ادامه آلودگی هوای تهران تا شنبه/ احتمال بارش برف و کولاک در ارتفاعات

ادامه آلودگی هوای تهران تا شنبه/ احتمال بارش برف و کولاک در ارتفاعات

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی این استان با آلودگی هوا تا روز شنبه و احتمال بارش برف و کولاک در نقاط بالاتر پیش بینی می شود.

بر اساس بررسی نقشه‌های هواشناسی، تصاویر ماهواره‌ای و خروجی مدل‌های پیش‌بینی عددی، تا روز شنبه (۸ بهمن) با توجه به تداوم پایداری نسبی جو، عدم وزش باد قابل توجه، حفظ هوای سرد و مرطوب، در مناطق پر تردد، پرجمعیت و صنعتی استان تجمع آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود، اما به دلیل عبور امواج متوسط ​​کوتاه تر در این مدت، احتمال بارش پراکنده برف در کوهستان ها و ابری شدن هوا وجود دارد. پس از چند ساعت در استان انتظار می رود.

احتمال بارش پراکنده برای جمعه (هفتم از باخمن) وجود دارد.

از اواخر روز شنبه با وقفه در سامانه بارشی، در مرکز، در نقاط همراه با برف و همچنین در نیمه شمالی برف و در مناطق مرتفع بارش برف همراه با مه و در نقاطی همراه با مه خواهد بود. کولاک ها

بیشترین بارندگی در اواخر شنبه تا یکشنبه صبح و اواخر دوشنبه و صبح سه شنبه (8 تا 11 بهمن) پیش بینی می شود.

با توجه به فعالیت سامانه بارشی مذکور و وزش باد در استان، از روز یکشنبه بهبود کیفیت هوا و آلاینده های هوا پیش بینی می شود.

در روزهای شنبه و یکشنبه دمای هوا بین 3 تا 6 درجه افزایش می یابد.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، فیروزکوه با حداقل دمای 15- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در 24 ساعت گذشته گزارش شد.

آسمان تهران فردا (هفتم بهمن ماه) نیمه ابری تا نیمه ابری همراه با غبار محلی با احتمال بارش پراکنده باران و در بعدازظهر با کمینه دمای -1 درجه و حداکثر دمای 5 درجه کاهش ابر خواهد داشت. درجه سانتی گراد و در روز شنبه (8 باخمن) صاف تا نیمه ابری و غبارآلود خواهد بود. به صورت محلی ابری تدریجی گاهی وزش باد و غبارآلود در ساعات جداگانه با حداقل دمای یک و حداکثر 7 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید