وزرا و مشاوران وی به دلیل سرقت از حساب سازمان مالیاتی و عراقی تشکیل شد. فعالان رسانه های سیاسی خواستار ممنوعیت خروج از خانه شدند.

پایگاه خبری بغداد الیوم نیز گزارش داد که حنان الفتلاوی، نماینده پارلمان عراق از کمیته شفافیت کشورش خواسته است تا روند رسیدگی به اتهامات متهمان دزدی 2.5 میلیارد دلاری در این پرونده را تسریع بخشد و از آن جلوگیری کند. آنها از کشور خارج شوند. برخیز

ماجد شنقلی، نماینده حزب دموکرات کردستان در پارلمان عراق نیز از مقامات قضایی کشورش خواست تا الکاظمی وزیر سابق دارایی و سایر روسای آن وزارتخانه را ممنوع الخروج کنند تا به اتهامات متهمان رسیدگی شود. سرقت

کمیسیون شفافیت عراق در بیانیه ای به رسانه ها تاکید کرد که روند تحقیقات در این پرونده از امروز یکشنبه (25 مهر) آغاز شده و اطلاعات مربوطه به دستگاه قضایی تحویل داده شده است.

پیش از این «احمد طه الربیعی» یکی از اعضای کمیته شفاف سازی پارلمان عراق در واکنش به خبر سرقت 3.7 تریلیون دینار (2.5 میلیارد دلار) از حساب سازمان امور مالیاتی با صدور بیانیه ای این موضوع را تایید کرده بود. .

رسانه های عراقی روز گذشته (شنبه) متن استعفای «احسان عبدالجبار اسماعیل» از سرپرستی وزارت دارایی عراق را منتشر کردند و تاکید کردند که گزارش اولیه مبنی بر اختلاس ۸۰۰ میلیون دلاری وجود دارد. اما اکنون بررسی صورت های مالی نشان از اختلاس 2.5 میلیارد دلاری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید