دولت سیزدهم موفق شد اتاق فکر اصلاح مردم را تحت فشار قرار دهد/ تسریع حمله دشمن به یارانه معیشتی به دیوار برخورد کرد


ساعت: 12:28
تاریخ انتشار: 91/02/24
کد خبر: 1838689

حسین امیدیان گفت: دولت در صدد حذف ارز ترجیحی و توزیع یارانه بین مردم برای جلوگیری از سوء استفاده از آن است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیدیان کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با تیتریک با بیان اینکه جریان انقلابی حد وسط مردم و حاکمیت بود، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند در جهاد هرکسی می تواند بر خلاف چراغ های اطرافش باشد.

امیدیان افزود: افزایش دو برابری نرخ ارز اقدام اشتباهی بود و زمینه فساد را فراهم کرد. از آنجایی که اختلاف قیمت بازار خودرو با کارخانه منجر به سرقت چند هزار میلیاردی شد، عدم حذف ارز و مدیریت تامین اقلام اساسی در شرایط تحریم اقدام خوبی است.

وی گفت: حذف نشدن ارز ترجیحی الزاماتی دارد که متاسفانه نداریم، نظارت بر کالاهای اصلی از جمله دام سخت است و تجربه نشان می دهد که ناظران نمی توانند این کار را انجام دهند، بنابراین باید شکاف قیمتی را کاهش دهیم.

امیدیان افزود: دولت برای جلوگیری از سوء استفاده از ارز ترجیحی سعی در رفع آن و اعطای یارانه به مردم دارد. قبلاً عده‌ای از طرف حیوانات ارز دریافت می‌کردند و لوازم آرایشی وارد می‌کردند، بنابراین کشاورزان مجبور به کشتن زنان می‌شدند.»

وی با اشاره به اینکه اغتشاش برخی غیرقابل قبول است، گفت: یارانه واریز شده به حساب مردم باید از ماه آینده برداشت می شد اما امکان برداشت وجود داشت زیرا جامعه زیر آتش و فشار رسانه ای قرار داشت و مورد آزار و اذیت قرار گرفت. “.

امیدیان افزود: به نظر می رسد دولت برای خنثی سازی بحران به دلیل افزایش قیمت نفت و پول های آزاد شده بودجه ای را کنار گذاشته است که یارانه فعلی موثرتر از یارانه سپرده های دولت های قبلی است که به دنبال پوشش شکاف قیمت ارز ترجیحی بوده است. “

وی با اشاره به اینکه تسریع حمله دشمن به دیوار اصابت کرد و باید به مردم اطمینان خاطر داد، گفت: با وجود اینکه در کشور شاهد فشار اقتصادی و عملیات بزرگی هستیم اما کمبود کالا و در صورت نیاز بسته معیشتی نداریم. برای حمایت از مردم می آید.

امیدیان گفت: دولت روحانی 8 سال فرصت داشت اما امروز اتاق فکر اصلاحات آنقدر به مردم فشار آورده که یک سال هم به آیت الله رئیسی فرصت نمی دهند. .

وی با اشاره به اینکه دولت روحانی از محاسبات معنوی دولت سیزدهم یعنی توافق شانگهای و خرید نفت از شرق یا مکش سلطه طلبانه از غرب به شرق اطلاعی نداشت، گفت: بده.

امیدیان با تاکید بر اینکه در ماه های آینده شاهد تورم معکوس خواهیم بود، افزود: گفت و گو و حضور آیت الله رئیسی در بین مردم در اجرای طرح موثر بود، مردم بدانند که این دولت با فعال سازی شرکت های غیرفعال، 500 هزار نفر را جذب کرده است. .



انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید