ادعای جنجالی پرسپولیس برای تبدیل شدن به قهرمان استقلال

ادعای جنجالی پرسپولیس برای تبدیل شدن به قهرمان استقلال

مدافع سابق تیم ملی و پرسپولیس ضمن انتقاد مجدد از نحوه برگزاری سوپرجام گفت: سال ها این فوتبال را بازی کردم و لژیونر هم بودم. برد و باخت های زیادی دیده ام و از باخت نمی ترسم چون وقتی برنده می شوم دست و پایم را از دست نمی دهم. اما آنچه در سوپر بول دیدم منصفانه نبود.

وی ادامه داد: سوپربول عادلانه برگزار نشد و این را با مدرک می گویم. دوستان ابتدا سعی کردند سوپرجام را در ورزشگاه آزادی تهران برگزار کنند اما وقتی با اعتراض به حق نساجی مازندران مواجه شدند ورزشگاه های متعددی را معرفی کردند اما در نهایت کرمان و ورزشگاه باهنر معرفی شدند. لازم به ذکر است که باشگاه استقلال 2 روز قبل از ارائه مفصل در ورزشگاه میزبان از انتخابی کرمان اطلاع داشت و هتل خود را نیز رزرو کرده بود اما نساجی اطلاعی نداشت.

محمدرضا مهدوی افزود: نمی‌دانید مسئولان باشگاه ما چقدر برای یافتن هتل جنگیدند اما در نهایت موفق شدند هتل مناسبی پیدا کنند. امضا شد که تنها 20 هوادار می توانند به عنوان مهمان دو تیم به ورزشگاه بیاورند. یعنی هیچ تیمی با بیش از این تعداد تماشاگر اجازه ورود به ورزشگاه را نداشت اما با شروع مسابقه ناگهان شاهد ورود 2000 هوادار استقلالی به ورزشگاه شهید باهنر بودیم. انگار این بازی در ورزشگاه آزادی برگزار شد. بارها به مسئولان لیگ و مسئولان مسابقات اعتراض کردیم، اما آنها به جای اجرای قانون، تسلیم شدند تا تیم حریف با حضور تماشاگران خود بازی را انجام دهد.

وی تاکید کرد: انتظار ما این بود که قانون رعایت شود. اگر قرار بود سوپربول بدون تماشاگر باشد، دوستان نباید به تماشاگران اجازه ورود به استادیوم را می دادند. این رفتار و بی توجهی بی توجهی به حقوق نساجی مازندران و خود ظلم بود. اگر تماشاگر بود می توانستیم تماشاگران مازندرانی را به کرمان ببریم اما می خواستیم تا زمانی که همه شرایط برای قهرمانی استقلال در بی قانونی کامل فراهم شود، قانون را رعایت کنیم.

محمدرضا مهدوی با اشاره به گلی که نساجی مازندران به ثمر رساند، یادآور شد: متاسفانه با 10 بازیکن گل خوردیم! ایوب کلانتری مصدوم شد و ارسلان مطهری دستیار او بود. اگر ایوب در زمین می ماند یا فرصت تعویض داشتیم قطعا آن گل را نمی زدیم اما بدشانسی اجازه نداد. ایوب زمین را ترک کرد، می خواستیم تعویض کنیم که بازی از سر گرفته شد و تیم حریف از روی ضربه ایستگاهی به گل رسید! این یکی از بدبختی های تیم ما بود.

مربی نساجی مازندران نیز با تمجید از عملکرد بازیکنان این تیم خاطرنشان کرد: انصافا بچه ها سنگ تمام گذاشتند. ای کاش علیرضا حقیقی را در رختکن می دیدی، مصدوم و خون آلود بود، اما همه دیدند که چه دروازه بان بزرگ و باکلاسی است. بچه های ما در دفاع، هافبک و حمله عالی بازی کردند. موقعیت تک به تک خوبی داشتیم که متاسفانه تبدیل به گل نشد اما کریم اسلامی گل هایی زد یا حرکاتی انجام داد که شاید کمتر مهاجمی در ایران توانایی انجام آن را داشته باشد. این بچه ها با جان و دل بازی می کردند و ناراحتی من از تبعیض ها و بی عدالتی ها بود. الان هم می گویم این قهرمانی پر برکت استقلال است اما آرزو می کنم همه چیز در شرایط مساوی برگزار شود.

مهدوی افزود: قبل از بازی سوپرجام حمید مطهری سرمربی نساجی مازندران که شجاعانه یکی از فنی ترین و با اخلاق ترین مربیان کشور است سخنان زیبایی ایراد کرد. وی گفت: میزبان سوپرجام باید بر اساس قرعه کشی انتخاب شود و در صورت پیروزی استقلال در ورزشگاه آزادی تهران بازی کنیم. اگر نساجی مازندران برنده قرعه کشی شود، سوپرجام در ورزشگاه شهید وطنی برگزار می شود، چون وقتی باید بازی بدون تماشاگر برگزار شود، چه اهمیتی دارد که کجا باشد؟ ضمن اینکه چمن ورزشگاه شهید وطنی هم مناسب است و تفاوت چندانی با آزادی تهران ندارد اما دوستان 2 روز زودتر از نساجی استقلالی کرمان را انتخاب کردند و از محل برگزاری سوپرجام مطلع شدند و در نهایت برگزار شد. بازی با 2 هزار تماشاگر استقلالی. این رفتارهای مغرضانه همه ما و طرفداران نساجی مازندران را نگران کرد. اما نساجی مازندران مقابل استقلال خیلی با برنامه بازی کرد و به همه چیز فکر کرده بودیم جز نحوه بازی و باز هم به همه بازیکنان و مسئولان و مدیران باشگاه خسته نباشید می گویم. همه برای انجام یک بازی خوب مقابل استقلال زحمت کشیدند و جا دارد از همه هوادارانی که در این دو روز با پیام های محبت آمیز خود روحیه تازه ای به ما دادند تشکر کنم.

محمدرضا مهدوی در خصوص قضاوت سوپرجام گفت: دکتر بیژن حیدری و تیم داوری قضاوت بسیار خوبی داشتند و جایی برای شایعات باقی نگذاشتند. تنها موضوعی که ما به آن اعتراض نکردیم داوری بازی بود که تنها بخش عادلانه این مسابقه بود. به بیژن حیدری و دستیارانش و همچنین منصوریان داور چهارم خسته نباشید می گویم چون قضاوت آنها تاثیری در نتیجه بازی نداشت.

دیدگاهتان را بنویسید