اردوی جام جهانی فوتبال ایران و انگلیس در سایه اولین بازی / ترس در اردوی سه شیرها، امید در اردوی جنوب


ساعت: 08:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۲۹
کد خبر: 1912208

آخرین اخبار از اردوی ایران و انگلیس در دوحه نشان می دهد که شرایط دو تیم کاملا تحت الشعاع بازی فردا قرار گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دیدار ایران و انگلیس اولین بازی این گروه است ب جام جهانی فردا برگزار می شود. اهمیت این دیدار برای هر دو تیم دوچندان است زیرا جام حذفی برای هر دو تیم با این دیدار آغاز می شود و نتیجه آن تاثیر مهمی در خوش شانسی هر دو تیم به خصوص ایران خواهد داشت. روی کاغذ، انگلیس دست بالا را دارد و با تیمی پر ستاره مدعی جام محسوب می شود، اما همیشه یک قانون نانوشته در فوتبال وجود دارد که می گوید بازی رفت همیشه سخت ترین بازی است و این قانون هرگز استثنا نبوده است. این بدان معناست که به همان اندازه که این بازی برای ما سخت خواهد بود، به همان اندازه برای انگلیس سخت خواهد بود و بنابراین نمی توان سه شیرها را پیش از بازی برنده قطعی دانست.

اردوی ایران و تیم ملی انگلیس کاملا متاثر از این دیدار است. آخرین اخبار از وضعیت دو تیم نشان می دهد که به همان اندازه که در اردوی ایران همه چیز تحت کنترل و آرام است، مشکلات پیش بینی نشده ای نیز در اردوی انگلیس وجود دارد که برای آنها ناخوشایند شده است. از مسائل زیست محیطی گرفته تا فنی.

کارلوس کی روش سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران برنامه تغذیه ای ویژه و سختگیرانه را برای بازیکنان اجرا می کند. یکی از ویژگی های سرمربی تیم ملی کنترل همه امور در اردو است و تغذیه یکی از مهم ترین مواردی است که کارلوس کی روش اصلا از آن غافل نمی شود. از قطر خبر می رسد که سرمربی تیم ملی مصرف فست فود و همبرگر را در کمپ به طور کلی ممنوع کرده است و علاوه بر این، ملی پوشان در روزهای بازی در هنگام ناهار مجاز به خوردن گوشت قرمز و کباب نیستند. چون اسید معده را افزایش می دهد بدنشان بلند می شود

ملی پوشان باید در آخرین وعده های غذایی خود از غذاهایی مانند ماکارونی، مرغ کبابی و پوره سیب زمینی بیش از هر بازی استفاده کنند اما پس از پایان بازی ها رژیم پروتئینی ویژه ای برای آنها در نظر گرفته شده و مانعی برای مصرف گوشت قرمز وجود نخواهد داشت. .

در زمان دراگان اسکوچیچ داستانی منتشر شد مبنی بر اینکه برخی از اعضای تیم ملی در ساعات اولیه صبح همبرگر سفارش داده اند!

اسکان تیم ملی فوتبال کشورمان در هتل الریان قطر بوده و از فروردین ماه امسال که این هتل به عنوان اقامتگاه ملی پوشان انتخاب شد، به فدراسیون فوتبال ایران اعلام شد که تنها تعدادی از مورد نظر طبقات به تیم ملی ایران اختصاص داده می شود و بقیه طبقات در اختیار فیفا قرار می گیرد تا کارکنان خود را در آنجا مستقر کند.

البته تیم ملی امکانات ویژه ای مانند استخر، سونا، سالن بدنسازی، سالن آمفی تئاتر و رستوران دارد که کاملاً متعلق به خودش است و افراد دیگری اجازه استفاده از آنها را ندارند. اگرچه مسئولان فیفا نیز در هتل محل اقامت تیم ملی حضور دارند اما شرایط ویژه ای برای آنها اندیشیده شده است.

همچنین به مسئولان فیفا هشدار داده شده است که برای حفظ حریم خصوصی تیم ملی ایران، اجازه تردد در سه طبقه ای که برای کاروان ایران در نظر گرفته شده، ندارند و این تخلف برای آنها محسوب می شود.

علیرضا بیرانوند دروازه بان شماره یک ایران به مصاف انگلیس می رود. دروازه بانی که دومین جام جهانی خود را تجربه می کند. بیرو که در جام جهانی قبلی عملکرد درخشانی داشت و پنالتی کریستیانو رونالدو را مهار کرد، به شدت مورد توجه رسانه های انگلیسی قرار گرفت. توانایی هندبال بیرانوند و پرتاب های بلند او نقطه ای است که رسانه های انگلیسی روی آن مانور می دهند و او را تهدیدی بزرگ برای تیم ملی انگلیس می دانند. روزنامه دیلی میل با گزارشی از این بازی به بیرانوند اشاره کرد و نوشت: ماجرای علیرضا بیرانوند دروازه بان ایران شایسته تبدیل شدن به یک فیلم هالیوودی است. ماجرا از این قرار است که او با چوپانی، شستن ماشین، فروش پیتزا، نظافت خیابان ها و حتی مدتی بی خانمان بودن در تهران سعی کرد وارد فوتبال شود و به خانواده اش کمک کند.

بیرانوند در کودکی بازی ای به نام دال پران انجام می داد که در دورترین فاصله ها سنگ پرتاب می کرد، پرتاب هایی که در فوتبال به او کمک کرد.

نام بیرانوند 30 ساله برای ثبت طولانی ترین پرتاب فوتبال در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است. او در اکتبر 2016 در ورزشگاه آزادی تهران و در جریان بازی مقدماتی جام جهانی 2018 مقابل کره جنوبی، توپ را از محوطه جریمه به یک سوم پایانی زمین پرتاب کرد، پرتابی که مسافت 61 متر و 26 میلی متر را طی کرد.

گلزنی یک سلاح و یک تاکتیک در بازی با انگلیس است، اگرچه زیباترین نوع فوتبال نیست و با فوتبال مدرن فاصله دارد، اما می تواند در یک لحظه دفاع را به حمله تبدیل کند.

پیتر اشمایکل نیز شوت های از راه دور داشت و از این توانایی به خوبی برای منچستریونایتد استفاده کرد. به دلیل این خطر، مدافعان انگلیس باید در دیدار روز دوشنبه با ایران مراقب باشند.

گرت ساوت‌گیت از بازیکنانش می‌خواهد توپ را کنترل کنند و توپ‌ها را به صورت سانترهای بلند و پهن به محوطه جریمه ایران بفرستند، اما اگر بیرانوند یکی از آن سانترها را بزند، اگر بازیکنان انگلیسی در محوطه جریمه ایران باشند، فرصتی برای ارائه وجود دارد. یک ضد حمله بنابراین پرتاب های هیولایی بیرانوند می تواند حربه ای جدی برای ایران در دیدار روز دوشنبه مقابل انگلیس باشد.

ایران سد محکمی در خط دفاعی دارد و از این نظر می توان آنها را دست کم گرفت. بیرانوند در جام جهانی قبلی پنالتی کریستیانو رونالدو را مهار کرد. این اوج یک احساس فوق العاده برای او بود. جای تعجب نیست که اوایل امسال فیلمی به نام بیرو در ایران اکران شد که داستان این قهرمان ملی را روایت می کند.

ایران مقابل انگلیس تلاش می کند تا باخت را سخت کند اما آنها هم می خواهند گل بزنند. مهاجمان کی روش به دنبال توپ های بلند برای شکست دادن انگلیس در ضد حمله خواهند بود.

بازیکنان تیم ملی فوتبال انگلیس در هوای گرم شهر دوحه تمرین می کنند. دمای 33 درجه در شهر دوحه این سه شیر را هنگام ورود به دوحه شگفت زده کرد. انگلیسی ها چند روز پیش در سرما و باران در لیگ برتر جزیره بازی می کردند، حالا باید هوای خشک و گرم غیرعادی دوحه را تحمل کنند. رسانه های انگلیسی در تمرینات و پوشش خبری تیم ملی انگلیس به این مشکل اشاره کردند و اعلام کردند که این شرایط باعث می شود بازیکنان در طول روز به خصوص در هنگام تمرین آب زیادی بنوشند.

انگلیسی ها برای دور شدن از هیاهوی دوحه با صلاحدید گرت ساوتگیت سرمربی این تیم محل سکونت خود را به خارج از شهر منتقل کردند اما ظاهرا طبیعت وحشی قطر کمتر از شهر سر و صدا ندارد.!

