اختلاف 9 امتیازی برای قهرمانی در جام اتحادیه بعد از 9 سال / این تو و این استقلال قهرمان!


ساعت: 08:26
تاریخ انتشار: 1402/02/25
کد خبر: 1838887

هنوز کارنامه مهمی از پسران فرهاد وجود دارد.

تیم فوتبال استقلال پس از 9 سال با 9 امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم قهرمان لیگ برتر شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ تیم فوتبال استقلال شب گذشته با برتری 2-1 مقابل فولاد در ورزشگاه آرنا فولاد اهواز و همچنین شکست تیم فوتبال پرسپولیس مقابل سپاهان موفق شد در فاصله 3 هفته مانده به پایان لیگ بیست و یکم قهرمانی خود را قطعی کند. این مسابقه

استقلال که پیش از این 63 امتیاز دارد، پنج قهرمانی متوالی رقیب سنتی خود را شکسته و البته در آستانه ثبت رکورد بیشترین امتیاز کسب شده در فصل لیگ است. آبی ها پس از 9 سال قهرمان لیگ برتر شدند و اختلاف امتیاز را به 9 رساندند و در دیدار رودررو دست بالاتری داشتند.

استقلال که پیش از این با امیر گله‌وانی و کاپیتان فرهاد مجیدی قهرمان لیگ دوازدهم شده بود، حالا این جام را با هدایت فرهاد مجیدی و کاپیتان وریا گفوری به کابینه می‌برد تا فرهاد مجیدی به عنوان امیر گله‌نوی سرمربی شود. استقلال قهرمان لیگ برتر

از این رو آبی ها که با خبر شکست پرسپولیس و فینال قهرمانی خود در فرودگاه اهواز و در حین پرواز به تهران مواجه شدند، از ورود به فرودگاه مهرآباد شادی کردند و البته از قهرمانی خود صحبت کردند و فصل به پایان رسید. بر فراز.


مصطفوی: در این حرفه ها هم دنبال رکورد نیستیم

صالح مصطفوی مربی تیم فوتبال استقلال گفت: در این هفته ها فراز و نشیب های زیادی داشته است. گاهی اختلاف امتیاز کاهش می یابد و گاهی اختلاف امتیاز افزایش می یابد. در نهایت در هفته بیست و هفتم اختلاف امتیاز به 9 رسید و قهرمانی به ثبت رسید. خیلی خوشحالیم و امیدوارم شرایطی پیش بیاید که استقلال بتواند تیم جوانش را حفظ کند و در سال های آینده مدعی اصلی قهرمانی باشد.

وی ادامه داد: ما به دنبال رکورد و این حرفه ها نیستیم. از روز اول بازی به بازی رفتیم. از جوان خوبی مثل حسین زاده استفاده کردیم. میانگین سنی استقلال امسال بسیار پایین بود و چهره های تاثیرگذار جوانان 22 تا 23 ساله مانند حسین زاده بودند. این یکی از مهمترین نکات استقلال است.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پایان گفت: بازی به بازی را ادامه می دهیم. قهرمانی خیلی مهم بود و ما برای پیروزی در هر بازی پا به میدان گذاشتیم.


حسین زاده: از هر نظر فصل خیلی خوبی را پشت سر گذاشتم

امیرحسین حسین زاده ستاره جوان آبی ها نیز در این خصوص گفت: خدا را شکر بابت پیروزی مقابل فولاد و کسب عنوان قهرمانی. همچنین از همه کارکنان باشگاه، کادر فنی، تدارکات، پزشکان، ماساژورها و همه بازیکنان تشکر می کنم. من هم برای گل فولادم خیلی خوشحالم. خدا را شکر از هر نظر فصل بسیار خوبی را پشت سر گذاشتم. کادر فنی و هواداران خیلی به من لطف داشتند و همه چیز خوب بود.

وی در ادامه در مورد وضعیت سایپا گفت: متاسفانه این تیم با ریشه و بازیکن به دلیل کمبودهای مدیریتی وضعیت خوبی ندارد و واقعا جای تاسف دارد و مانند گذشته بازیکنان مطرح لیگ ما هستند.

حسین زاده در خصوص لیست تیم ملی فوتبال و احتمال دعوت به اردوی جدید گفت: امیدوارم این روند ادامه داشته باشد. نمی توانم نظر بدهم، اما تمام تلاشم را می کنم تا بهترین عملکردم را در زمین ارائه دهم. من هر تصمیمی که از سوی تیم ملی و البته تیم ما گرفته شود را می پذیرم.

وی همچنین تاکید کرد: این یک قهرمانی مبارک برای همه هواداران است و امیدوارم در این چند روز بهترین روزهای عمرم را سپری کنم. از آنجایی که استقلال چندین فصل نتوانست قهرمان شود، گاهی اوقات به تیم ما فشار می آمد اما با درایت کادر فنی توانستیم این فشار را از بین ببریم.

ستاره آبی ها در پایان خاطرنشان کرد: بهترین بازیکنان جهان مورد انتقاد قرار گرفته اند، اما این را قبول ندارم که از من انتقاد شده است. اگر بحرانی است باید از کادر فنی گرفته شود اما تا الان اینطور نیست. هر کاری که کادر فنی از من خواست انجام دادم. کادر فنی استقلال تاکنون هیچ انتقادی از من نکرده است.


مهری: تازه شروع کردیم و نوبت ماست!

سعید مهری هافبک تیم فوتبال استقلال نیز گفت: از صمیم قلب خوشحالم. حس وصف ناپذیری دارم خدا را شکر که تلاش همه بازیکنان، کادر فنی و هواداران به نتیجه رسید. خدا را شکر توانستیم سه هفته زودتر و بدون شکست قهرمان شویم. این قهرمانی برای همیشه در تاریخ ثبت خواهد شد. با تمام وجود به دنبال حضور در جمع 3 دیدار برتر هستیم تا شکست بدون شکست را تجربه کنیم که در دل تاریخ ثبت خواهد شد.

وی در ادامه درباره هواداران و احتمال ادامه قهرمانی گفت: او طرفدار عشق است. دمشون گرمه اگر تا صبح باشند ما به عشقشان اینجا می مانیم. چرا مثل پرسپولیس قهرمانی مان را تکرار نکنیم؟ تازه شروع کرده ایم و خدای نکرده از این به بعد نوبت استقلال است.

بازیکن تیم فوتبال استقلال درباره عملکردش در این فصل و اینکه کمتر در ترکیب تیم حضور دارد، گفت: می توانم بگویم هدف همه ما یکی بود. خدا را شکر که همدل بودیم و توانستیم به هدفمان برسیم. مهم نیست که یک بازیکن چقدر بازی می کند.


نیکونفس: می خواهیم لیگ را بدون شکست به پایان برسانیم

زبیر نیکونفس، هافبک موثر تیم فوتبال استقلال نیز گفت: نمی توانم احساساتم را با کلمات بیان کنم. انگار دارم خواب می بینم. خیلی ممنون و به هواداران تبریک می گویم. خاطرات خوبی از فولاد دارم و با این تیم قهرمان جام حذفی شدم اما الان استقلالی هستم و تمام تلاشم را برای استقلال انجام دادم. خیلی خوشحالم و فکر می کنم آخرین شخصیت استقلال در اهواز بود و فکر می کنم ماجرا تکرار می شود.

وی ادامه داد: زمانی که قهرمانی ثبت شد در هواپیما صحبت کردیم. باید امشب خوشحال می شدیم و از فردا تمرکز می کردیم تا لیگ را بدون شکست به پایان برسانیم. من قبل از پیوستن به استقلال چند سال بازی کردم و فراز و نشیب های فوتبال را می دانم. در فوتبال باید هر روز تلاش کنی و من هم همین کار را کردم.


مهدی پور: استقلالی ها خیلی لباس دیده اند

مهدی مهدی پور، هافبک ملی پوش تیم فوتبال استقلال در این خصوص گفت: اتفاق بزرگی برای ما افتاده است. ما تیم محکمی بودیم و همه تا جایی که می توانستند تلاش کردند. از مدیریت، کادر فنی و بازیکنان تشکر می کنم. دوستان و هم تیمی های من بیشترین سهم را در این قهرمانی دارند. به همه هواداران تبریک می گویم و امیدوارم از این قهرمانی لذت ببرید. آنها قطعاً لیاقت خیلی بیشتر از این را دارند. استقلال و هوادارانش خیلی بزرگ هستند و جام را دیده اند و این هم یک جام دیگر مثل عینکی که دیدند.

وی ادامه داد: به همه تبریک می گویم و امیدوارم به ما به عنوان سرباز استقلال خوش بگذرد و خوشحال باشند. قطعا این هدف را دنبال می کنیم و کادر فنی هم بر همین عقیده است. این قهرمانی ما را ارزشمندتر می کند. اگر این اتفاق بیفتد، فکر نمی کنم تیمی بتواند سال ها آن را تکرار کند. در 3 مسابقه پیشرو برای رسیدن به این مهم تلاش خواهیم کرد.

هافبک آبی ها در پایان گفت: بازی بسیار سختی بود و می دانستیم فولاد تیم خوبی است و نماینده شایسته ای برای ایران در لیگ قهرمانان آسیاست اما می دانستیم که این بازی کلید قهرمانی ماست و موفق شدیم. برای رسیدن به هدفمان همه چیز ممکن است.”

به گزارش دانا؛ استقلال در چارچوب هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال ایران روز پنجشنبه 19 اردیبهشت ماه در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف تیم فوتبال آلومینیوم می رود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید