ارتفاعات کرمانشاه سفید پوش نخستین برف پاییزی شدند

ارتفاعات اطراف شهر در آخرین روز از آبان ماه با بارش نخستین برف پاییزی سفید پوش شد.


به گزارش

خبرگزاری موج

کرمانشاه

، بارش برف به دنبال ورود یک سامانه بارش زا که از روز دوشنبه هفته جاری وارد استان کرمانشاه شده است، صورت گرفت که نویدبخش سال آبی پربارشی را در این استان می دهد.

بارش برف متاثر از  ورود سامانه بارشی به استان کرمانشاه که با بارش های خوبی نیز همراه بوده است موجب افت ناگهانی دمای هوا به ویژه در مناطق سردسیر استان شده و مردم را به استفاده از وسایل گرمازا و پوشاک زمستانی وادار کرد.

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: سامانه بارشی حاکم بر جو منطقه، تا روز سه شنبه، ضمن کاهش محسوس دمای هوا، به تناوب سبب بارندگی همراه با وزش باد نسبتاً شدید، رعدوبرق و احتمالاً رگبار پراکنده تگرگ در سطح استان خواهد شد.

سعید قاسمی با بیان اینکه کمینه دمای هوا در مناطق کوهستانی و سردسیر استان در روز چهارشنبه به زیر صفر می‌رسد افزود: بارش ها علاوه بر ارتفاعات، احتمالاً در گردنه های سردسیر و برخی نواحی شمالی نیز به شکل رگبار برف بوده است.

وی ادامه داد: با خروج این سامانه، پیش بینی می شود؛ دمای هوا در بامداد چهارشنبه، در نقاط معتدل و سرد، به ۱ تا ۴ درجه سلسیوس زیر صفر کاهش یابد.

قاسمی افزود: دمای هوا در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، در غالب نقاط استان، به آرامی افزایش می یابد، در روز جمعه به طور مختصر کاهش خواهد یافت




آیا این خبر مفید بود؟



دیدگاهتان را بنویسید