ماجرای پرسپولیس که تبدیل به بازیکن جنجالی استقلال شد. آیا یحیی در خطر است؟

ماجرای پرسپولیس که تبدیل به بازیکن جنجالی استقلال شد.  آیا یحیی در خطر است؟

با نزدیک شدن به فصل نقل و انتقالات زمستانی، بازار شایعات برای بازیکنان مختلف داغ است. در این بین بی ثباتی نسبی خط دفاع و دروازه قرمزها احتمال حضور دروازه بان جدیدی در پرسپولیس را بالا برد.

به طور خاص، 2 گزینه جدی ذکر شده است. یکی پیام نیازمندی که در پرتغال مستقر شده و در پورتیموننسه به او فرصت چندانی داده نمی شود، دیگری رشید مظاهری که کم کم رکورد غیبت تیم از لیست 18 نفره استقلال را می شکند!

پیام لژیونر است، قرارداد محکمی دارد و جذب او آسان به نظر نمی رسد، پس شاید رشید مظاهری گزینه مقرون به صرفه تری باشد. با این حال، سوال کلیدی این است که آیا استخدام معترضان برای قرمزها کارساز است؟

قبل از هر تحلیل دیگری ابتدا باید ارزیابی کرد که آیا باشگاه استقلال از صدور رضایتنامه رشید مظاهری برای پرسپولیس راضی است یا خیر؟

تفاوت آبی ها و رشید هر چه باشد طبیعتاً باشگاه نمی خواهد ملی پوش سابق را به راحتی به رقیب سنتی بدهد.

حتی اگر یک درصد از معترضان به پرسپولیس بروند و موفق شوند، مدیران استقلال برای چنین انتقالی تحت فشار زیادی خواهند بود. پس مطمئن باشید باشگاه در این مورد وسواس خواهد داشت. با این حال مظاهری قراردادش را با آبی ها تمدید کرده و استقلال باید درباره او تصمیم بگیرد.

شاید قبل از مشکلات فنی باید به تاریخچه رشید مظاهری از منظر انضباطی نگاه کرد. سوال اینجاست که مساحری با دو تیم هوادار قبلی خود چه کرده است؟ تصویری که این دو تجربه در ذهن مخاطب شکل می گیرد، آینده احتمالی او در پرسپولیس را قابل پیش بینی می کند.

مشاهری در پایان حضورش در تراکتورسازی با این تیم مشکل داشت. محمدرضا اکبری که به تازگی بهبود یافته بود تا زمانی که از همراهی تیمش در فینال جام حذفی خودداری کرد، در خانه بود. او تراکتور را با ناراحتی شدید در تبریز ترک کرد.

مظاهری به صورت یک طرفه قرارداد خود را فسخ کرده بود و این موضوع مدت هاست که در قانون قانونی مطرح شده است. استقلال رشید با اعضای کادرفنی از جمله محمود فکری و سعید عزیزیان هم مشکل داشت.

او بعداً به مرز جدایی از این تیم رسید و سپس به سبک تراکتورسازی از همراهی استقلال در مهم ترین دیدار فصل یعنی بازی آسیایی با الهلال عربستان خودداری کرد. با این اوصاف انتظار داری که رشید در صورت پرسپولیسی شدن در این تیم چه کند؟

مساحری البته دروازه بان بدی نیست اما در فرم فعلی چقدر با حامد لاک فاصله دارد؟ رشید مدت هاست که به اردوی تیم ملی دعوت نشده است. او در زمان محمود فکری و فرهاد مجیدی هم به دلایل فنی نیمکت نشین شد، بنابراین پرسپولیسی ها با وجود تمام مشکلات حاشیه ای و حاشیه ای باید ابتدا ارزیابی کنند و ببینند جذب آنها از نظر فنی به صرفه است یا خیر.

یکی از جستجوهای گوگل برای رشید مظاهری همچنان ماجرای جنجالی او در برابر پرسپولیس است. همان چیزی که رشید در مدت حضورش در تراکتورسازی در حمایت از حمله احسان حاجفی به قرمزها منتشر کرد، نوشت: به هر حال یادآور شدیم که اگر قرمزها دنبال رشید هستند، می دانند چه بازیکنی می گیرند!

دیدگاهتان را بنویسید