ماکرون نگران ادامه جنگ در اوکراین است/ فرانسه از اتحادیه اروپا می خواهد برای عرضه نفت در زمستان برنامه ریزی کند


ساعت: 09:26
تاریخ انتشار: 1401/04/08
کد خبر: 1879323

از یک سو، اروپا در تلاش است تا روسیه را با ادامه جنگ در اوکراین تضعیف کند و از سوی دیگر، با ادامه جنگ در ماه‌های آینده و با نزدیک شدن به زمستان، نمی‌تواند در برابر فشار مقاومت کند. نفت روسیه بدون اعمال فشار بر شهروندانش.

رحمان قهرمان پور کارشناس روابط بین الملل در گفت و گو با خبرنگار سیاسی راه دانا؛ با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور فرانسه درباره بازگشت نفت ایران به بازارهای جهانی

وی گفت: «اظهارات ماکرون بدون شک با هدف آینده و جلوگیری از بحران برای اروپا است.

وی با اشاره به ادامه جنگ در اوکراین گفت: اروپا از یک سو در تلاش است روسیه را با ادامه جنگ در اوکراین تضعیف کند و از سوی دیگر با ادامه این جنگ در ماه های آینده با نزدیک شدن به فصل زمستان، تلاش می کند روسیه را تضعیف کند. نمی توان فشار ناشی از کاهش خرید نفت از روسیه را بدون فشار بر شهروندانش جبران کرد.

قهرمان پور گفت: آلمان، فرانسه و ایتالیا از جمله محورهایی هستند که از مذاکرات با روسیه در مورد جنگ اوکراین حمایت می کنند.

وی گفت: لندن، واشنگتن و لهستان مخالف مذاکرات هستند.

قهرمان پور خاطرنشان کرد که ماکرون به این نتیجه رسیده است که نیروها به محور واشنگتن-لندن نخواهند رسید و جنگ در اوکراین ادامه خواهد داشت. آینده.

وی گفت: ما نباید فراموش کنیم که تصمیمات ماکرون تابع تیم است و این روند طولانی و زمان بر خواهد بود. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که اتحادیه اروپا با اتخاذ سیاست مشترکی در قبال روسیه و خرید نفت موافقت کرد.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید