وزارت نفت برای تامین سوخت پایدار در زمستان امسال برنامه ریزی می کند


ساعت: 18:10
تاریخ انتشار: 24/07/1401
کد خبر: 1903777

وزیر نفت گفت: تمهیدات و برنامه ریزی های لازم برای تامین سوخت زمستانه در سال 1401 انجام شده و امیدواریم امسال نیز مانند سال گذشته کمبودی در تامین سوخت زمستانی نداشته باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ و به گزارش روابط عمومی وزارت نفت، جواد اوجی امروز (یکشنبه 3 مهرماه) در حاشیه دومین روز از همایش «در مسیر تحول عرضه سوخت، فناوری در خدمت تجربه» در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: همکاران ما در نفت و گاز، پالایش و پخش در بحث تامین سوخت زمستانی امسال اقدامات کوتاه مدت و بلندمدتی را انجام داده اند و امیدواریم با این برنامه ریزی ها از این موضوع جلوگیری کنیم. کمبود را در این زمستان مشاهده کنید.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه در سال های اخیر سرمایه گذاری در بخش پالایشگاه نفت و احداث پالایشگاه های جدید صورت نگرفته است، ظرفیت پالایشگاهی کشور در مقایسه با برنامه ششم کمتر شده است، اما همکاران من در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی و شرکت گاز تمهیدات خوبی برای تامین سوخت مایع دارند و صنایع فکر کردند با برنامه ریزی هایی که انجام دادیم امیدواریم در تامین سوخت بخش داخلی، صنعت و نیروگاه ها مشکلی نداشته باشیم. و همچنین حمل و نقل.

وزیر نفت با اشاره به اینکه تعمیرات اساسی در واحدهای مختلف صنعت نفت، خطوط انتقال گاز و جایگاه‌های تقویت فشار انجام شده است، گفت: در بحث سوخت‌رسانی به نیروگاه‌ها، همکاران ما در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برنامه ریزی های لازم را انجام داده اند و ذخایر سوخت در حال تکمیل است.”

اوجی با تاکید بر لزوم همکاری شرکت ها و کارخانجات سیمان و فولاد گفت: از شرکت ها و کارخانه های سیمان و فولاد تقاضا دارم به دلیل کمبود گاز در فصل زمستان و نیاز به کاهش گاز رسانی به این بخش ها در این زمینه همکاری کنند. سوخت مایع به میزان کافی برای جایگزینی گاز مورد نیاز این صنایع تامین می شود و انشالله ذخایر سوخت مایع در کارخانه های سیمان و فولاد تکمیل می شود تا فعالیت این صنایع به هیچ وجه متوقف نشود.

وی تاکید کرد: همانطور که در سال گذشته با لطف خداوند و تلاش همه همکاران سوخت زمستانی را تامین کردیم امسال نیز قول می دهیم که این کار را انجام دهیم اما از همه مردم می خواهم که از انرژی استفاده بهینه کنند چرا که سوخت یک هدیه است. از طرف خدا و باید قدرش را دانست. و با همکاری مردم و لطف الهی امسال نیز سوخت زمستانی تامین می شود.

وزیر نفت با اشاره به افزایش 263 درصدی کشفیات سوخت قاچاق در 6 ماهه امسال، گفت: در بحث قاچاق سوخت، وزارت نفت تنها متولی آن نیست و سایر سازمان ها نیز موظف به رسیدگی به این موضوع هستند. وزارت نفت در این زمینه تلاش زیادی کرده است.

اوجی با تاکید بر اینکه بزرگترین دغدغه ما قاچاق سوخت در نیروگاه ها است، گفت: افزایش قاچاق سوخت به دلیل تفاوت قیمت سوخت با کشورهای همسایه است و با برنامه ریزی های وزارت نفت و اقدامات مبارزه با قاچاق امیدواریم این امر محقق شود. روند معکوس خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید