اروپا با کمک به اوکراین جنگ را طولانی می کند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه دوشنبه شب به شدت از تصویب کمک نظامی بیشتر به اوکراین توسط اتحادیه اروپا انتقاد کرد.

زاخارووا با صدور بیانیه ای اعلام کرد که اتحادیه اروپا در حالی که همچنان به ارسال سلاح به اوکراین ادامه می دهد، چشم خود را بر فساد کامل مقامات کیف می بندد.

به گزارش سایت رایانوسکی، وی توضیح داد: طی پنج ماه گذشته، پمپاژ مداوم تسلیحات غربی به اوکراین ادامه داشته است، آنها سعی کرده اند حقیقت ناخوشایند را در مورد خطرات بی سابقه این سیاست برای امنیت داخلی اروپا پنهان کنند. اتحادیه و شهروندان آن».

این دیپلمات ارشد روسی با بیان اینکه مقامات اروپایی چشم خود را به روی فساد مقامات کیف بسته اند، گفت: همه چیز قربانی جاه طلبی رهبران اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن برای وارد آوردن هرچه بیشتر خسارت می شود. به روسیه.”

زاخارووا تاکید کرد که آژانس مجری قانون اتحادیه اروپا (یوروپول) اکنون باید آشکارا بپذیرد که سلاح های ارائه شده به اوکراین در کشورهای اروپایی ظاهر می شود و زرادخانه های جرایم سازمان یافته محلی را پر می کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تصادفی نیست که در 11 جولای مرکز اتحادیه اروپا برای حمایت از امنیت داخلی و مدیریت مرزها در مولداوی راه اندازی شد که یکی از وظایف اصلی آن جلوگیری از قاچاق اسلحه و مهاجران به اتحادیه اروپا است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه از صادرات تسلیحات غربی به اوکراین انتقاد کرد و گفت اتحادیه اروپا با ارائه تسلیحات و تجهیزات به اوکراین جنگ را طولانی می کند.

ریاناوستی در خبری دیگر به نقل از زاخارووا نوشت: اتحادیه اروپا به سرمایه گذاری در اقدامات نظامی بیشتر، تامین تسلیحات و تجهیزات نظامی برای اوکراینی ها ادامه می دهد. در عین حال ریاکارانه می گوید که ظاهراً شاخه زیتون را به سوی روسیه به جهان گسترانده است. «هر تلاشی برای رسیدن به پیروزی در میدان نبرد راهی میانبر برای بروکسل و کیف است.

وی تخصیص پول برای تامین تسلیحات را نشان دهنده عدم تمایل کامل اتحادیه اروپا به راه حل سیاسی برای جنگ اوکراین دانست و افزود: پس از گذشت کمی بیش از یک سال، وجود صندوق صلح اروپا که بیشتر است. درست است، با توجه به استفاده از آن برای تامین تسلیحات به نام “صندوق جنگ”، 2.5 میلیارد یورو برای تسلیح اوکراین هزینه شده است، تقریباً نیمی از بودجه آن تا سال 2027.

پیش از این، اداره اطلاعات ارتش بریتانیا با ادعای ادامه درگیری های بی نتیجه بین نیروهای روسیه و اوکراین در مناطق دونباس و خرسون، اعلام کرد ارتش روسیه به دنبال عقب نشینی تانک ها و خودروهای آسیب دیده برای تعمیر است. (اطلاعات بیشتر)

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید