یارانه ها را طوری اصلاح کنید که مردم تحت فشار نباشند


ساعت: 15:22
تاریخ انتشار: 1401/02/21
کد خبر: 1838091

دبیر هیات امنا گفت: کارکنان باید با مطالعات عمیق برای اجرای اصلاح یارانه ها برنامه ریزی کنند تا مردم با مشکل و فشار مواجه نشوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شورای نگهبان، آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه شورای نگهبان با تسلیت سالروز تخریب بارگاه ملکوتی ائمه بقیع توسط وهابی ها وی گفت: حدود 100 سال پیش در روز هشتم ماه شوال سال 1344. هابیون تندروها حرم چهار امام شیعه را در بقیع تخریب کردند و در تاریخ شهرت یافتند.

وی افزود: در این روز قبرستان بقیع با فتوای 15 مفتی مدینه مبنی بر ممنوعیت ساختن قبور بر روی قبور به زمینی مسطح تبدیل شده است و اکنون قبور ائمه (ع) تنها با تابلوهای خاص مشخص شده و تاکنون تلاش برای ساختن حتی یک سایبان در این مکان کارساز نبود.

دبیر شورای نگهبان گفت: در قبرستان بقیع که در واقع بهشت ​​زمینی است، علاوه بر قبور چهار امام شیعیان مقبره هایی وجود دارد.

آیت الله جنتی گفت: نکته اینجاست که جریان تکفیر وهابیت با درک نادرست مفاهیم دین مبین اسلام، یاران به زیارت مزار بزرگان مشرف می شوند و برای آنها طلب رحمت می کنند و برای خود نیز طلب رحمت می کنند، اما به خودی خود ابزار اطلاعات انگلیس و آمریکاست و از این بت های زنده که مصداق واقعی شرک هستند اطاعت و پرستش کرد.

وی با بیان اینکه تخریب بقیع توسط وهابی های تندرو تضییع حقوق مسلمانان و شیعیان است، پیشنهاد داد: موضوع از طریق جلسات علمی و حقوقی بررسی و ابعاد جنایت را تبیین و در عرصه بین المللی اقدامات قانونی انجام شود.

دبیر شورای نگهبان با تاکید بر اینکه وهابی های تندرو معتقدند این گونه اقدامات جاهلانه می تواند از نفوذ صاحبان این امامزاده ها جلوگیری کند، گفت: نشانه های این اتفاق مبارک اکنون نمایان است.

آیت الله جنتی با تاکید بر اینکه باید تا حد امکان تلاش کنیم تا سوءتفاهمات عربستان و ایران که اشتراکات فراوانی دارد، برطرف کنیم، گفت: بسیاری از اختلافات قابل حل است؛ اما در صورت عدم وجود اختلافات بین ایران و عربستان سعودی، می توان این سوء تفاهم ها را حل کرد. زیرا در بسیاری از موارد مانند ایمان به خداوند متعال، پیامبر اسلام (ص)، قبله و موارد دیگر، تفاوتی بین ما و عربستان نیست.

وی گفت: دشمنان اسلام، دشمنان مردم مسلمان ایران و عربستان سعودی نیز هستند.


مسئولان باید اصلاح یارانه ها را به گونه ای اجرا کنند که مردم با مشکل و فشار مواجه نشوند

دبیر هیات امنا در ادامه سخنان خود به موضوع اصلاح نظام اقتصادی کشور به ویژه در حوزه یارانه ها اشاره کرد و گفت: تعدیل شود.

آیت الله جنتی تاکید کرد: اکنون که دولت برای انجام این مهم تلاش کرده است، همانطور که مقام معظم رهبری (مدظله) فرمودند، همه باید دولت را در این مهم همراهی کنند تا مشکلات اقتصادی کشور کاهش یابد.

وی با بیان اینکه مردم شریف ایران نشان داده اند از اقدامات مبتنی بر عدالت و صداقت حمایت می کنند و تاریخ انقلاب نشان داده است که در این راه سختی های زیادی را متحمل شده اند. از طرفی طوری برنامه ریزی کنید که مردم دچار مشکل و فشار نشوند.

دبیر هیات امنا، قوای سه گانه و سایر نهادهای مسئول را به هماهنگی کامل برای اجرای دقیق و نظارت کامل بر این جریان مهم اصلاحی اقتصادی دعوت کرد و تاکید کرد: باید با هماهنگی ها و تدابیر لازم از سوء استفاده سودجویان جلوگیری شود. زیرا اگر اجرای این برنامه با نظارت و کنترل دقیق همراه نباشد با مشکل مواجه خواهد شد.

آیت الله جنتی خواستار اطلاع رسانی دقیق، به موقع و جامع در این زمینه برای جلوگیری از فضاسازی و سردرگمی دشمنان شد و گفت: دولت باید از ظرفیت رسانه های کشور در این زمینه و همچنین رسانه ها و صاحبان قلم استفاده کند. با همفکری دولت تدبیر و امید از حسن اجرای این تصمیم مهم و حیاتی حمایت می کنند.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید