چالش تامین سوخت برای تولید برق در زمستان / تابستان. 1400 قطعی برق دسته جمعی در یزد نداشتیم!

ساعت: 13:10
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۱
کد خبر: 1791462

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای یزد گفت: در زمستان 1378 برای اولین بار با کمبود سوخت مواجه شدیم و نکته قابل توجه این است که قطعی برق زمستانه انرژی بر بوده و با وجود امکان تولید برق. در کشور و استان، صنعت مواجه با تولید برق.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ابوالفضل اسدی در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به وضعیت اسفبار صنعت برق استان و کشور در تابستان و تابستان امسال گفت: مشترکان.

وی ادامه داد: در زمستان سال 99 برای اولین بار با کمبود سوخت مواجه شدیم و این نکته حائز اهمیت است که قطعی برق زمستانی پر انرژی بوده و با وجود امکان تولید برق در کشور و استان، صنعت برق با مشکل مواجه است. محدودیت های سوخت مورد نیاز نیروگاه ها برای تولید برق.

اسدی توسعه صنایع و افزایش دما را از عوامل افزایش حجم کار در کشور خواند و افزود: با توجه به کمبود تولید برق در تابستان 1400، نیاز به مدیریت مصرف بیش از پیش احساس می شود. دستور کار او

وی تاکید کرد: فرآیند مدیریت بار در استان با جلب همکاری مشترکین در ساعات شلوغ شبکه و تبادل تفاهم نامه با صنعت آغاز شد، اما با اعلام تصمیم هیات وزیران برای افزایش ساعات همکاری مشترکان، سقف پیک کاهش یافت. شرکت برق منطقه ای یزد به 272 مگاوات رساند که منجر به برگزاری جلسات متعددی با صنعت فولاد و نمایندگان استان ها برای مدیریت و کاهش بار شد.

اسدی با بیان اینکه با افزایش بی سابقه مصرف از یک سو و کاهش نیروگاه های برق آبی به دلیل بارندگی کم از سوی دیگر عدم تعادل تولید و مصرف افزایش یافته است گفت: برای کاهش مصرف به 10 درصد، مشترکان فولاد و سیمان کاهش می دهند. اوج سقف شرکت و افزایش محدودیت ها برای صنایع بزرگ استان.

وی با قدردانی از حمایت های شرکت توانیر و مسئولان استانی و حمایت های مناسب از صنایع استان، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با وجود تعداد زیاد رله های فرکانس، با کمک و حمایت صنایع استان، پیک تابستانی 1400 از فروپاشی شبکه عبور کرد. “

وی همچنین در تشریح اقدامات انجام شده برای مدیریت مصرف در ساختمان های این شرکت اظهار داشت: شرکت برق منطقه ای یزد در راستای فرهنگ سازی برای همکاران و مشتریان، اقدامات متعددی را برای کاهش 10 درصدی مصرف جایگاه های مشترکین، کاهش 38 درصدی مصرف گاز در سال گذشته انجام داده است. زمستان و کاهش 27 درصدی مصرف برق در تابستان 1400 در ساختمان های نیروگاه.

در پایان کارمند صنعت برق استان از کارکنان صنعت استان جهت کمک به بهبود عملکرد شرکت از جمله بهینه سازی مصرف انرژی با ارائه پیشنهادات و ایده های خود و شرکت برق منطقه ای یزد جهت اجرای اقدامات مصرف و بارگذاری جهت مدیریت در فرآیند تولید دعوت به عمل آورد. از صنایع استان حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید