اختلاف پیراهن شماره 10 استقلال

اختلاف پیراهن شماره 10 استقلال

استقلال پس از آخرین بازی خود در لیگ بیست و یکم جشن قهرمانی گرفت. در جشن روز استقلال، پیراهن جشن این تیم توجه ها را به خود جلب کرد. استقلال با قرار دادن شماره 10 بر روی پیراهن خود، دهمین قهرمانی خود در لیگ برتر را اعلام کرد. این آمار تا حدودی تعجب اهالی فوتبال را برانگیخت چرا که در منابع مختلف از جمله سایت رسمی باشگاه استقلال به تعداد قهرمانی های این تیم در لیگ 8 اشاره شده است.

قهرمانی از دست رفته استقلال در چه سالی است؟
سالهای قهرمانی استقلال در لیگ با پیراهن آبی به تصویر کشیده شد و قهرمانی که قبلاً استقلالی محسوب نمی شد در سال 1957 برابر با 1336 شمسی برگزار شد. با نگاهی به تاریخ مشخص می شود که در دهه های 30 و 40 قرن گذشته معتبرترین مسابقات ایران مسابقات قهرمانی کشور بود. این بازی ها هر ساله در شهری متمرکز برگزار می شد و اصفهان در سال 1336 میزبان اولین دوره این بازی ها بود و تاج (استگلال) در این مسابقات که 12 روز به طول انجامید با 6 برد و یک تساوی جام را از آن خود کرد. منتخب استانی گاهی به جای باشگاه در این مسابقات شرکت می کردند.

آیا قهرمانی 36 باید به قهرمانی استقلال اضافه شود؟
مروری بر تاریخ فوتبال نشان می دهد که لیگ ایران از سال 1349 با برگزاری جام حذفی منطقه آغاز شد. نسخه های مختلفی از این رقابت ها با نام های جام تخت جمشید، جام قدس، جام آزادگان و لیگ برتر دنبال شد. همه این مسابقات در یک وجه اشتراک داشتند و آن اینکه این مسابقات به صورت دو طرفه برگزار می شد و تنها تفاوت آن ها این بود که مسابقات در یک یا دو گروه برگزار می شد. ساختاری که در تمام لیگ های دنیا رایج است.

بررسی مسابقات قهرمانی کشور تایید می کند که این مسابقات با ساختار مذکور نبوده و نمی توان آن را لیگ نامید. البته شکی نیست تیمی که این جام را کسب کرده قهرمان ایران است و این قهرمانی باید یکی از جوایز این باشگاه باشد.

آیا آمار تاریخ لیگ ایران تغییر می کند؟
سال سی و ششم تنها دوره ای نیست که مسابقات قهرمانی کشور برگزار می شود و چند تیم قهرمان می شوند. پاس تهران با سه برد پرافتخارترین تیم این دوره از مسابقات بود و این باشگاه در طول عمر خود هیچ گاه مدعی نشده که این قهرمانی ها در مسابقات لیگ قرار بگیرد و یا پیکان قهرمان دور آخر مسابقات صحبتی نکرده است. . او قهرمان لیگ ایران نشد. در اواسط دهه 60 چهار دوره مسابقات لیگ قدس در استان برگزار می شد که آمار این مسابقات در لیگ لحاظ نمی شود.

قرار دادن سی و ششمین دوره قهرمانی استقلال در لیست قهرمانی های این تیم در لیگ غیرمنطقی به نظر می رسد اما قطعا باید این قهرمانی را در مسابقات قهرمانی این تیم در ایران لحاظ کرد. استقلال 17 عنوان قهرمانی در ایران با 9 قهرمانی لیگ، 7 قهرمانی حذفی و یک قهرمانی کشور دارد. تیمی که دو قهرمانی آسیا را در تالار افتخارات خود می بیند و با 37 قهرمانی اعم از مسابقات قاره ای، کشوری و استانی بیشترین جام را در بین باشگاه های ایرانی دارد، به نظر می رسد تنها در یک قدمی تعداد قهرمانی های لیگ را از 9 به 10 قهرمانی برساند. طرفداران بود.

دیدگاهتان را بنویسید