توان موشکی ایران غرب را تحت فشار قرار می دهد/ اهرم های زیادی برای تأثیرگذاری بر مذاکرات داریم

ساعت: 12:03
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۴
کد خبر: 1794789

یک کارشناس مسائل بین الملل گفت توان موشکی ایران غرب را تحت فشار قرار داده است. وی گفت: ایران ابزارها و اهرم های فشار زیادی دارد که می تواند این اهرم های فشار را در مذاکرات قرار دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید مصطفی خوش‌چشم، کارشناس مسائل بین‌الملل درباره فضا، نتایج و حواشی مذاکرات وین، گفت: همه تحریم‌ها را بردارید.

وی افزود: آنها می خواستند به برجام برگردند و بیشترین امتیازات را از ما بگیرند و بخش کوچکی از تحریم ها را برداشته و بدون کاهش فشار حداکثری از سوی آمریکا یا کاهش فشار اقتصادی از سوی آمریکا، اما بر اساس استراتژی و با ابتکار مبتکران این استراتژی و رئیس تیم مذاکره کننده آقای باقری کنی در دور هفتم مذاکرات موفق شدیم در وهله اول غرب را غافلگیر کنیم.

این کارشناس مسائل بین الملل نتیجه استراتژی تیم مذاکره کننده را این بود که ایران به اتهام فرار از گفت وگو و دیپلماسی، نقش فعال و وادار به واکنش نشان دهد.

هیچ ابزار فشار دیگری برای کشور غربی به رهبری آمریکا باقی نمانده است، بنابراین ارتش اعتبار خود را از دست داده است و تهدیدهای آمریکا و اسرائیل ایران را مجبور به عقب نشینی نمی کند.»

وی با اشاره به اینکه کشور غربی تمامی تحریم هایی را که می توانست علیه ایران اعمال کند تا کنون اجرا کرده و چاره ای برای آنها باقی نمانده است، خاطرنشان کرد: تصمیم طرف آمریکایی بازگشت به مذاکرات است، اما باید تلاش کرد تا با آن همکاری کند. جو از شر این بازی خلاص شوید

غرب پس از استفاده از ابزار دعوای تبلیغاتی، ایجاد بن بست و بازی های پلیسی خوب و بد توسط اسرائیل و سه کشور اروپایی، نتوانست بازی را تغییر دهد و مجبور شد مبنای همان ابتکار طرف ایرانی قرار گیرد. پروژه های ارسال شده توسط ایران برای بازی.

این کارشناس بین الملل درباره تفاوت پروژه ها با پروژه های قبلی بیان کرد: این پروژه های جدید با پروژه دور ششم وین متفاوت بود. نکاتی از بردجام و فرجامی بود که تیم ایرانی در پروژه جدید آن ها را حذف یا اصلاح کرد.

وی افزود: موارد زیادی در زمینه لغو تحریم ها وجود داشته که جای خالی آنها خالی بوده و به این نتیجه نرسیده اند که در این پروژه جدید طرف ایرانی به صراحت خواسته های خود را برای لغو همه تحریم ها اعلام کرده است. بعد و بعد از پایان.» تا طرف غربی را مجبور به عقب نشینی کند.

وی گفت: البته این آغاز است و اوج مذاکرات در ماه های آینده خواهد بود. ما طرف غربی را قبول داریم.

کارشناس بین الملل رفتار جنجالی رسانه های غربی گفت: اگرچه کشورهای آمریکایی و اروپایی برای اینکه چهره یک بازیگر شکست خورده را به نمایش نگذارند، گاهی با طراحی و گاهی با تبلیغات، از زیر این تصویر و ادعا خارج می شوند. و پیروزی ایران بزرگ نیست، اما آنچه در تبلیغات آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها که دروغ هم هستند، مهم نیست.

وی ادامه داد: مهم احقاق حقوق مردم ایران و واقعیت سرزمین است. در این دوره ابتدایی تیم ایران به پیروزی بسیار خوبی دست یافت که البته راه بسیار زیادی رو به جلو است که امیدواریم طرف ایرانی با آمادگی بیشتر به آن ادامه دهد و در نهایت تمامی تحریم های آمریکا در محل برداشته شد و بررسی شود. آیا تضمین های مربوطه از غرب دریافت شده و نتایج خوبی در حوزه خسارت حاصل شده است.

هوش چسمه در پایان با بیان اینکه طرف ایرانی مصر است، باید شرایط نظام فراهم شود، افزود: طرف غربی چه از نظر طرح منطقه ای، چه مذاکره و چه رویارویی با قدرت موشکی ما تحت فشار است. ایران ابزار و اهرم های فشار زیادی دارد که می تواند این اهرم های فشار را وارد بازی کند.

انتهای پیام/ ک

منبع: سازمان بسیج

دیدگاهتان را بنویسید