برف ارتفاعات استان اردبیل را فرا گرفت

برف ارتفاعات استان اردبیل را فرا گرفت

روز جدید سیاوش محمدی مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: با ورود سامانه سرد و بارانی به منطقه، برف پاییزی در ارتفاعات کوه سبلان آغاز شده است و هم اکنون شاهد بارش برف پاییزی به ویژه در ارتفاعات سبلان هستیم. کوهستان.

سیاوش محمدی اظهار داشت: با ورود سامانه سرد و بارشی به منطقه، برف پاییزی در ارتفاعات کوه سبلان آغاز شده و در حال حاضر شاهد بارش برف پاییزی به ویژه در ارتفاعات کوه سبلان هستیم و با توجه به اینکه فعال بوده است. در استان در 48 ساعت گذشته بیشترین بارندگی در شهرستان های نیر و سرعین با 32 میلی متر گزارش شده است.

وی بیان کرد: وضعیت ناپایدار جوی تا 12 آبان ماه ادامه دارد و در این زمینه هوای نسبتا سرد با وزش باد شدید و بارش شدید باران در مناطقی از استان ادامه خواهد داشت و با توجه به اینکه از امروز دمای هوا چندین درجه افزایش می یابد. در شب و اوایل صبح دمای هوا در مناطق مرکزی و جنوبی منطقه کاهش می یابد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل ادامه داد: شرایط جوی نسبتاً پایدار در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در استان اردبیل حاکم خواهد بود و آسمان استان در بیشتر اوقات صاف تا نیمه ابری همراه با وزش باد گاهی اوقات پیش بینی می شود.

محمدی بیان کرد: بر اساس نقشه های هواشناسی تا بعدازظهر سه شنبه شرایط جوی همچنان ناپایدار است و با تداوم هوای نسبتاً سرد گاهی همراه با وزش باد شدید، در برخی مناطق در طول شبانه روز بارش باران پیش بینی می شود.

وی تصریح کرد: از فردا در اواسط روز دمای هوا چندین درجه افزایش می یابد. اما در شب و اوایل صبح افت دما (به ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی استان) محسوس خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل ادامه داد: در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه شرایط جوی نسبتاً پایدار و آسمان استان صاف تا نیمه ابری و گاهی وزش باد پیش بینی می شود.

محمدی افزود: در 48 ساعت گذشته علاوه بر کاهش محسوس دمای هوا، در تمامی مناطق استان بارندگی و در ارتفاعات سبلان برف بارید.

دیدگاهتان را بنویسید