پرسپولیس صدرنشین است و اختلاف 2 امتیازی استقلال را بیشتر تحت فشار قرار می دهد

پرسپولیس صدرنشین است و اختلاف 2 امتیازی استقلال را بیشتر تحت فشار قرار می دهد

سرانجام جام جهانی 2022 قطر به پایان رسید و تیم ملی آرژانتین با کاپیتان معروف خود لیونل مسی به مقام قهرمانی دست یافت. فرزاد آشوبی، هافبک سابق پرسپولیس از ابتدای جام حذفی طرفدار لیونل مسی بود و در همین رابطه به ما گفت: بله، من هم مانند بسیاری از فوتبالدوستان در سراسر جهان طرفدار مسی بودم و می خواستم او قهرمان شود. جام جهانی. این جام و مدال در ویترین افتخارات لیونل مسی خالی بود و خوشحالم که او توانست به این مهم دست یابد.

وی ادامه داد: در مقایسه همیشگی مسی و مارادونا همیشه عنوان می شد که کاپیتان فقید آرژانتین با آن تیم قهرمان جام جهانی شد اما مسی هنوز آن جام را کسب نکرده است. حالا لیونل مسی نیز به این افتخار دست یافت و توانست با تیم ملی خود به این عنوان بزرگ دست یابد.

کارشناس فوتبال ما اضافه کرد: البته فراموش نکنید که آرژانتین فقط لیونل مسی نبود. تیم ملی این کشور از اتحاد و همدلی بالایی بهره می برد. قبلا هم گفته بودم که همبستگی زیاد تیم ملی آرژانتین احتمال موفقیت این تیم را افزایش داد و دلیل اصلی قهرمانی این تیم بود. جام جهانی 2022 قطر نشان داد که تیمی که تلاش بیشتری می کند و هدف مشخصی دارد به خاطر تلاش های خود پاداش می گیرد، تیم هایی که از هافبک های دونده بیشتر استفاده می کنند و توپ را سریعتر در موقعیت تهاجمی حرکت می دهند، به نظر من موفقیت بیشتری داشته اند. ، در جام جهانی امسال عوامل آمادگی بدنی، آمادگی روحی و انسجام تیمی نقش مهمی داشتند.

وی ضمن تمجید از فرانسه گفت: فرانسه تیمی با نیروی کار و ستاره ای به نام امباپه بود که در فینال جام جهانی هت تریک کرد. از زمان جف هرست، مهاجم سابق تیم ملی آرژانتین در جام جهانی 1966، هیچ فوتبالیستی در جهان موفق به کسب این موفقیت نشده است. تیم فرانسه هم تیم بزرگ و تاکتیکی بود. سبک بازی فرانسوی به همه ما نشان داد که تیم بودن در فوتبال چقدر مهم است و روحیه گروهی چقدر مهم است. البته تیم های دیگر هم این فاکتور را داشتند اما دو تیم آرژانتین و فرانسه آبرومندانه به فینال رسیدند و هر کدام ویژگی هایی دارند. تیمی که در جام جهانی 2 گل خورد و عقب افتاد و بعد جبران کرد، باید تمرکز، تاکتیک و روحیه بالایی داشته باشد.

فرزاد آشوبی با اشاره به استادیوم ها و تجهیزات فوتبال قطر خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشم که قطر به عنوان یک کشور آسیایی میزبان خوبی بود و امکانات خوبی برای برگزاری مسابقات در این کشور داشت، فکر می کنم زیرساخت ها برای رفاه حال تماشاگران مناسب است. این به بهترین شکل ارائه شد. همچنین برخی از تیم ها مانند تیم های آسیایی ما را غافلگیر کردند و عملکرد درخشانی از خود به نمایش گذاشتند که این باعث می شود بیشتر به فکر فوتبال خود باشیم. ژاپنی ها دو غول فوتبال جهان آلمان و اسپانیا را شکست دادند. عربستان سعودی، آرژانتین، قهرمان جام جهانی 2022 قطر و کره جنوبی، پرتغال را شکست دادند. این نشان می دهد که حرکت فوتبال ایران باید سرعت بگیرد زیرا از این کشورها و استرالیا عقب می مانیم. ما استعدادها و نفرات خوبی در فوتبال داریم. ما امکانات قطر یا هیچ کدام از کشورهای ذکر شده را نداریم اما می توانیم روی استعدادهایمان سرمایه گذاری کنیم. جوانانی که حتی فراتر از این کشورها می توانند غافلگیر شوند و مراکش را دوست دارند، اما ما به برنامه ریزی بلندمدت و یک سرمربی دوست داشتنی، آینده نگر و با تجربه نیاز داریم که بتواند از این پتانسیل موجود استفاده کند.

هافبک سابق پرسپولیس درباره پیش بینی دربی نیز یادآور شد: واقعا نمی توان دربی را پیش بینی کرد. شاید الان عده ای می گویند پرسپولیس سرآمد است و اختلاف 2 امتیازی استقلال را بیشتر تحت فشار قرار می دهد. ممکن است عده ای دیگر بگویند شرایط استقلال بهتر است یا اینکه خیلی ها معتقدند این دربی مساوی می شود چون هر دو تیم از شرایط بازی رسمی فاصله گرفته اند اما در واقع همه این مسائل فقط حرف است. تجربه نشان می‌دهد که گاهی تیم ضعیف‌تر از انتهای جدول موفق می‌شود تیم بهتری را که همه فکر می‌کنند برنده دربی است، شکست دهد. به همین دلیل است که می گویم این دیدار قابل پیش بینی نیست.

از فرزاد آشوبی پرسیدیم که آیا خاطره جالبی از دربی دارد یا خیر که گفت: راستش جالب ترین خاطره یا درسی که از سرمربی ام گرفتم مربوط به همان دربی است که با گل دیرهنگام مهرداد اولادی استقلال را شکست دادیم. در آن زمان مصطفی دنیزلی سرمربی پرسپولیس بود. صبح روز بازی ام، بعد از صبحانه، سیبی را در دست گرفته بودم و گاز می گرفتم که دیدم دنیزلی با عصبانیت مرا صدا می کند. او در مورد خوردن یک سیب سر و صدای زیادی به پا کرد و من فکر کردم که خوردن یک سیب در روز مسابقه ممکن است بد باشد! اما اینطوری نبود منظور سرمربی ما این بود که فوتبالیست نباید در جمع سیب گاز بگیرد و من آن روز از آقای دنیزلی درس بزرگی گرفتم.

دیدگاهتان را بنویسید