شترهای بیابان های قطر که در نزدیکی هتل بریتانیا دیوانه شده اند و سروصدای آنها باعث شده شیرها راحت نخوابند! شترهایی که به صدای زنگ دار معروف هستند، در اقامتگاه مجلل سه شیر از آنها آسایش و آرامش یافته اند! البته این مشکل در روز اول با دخالت قطری ها حل شد.

تیم ملی فوتبال انگلیس اولین حریف ایران در جام جهانی 2022 قطر تمرینات خود را در ورزشگاه القری برگزار خواهد کرد. جامیز مدیسون در روزهای پایانی تمرین به طور کامل در تمرین حضور نداشت و مجبور شد در یکی از تمرینات تمرین را ترک کند. پس از دیدار انگلیس از قطر، مدیسون به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه زانو که در جریان پیروزی 2-0 لستر مقابل وستهم گرفت، نتوانست به طور کامل در تمرین شرکت کند.. این بازیکن در تلاش است تا به دیدار با ایران راه پیدا کند اما برای دومین روز متوالی تمرین انگلیس را از دست داد. ستاره لسترسیتی به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو بعید است در بازی اول انگلیس مقابل ایران به میدان برود.

انگلیس تا امروز باید تصمیم بگیرد که آیا مدیسون را به خانه بفرستد و جایگزینی بیاورد. اما در حال حاضر مشخص نیست که آیا آنها چنین اقدامات شدیدی را برنامه ریزی می کنند یا خیر.

از دیگر لحظات مهم این تمرین حضور کایل واکر بود. صحبت هایی مبنی بر اینکه ممکن است مدافع راست منچسترسیتی همراه با ایران در ایران حضور نداشته باشد، شنیده می شود، هرچند او امروز به همراه سایر بازیکنان حاضر شد و تمرینات خود را آغاز کرد. بازیکن سیتی 45 روز پیش در دیدار مقابل منچستریونایتد مصدوم شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت. واکر از آن روز برای سیتی بازی نکرد و بازگشت او به زمین تمرین باعث دلگرمی هواداران انگلیس شد.

واکر 32 ساله که امروز در تمرین انگلیس شرکت می کند، گمانه زنی ها را در مورد اینکه می تواند در بازی روز دوشنبه برابر ایران بازی کند، ایجاد کرد، اما ساوتگیت حضور این بازیکن در اولین بازی انگلیس مقابل ایران را رد کرد و اعلام کرد که برای واکر و در بازی مقابل به زمین بازخواهد گشت. ایران خیلی زوده

با این حال خود واکر مدعی است که به احتمال زیاد می تواند در دیدارهای بعدی سه شیرها به میدان برود و از این نظر مشکلی با تیم ملی کشورش نخواهد داشت.

به این ترتیب باید شاهد حضور کایران تریپیه کاپیتان تیم نیوکاسل در سمت راست خط دفاعی انگلیس در دیدار مقابل ایران باشیم.

سرمربی تیم ملی انگلیس قرار است از فیل فودن در بازی افتتاحیه جام جهانی مقابل ایران استفاده کند. فودن، مهاجم منچسترسیتی به عنوان یک مدعی اصلی و قدرتمند برای ترکیب اصلی انگلیس در ورزشگاه خلیفه و بازی سه شیرها مقابل ایران معرفی شده است.

ساوتگیت استعدادهای هجومی زیادی در اختیار دارد، اما هری کین و رحیم استرلینگ عملاً در ترکیب اصلی حضور خواهند داشت و دو موقعیت تهاجمی دیگر در تیم انگلیس باقی خواهند ماند. به جز فودن، بوکایو ساکا و میسون مونته نیز در تلاش هستند تا مقابل ایران در ترکیب اصلی قرار بگیرند.

فرم خوب فودن مقابل منچسترسیتی در این فصل نشان داد که ساوتگیت و دستیارش استیو هالند تحت تاثیر قرار گرفته اند و ستاره سیتی در میان بهترین بازیکنان انگلیس قرار دارد.

ستاره منچسترسیتی نقشی کلیدی در قطر ایفا خواهد کرد زیرا او تا اینجای فصل گرت ساوتگیت را تحت تاثیر قرار داده است.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی جالب ستاره تیم ملی از نتایج ایران در جام جهانی/ طارمی: آمریکا و ولز را شکست می دهیم!

کی روش: باید رویای 90 میلیون ایرانی در جام جهانی را محقق کنیم/ حقوق بشر با شروع مسابقات برای کسی مهم نیست!

دیدگاهتان را بنویسید