اروپایی ها زمستان سختی را پیش رو دارند


ساعت: 10:47
تاریخ ارسال: 1301/06/13
کد خبر: 1894914

کشورهای عضو اتحادیه اروپا به دلیل کمبود گاز در زمستان آینده با مشکلاتی مواجه خواهند شد و ما اقدامات فوری برای مقابله با کمبود گاز از جمله کاهش مصرف اتخاذ کرده ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سخنگوی اتحادیه اروپا در گفتگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی الجزیره گفت: کشورهای عضو اتحادیه اروپا در زمستان آینده به دلیل کمبود گاز با مشکلاتی مواجه خواهند شد. اقدامات فوری برای مقابله با کمبود گاز از جمله کاهش مصرف انجام داده ایم.

وی همچنین افزود که وزیران انرژی اتحادیه اروپا هفته آینده نشستی اضطراری برای بررسی بحران کمبود گاز برگزار خواهند کرد.

این مقام اروپایی تصریح کرد: در ماه های اخیر 21 میلیارد متر مکعب گاز از کشورهایی غیر از روسیه دریافت کرده ایم. ماه‌هاست که ما برای تنوع بخشیدن به منابع انرژی گام‌های فوری برداشته‌ایم و فرصت‌های پیش روی ما در این زمینه روشن است.

اظهارات سخنگوی اتحادیه اروپا در حالی است که ماگدالنا آندرسن، نخست وزیر سوئد روز گذشته در سخنرانی خود گفت: جنگ انرژی روسیه عواقب خطرناکی برای اروپا دارد و ثبات مالی ما را تهدید می کند.

وی افزود: ما با احتمال زمستان جنگی مواجه هستیم و در صورت عدم اقدام ممکن است با ناآرامی های خطرناکی در کشورهای شمال اروپا و کشورهای حوزه بالتیک مواجه شویم.

کمیسر امور اقتصادی اروپا پیشتر به تعلیق صادرات گاز روسیه به اروپا اشاره کرد و گفت: برای مقابله با استفاده افراطی روسیه از تسلیحات گازی آمادگی خوبی داریم.

وی ادامه داد: ما از تصمیمات ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هراسی نداریم و از روس ها می خواهیم به توافقات احترام بگذارند اما اگر رعایت نکنند آماده واکنش هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید