ارائه گزینه های ممکن برای جایگزینی Sapinto

اگرچه مدیران استقلال در مورد آینده ریکاردو ساپینتو اظهار نظر رسمی نکرده اند، اما گفته می شود سرمربی پرتغالی دوران حضورش در ایران را به پایان رسانده و آبی ها برای هفتمین فصل متوالی سرمربی متفاوتی را روی نیمکت خواهند دید.

در حال حاضر تمدید با ریکاردو ساپینتو که او نیز گزینه بالقوه ای محسوب می شود، می تواند یکی از برنامه های مدیران باشگاه باشد، اما به نظر می رسد باشگاه تمایل زیادی برای حفظ او ندارد. جدای از شکست از پرسپولیس، اتفاقات پیرامون دربی باعث شد آبی ها علاقه خاصی به حفظ سرمربی پرتغال نداشته باشند.

* سناریوی استقلال برای عبور از ساپینتو؟

مربی خارجی: استقلال می تواند یک مربی خارجی دیگر با رزومه جایگزین ساپینتو کند. اما اگر مدیران باشگاه چنین برنامه ای دارند، باید خیلی زود و قبل از از دست دادن زمان برای آماده سازی پیش فصل و ترکیب، با مربی مورد نظر به توافق برسند. طبیعی است که نام هیچ مربی خارجی به میان نمی آید و امکانات استقلال در این زمینه نامحدود است.

ارائه گزینه های ممکن برای جایگزینی Sapinto

سرمربی ایران: اگر مدیران استقلال بخواهند دوباره نیمکت تیمشان را به یک سرمربی ایرانی بسپارند، شاید گزینه های زیادی پیش رویشان نباشد. جواد نکونام در این مرحله به همراه علیرضا منصوریان و سید مهدی رحمتی می توانند سه گزینه مدیران باشند.

نکونام چند ماهی است که سکوت و استراحت را ترجیح می دهد و از هیاهوی فوتبال دور است. علیرضا منصوریان که اکنون هدایت فولاد را برعهده دارد مشکلی برای جدایی از این تیم و بازگشت به نیمکت استقلال ندارد. به این لیست باید نام سیدمهدی رحمتی را هم اضافه کرد که قطعا از ابتدای دوران مربیگری یکی از اهداف او بوده است.

ارائه گزینه های ممکن برای جایگزینی Sapinto

نتیجه: استقلال در این فصل با مشکلات مالی بزرگی دست و پنجه نرم کرد و هنوز نتوانسته از این مخمصه خارج شود. با توجه به بدهی های باقی مانده از لیگ بیست و دوم، دور از ذهن نیست در صورت جدایی نهایی ساپینتو، سرمربی ایرانی هدایت آبی ها را در لیگ بعدی بر عهده بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید